//
کدخبر: ۲۴۲۶۳۴ //

بارش برف و باران در استان کردستان تا روز سه‌شنبه ادامه دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا روز سه‌شنبه هفته جاری، شرایط جوی آب و هوای در استان ناپایدار و بارش برف و باران ادامه دارد.

 بارش برف و باران در استان کردستان تا روز سه‌شنبه ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی پناهی اظهار داشت: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز شنبه تا روز سه‌شنبه هفته جاری، شرایط جوی آب و هوای در استان ناپایدار و بارش برف و باران ادامه دارد.

وی افزود: بیشترین پیک بارش‌ها در مناطق شهرستان مریوان، بانه، حد فاصل بین مریوان، سرشیو و سقز خواهد بود اما هر چقدر به سمت شمال و شرق پیش رفته، این سامانه کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: امروز نیز بارش‌های سنگین برف در شهرستان «سقز، زرینه، دیواندره، مریوان، بانه» و و بارش باران و رگبار و رعد و برق در سنندج و کامیاران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این سیتم بارشی فعال عصر امروز بیشترین فعالیت خود را دارد، گفت: امشب شرایط ناپایداری خاصی نخواهیم داشت و فردا نیز این سامانه ضعیف‌تر خواهد شد.

 پناهی بیان کرد: از روز دوشنبه بارش‌ها آغاز و بیشترین فعالیت بارشی مربوط به بخش شمالی و شرقی استان همچون چهل چشمه، زرینه، دیواندره، سقز، بیجار و قروه بوده و این سامانه از روز سه‌شنبه نیز به‌صورت پراکنده عبور خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه وضعیت جاده‌های استان به‌ویژه سقز به بانه، دیواندره به سقز و مریوان به سقز با بارش برف و مه‌گرفتگی در ارتفاعات کولاک و کاهش وضعیت دید همراه است، اظهار کرد: اکثر ساعت امشب با وزش باد شدید و کاهش دما روبه‌رو بوده و سرما بیشتر احساس می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان یادآور شد: میزان بارش‌ها تا ساعت 9:30 صبح امروز در شهرستان بانه 20 میلی‌متر، مریوان 17 میلی‌متر، سقز 16 میلی‌متر، سلین در منطقه اورامان 7 میلی‌متر، سروآباد 6 میلی‌متر، هزارکانیان 3 میلی‌متر، زرینه و دیواندره 2 میلی‌متر، گردنه (کانی نیمه روژه) یک میلی‌متر و سایر نقاط استان کمتر از یک میلی‌متر برف و باران بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۶۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد