فاجعه در جاده سرخه؛ بیاحتیاطی راننده و نبستن کمربند، جان دو نفر را گرفت
واژگونی یک دستگاه پراید در محور سرخه – آرادان دو کشته و دو مجروح بر جای گذاشت؛ پلیس تأکید کرد استفاده نکردن از کمربند ایمنی در صندلی عقب، عامل اصلی مرگ قربانیان بوده است.
رئیس پلیس راه راهور فراجا جزئیات یک سانحه رانندگی مرگبار در استان سمنان را تشریح کرد؛ حادثهای که به گفته وی، بار دیگر اهمیت استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو را نشان داد.
به گفته سردار احمد کرمی اسد، این تصادف ساعت ۱۰:۴۵ امروز در کیلومتر ۲۳ محور سرخه – آرادان رخ داد. یک دستگاه پراید به دلیل خستگی و خوابآلودگی راننده از مسیر منحرف شد، پس از برخورد با گاردریل از جاده خارج شد و واژگون شد.
بررسی کارشناسان پلیس نشان داد راننده و سرنشین جلو که هر دو حدود ۷۰ سال سن داشتند، به دلیل استفاده از کمربند ایمنی تنها دچار جراحت شدند و از مرگ نجات یافتند.
اما دو سرنشین عقب خودرو، یک زن و مرد ۳۵ و ۴۰ ساله که فرزندان راننده بودند، کمربند ایمنی نبسته بودند. شدت برخورد باعث شد هر دو از خودرو به بیرون پرتاب شوند و بر اثر ضربات شدید وارده به ناحیه سر، در محل حادثه جان خود را از دست بدهند.
رئیس پلیس راهور با اشاره به این حادثه تأکید کرد بسیاری از افراد تصور میکنند استفاده از کمربند ایمنی تنها برای راننده و سرنشین جلو ضروری است، در حالی که سرنشینان عقب نیز در صورت نبستن کمربند، بیشترین خطر پرتاب شدن از خودرو و مرگ را تجربه میکنند.
وی افزود اگر سرنشینان عقب نیز همانند راننده و سرنشین جلو از کمربند ایمنی استفاده کرده بودند، احتمال زنده ماندن آنها بسیار زیاد بود و این حادثه بار دیگر نقش حیاتی کمربند ایمنی را ثابت کرد.
کرمی اسد همچنین با اشاره به نقش خطای انسانی در این سانحه، گفت رانندگی در شرایط خستگی و خوابآلودگی و بیتوجهی به بستن کمربند ایمنی، دو عامل اصلی این حادثه تلخ بودهاند و از رانندگان خواست پیش از سفرهای جادهای، استراحت کافی داشته باشند و تمامی سرنشینان خودرو را به استفاده از کمربند ایمنی ملزم کنند.