//
کدخبر: ۲۷۱۲۷۲ //

تاکید بر عملیات واکسیناسیون برای کودکان طبق زمان بندی اعلام شد

رییس شبکه بهداشت شهرستان کهنوج بر لزوم اهمیت انجام واکسیناسیون کودکان طبق برنامه زمان بندی در روزهای کرونایی تاکید کرد.

تاکید بر عملیات واکسیناسیون برای کودکان طبق زمان بندی اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر"سعید امیری نسب" در گفت و گو با خبرنگار گفت:در شرایطی که ویروس کرونا پاندمیک شده چنانچه نسبت به واکسیناسیون کودکان غفلت شود بیماری‌هایی که تا مرحله ریشه کنی پیش رفته اند دوباره در جامعه فراگیر می‌شود.

وی با اشاره به قدمت ۸۰ ساله واکسیناسیون در ایران اظهار کرد: کودکان از بدو تولد تا شش سالگی طبق الگوی مشخص و برای مصونیت در برابر ده بیماری واکسینه می‌شوند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کهنوج همکاری خانواده ها و فرهنگ سازی را در پوشش ۹۵ درصدی اجرای طرح  واکسیناسیون کودکان موثر عنوان کرد و افزود: طی ۱۵ سال گذشته پوشش واکسیناسیون حدود ۹۵ درصد بوده که یکی از دلایل آن همکاری خانواده‌ها و فرهنگ سازی در این زمینه است.

امیری نسب اظهار کرد: همه کودکان علیه بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون، سل، هپاتیت B و هموفیلوس آنفلوانزای تیپ B واکسینه می شوند.

وی گفت: بیماری‌های سرخک و سرخجه مادرزادی، کزاز نوزادی در مرحله حذف قرار دارند.

امیری نسب واکسیناسیون کودکان را در روزهایی کرونایی یادآور شد و افزود: در شرایطی که ویروس کرونا پاندمیک شده چنانچه نسبت به واکسیناسیون غفلت شود بیماری‌هایی که تا مرحله ریشه کنی پیش رفته اند دوباره در جامعه فراگیر می‌شود.  

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهنوج با تاکید بر عملیات واکسیناسیون برای کودکان طبق زمان بندی اعلام شده، اظهار کرد: والدین برای تضمین سلامتی فرزندان خود نسبت به واکسیناسیون به موقع آنها اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۲۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان