//
کدخبر: ۳۰۱۴۰۵ //

اعدام ۴ تروریست در زندان اهواز / صبح امروز اجرا شد + جزئیات

حکم اعدام جاسم حیدری یکی از اعضای اصلی گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریر الاهواز و جبهه النصره و 3 تروریست دیگر صبح امروز در زندان اهواز اجرا شد.

اعدام 4 تروریست در زندان اهواز / صبح امروز اجرا شد + جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

جاسم حیدری، یکی از اعضای اصلی گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریر الاهواز و جبهه النصره پس از انجام رسیدگی‌های قضایی مجرم شناخته و به اعدام محکوم شد.

چهارم آذرماه سال ۹۴ بود که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به تیراندازی به صورت رگبار به سمت در و دیوار کلانتری ۱۷ کوی علوی اهواز کردند.

مهاجمان مسلح در ادامه از تیراندازی و عملیات خرابکاری خود جهت انتشار در فضای مجازی فیلم و عکس تهیه کردند و صحنه جرم گریختند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از این داشت که تیراندازی با استفاده از تفنگ کلاشینکف بوده و تعداد ۱۸ پوکه از روبروی مقر کلانتری جمع آوری شد.

تحقیقات زیر نظر دستگاه قضایی ادامه داشت تا اینکه فردی به نام جاسم حیدری به عنوان عامل اصلی این اقدام شناسایی و دستگیر شد. بررسی سوابق جاسم حیدری حکایت از آن داشت که این فرد در سال ۱۳۸۷ به جرم سرقت مسلحانه از یک مغازه طلافروشی به ۵ سال حبس محکوم شده بود و مدتی پس از گذراندن دوران حبس و آزادی از زندان به افکار گروهک‌های تکفیری تمایل پیدا کرده و با این گروهک‌های جلساتی را به صورت مخفیانه برگزار می‌کرده است.

تحقیقات حاکی از این بود که جاسم حیدری با هدایت گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریر با دریافت مبالغی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی از حملات مسلحانه خود کرده و برای پخش در اختیار شبکه‌های سعودی قرار داده است.

این تمام اقدامات مجرمانه جاسم حیدری نیست؛ چرا که تحقیقات نشان می‌دهد که این فرد به عضویت گروهک تروریستی جبهه النصره در سوریه پیوسته و دوره‌های نظامی و تکفیری را در آنجا گذرانده است؛ علاوه بر این، جاسم حیدری، در عملیات‌های تروریستی مختلف در سوریه نقش داشته و به هلند، ترکیه، یونان و اتریش برای همکاری با گروهک‌های تروریستی رفته بوده است.

جاسم حیدری هر ماه مبالغی از طرف ترکیه، قطر، عربستان و آمریکا دریافت می‌کرده است.

با صدور کیفرخواست، پرونده اقدامات خرابکارانه جاسم حیدری به دادگاه ارجاع شد. بر اساس کیفرخواست صادره، جاسم حیدری متهم به عضویت در گروهک‌های تروریستی جبهه النصره، اخبارالشام و جیش الحر و... است.

پس از تشکیل جلسات دادرسی، دادگاه در خصوص اقدامات ترویستی جاسم حیدری اقدام به صدور رای کرد. بر اساس رای دادگاه، اقدامات جاسم حیدری مشمول عنوان مجرمانه بغی می‌شود و بر همین اساس دادگاه، جاسم حیدری را محکوم به اعدام کرد.

با فرجامخواهی متهم، پرونده جهت بررسی در اختیار دیوان عالی کشور قرار گرفت که در نهایت پس از انجام بررسی‌های لازم، شعبه رسیدگی کننده در دیوان عالی کشور رای دادگاه بدوی را تایید کرد.

اعدام 3 تروریست که سال ۱۳۹۶ به کلانتری کوی مجاهد اهواز حمله کرده بودند

همچنین صبح امروز حکم عوامل حمله تروریستی سال ۱۳۹۶ به کلانتری کوی مجاهد اهواز اجرا شد.

بامداد روز ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۶ افرادی مسلح با یک خودروی سرقتی پژو ۴۰۵ به کلانتری ۲۲ کوی مجاهد اهواز هجوم آوردند و طی این حمله مسلحانه دو نفر از پرسنل کلانتری به نام‌های ستوان علی بخش حسنوند و استوار عزیزالله بهمئی را به شهادت رساندند و از محل جنایت گریختند.

شهید حسنوند پدر سه فرزند بوده و شهید بهمئی نیز در زمان جنایت یک فرزند ۹ ماهه داشت.

ساخت فیلم از اقدام تروریستی پس از حمله به کلانتری

تروریست‌ها در زمان حمله، ابتدا، نگهبان کلانتری ۲۲ مجاهد اهواز را با شلیک گلوله مجروح و وارد کلانتری شدند.

سپس، به محض ورود به داخل مقر انتظامی اقدام به تیر اندازی به سمت ماموران کردند و پس از به رگبار بستن ماموران انتظامی، با تهدید از محل متواری شدند. در این اقدام تروریستی، گروهبان یکم عزیزالله بهمنی و ستوان سوم علی بخش حسنوند به علت اصابت گلوله به سر به شهادت رسیدند.

همچنین سرباز حسین آلبوبالد و گروهبان یکم مسلم یادگاری نیز در این حمله تروریستی مجروح شدند.

تروریست‌ها پس از فرار از محل جنایت، کلیپی در کوی علوی اهواز با مضمون حمایت از گروهک‌های تروریستی در فضای مجازی منتشر کردند.

صدور کیفرخواست با ۱۲ عنوان اتهامی

در نهایت در فاصله ۲۴ ساعت بعد از جنایت تروریست‌ها دستگیر و مراحل قانونی پرونده ان‌ها بلافاصله اغاز می‌شود.

بر اساس کیفرخواست صادره، اتهامات این افراد، دایر بر مشارکت در محاربه اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی، ایجاد رعب و وحشت و تیراندازی به مأمورین کلانتری ۲۲ اهواز، قتل عمدی ماموران نیروی انتظای، تهدید و قدرت نمایی با سلاح گرم از طریق تیراندازی و تهیه کلیپ و پخش آن در فضای مجازی، مشارکت در سرقت مسلحانه چهار دستگاه خودرو سواری حمل و نگهداری سلاح گرم غیر مجاز جنگی (کلاشینکف)، عضویت در گروهک‌های تروریستی (جبهة التحریر الأهواز و...) و ...... بوده است

اعدام، فرجام تروریست‌های جنایت کوی مجاهد

پس از برگزاری جلسات دادرسی، دادگاه اقدام به صدور رای کرد. بر اساس رای دادگاه، متهمان ناصر خفاجیان زاده، حسین سیلاوی اصل و علی خسرجی عطایی به اعدام محکوم شدند که در نهایت شعبه رسیدگی کننده دیوان عالی کشور، رای دادگاه بدوی را تایید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۴۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان