//
کدخبر: ۴۵۱۵۷۵ //

محوطه‌سازی با چوب ترموود

ساخت آلاچیق و پرگولا از کاربردهای محوطه سازی با چوب ترموود است. برای آشنایی با دیگر کاربردهای ترموود در محوطه سازی کلیک کنید.

محوطه‌سازی با چوب ترموود

چگونه با چوب ترموود محوطه‌سازی کنیم؟

محوطه سازی با چوب ترموود یک مزیت در ساخت‌وساز به شمار می‌آید. همچنین اگر طراحی و اجرا به‌صورت اصولی انجام شود، محوطه‌سازی باعث بالارفتن ارزش ملک خواهد شد. طراحی محوطه تنها به معنای کاشت درخت و گل نیست. امروزه زیباسازی محوطه با متریال‌های مختلف برای سازندگان و ساکنین اهمیت بالایی دارد. برای مثال استفاده از متریال جدید مانند چوب ترموود در محوطه‌سازی مزایای زیادی دارد. ساخت آلاچیق، نیمکت و... با این چوب بنا به سلیقه مشتری به‌عنوان راهکاری برای محوطه‌سازی ساختمان یا ویلا قابل طراحی و اجرا است. در این مطلب به بررسی اصول محوطه‌سازی و بهره‌گیری از گونه‌های مختلف چوب ترموود در طراحی محوطه خواهیم پرداخت.

بررسی اصول طراحی محوطه با ترموود

در طول تاریخ انسان همیشه از چوب به‌عنوان یک مصالح ساختمانی کارآمد استفاده کرده است. امروزه نیز با انجام تغییراتی بر روی این متریال محبوب، استحکام و مقاومت آن بالا رفته و استفاده از آن رواج پیدا کرده است. همچنین چوب به‌عنوان یک منبع تجدیدپذیر برای اجرا در نقاط مختلف محوطه در ساختمان و ویلا کاربرد دارد.

برای طراحی محوطه با استفاده از چوب ترموود باید از کارشناسان این کار کمک گرفت. امکان استفاده از چوب ترموود در محوطه سازی در قسمت‌های مختلفی مانند کفپوش، دیواره‌ها، آلاچیق، فضای سبز، جکوزی، سونا و … وجود دارد.

چوب ترموود هم از نظر کاربرد و زیبایی و هم از نظر مقاومت و اجرا در فضای باز و محوطه‌سازی گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود. چوب ترمو برای اجرا در محوطه، حیاط، فضاهای باز و سایر مکان‌هایی که در ارتباط مستقیم با بخار و آب هستند، مناسب است؛ زیرا توان بالایی در تحمل فشار فیزیکی دارد.

باغچه یکی از قسمت‌های مهم در طراحی محوطه است. اجرای فلاورباکس از چوب ترموود در کنار سنگ‌های تزیینی فضایی چشم‌نواز و متفاوت ایجاد می‌کند. جهت یکدست شدن سطح محوطه و طراحی مسیر برای رفت‌وآمد نیز می‌توان از کفپوش چوبی استفاده کرد.

مزایای استفاده از چوب ترموود در محوطه‌سازی

ترموود به‌طورکلی ارزان‌تر از اکثر چوب‌های سخت است که آن را به‌عنوان یک ماده بسیار مقرون‌به‌صرفه و محبوب برای اکثر صاحبان خانه و کارفرمایان تبدیل می‌کند. فرآیند تولید این چوب شامل هیچ ماده شیمیایی نیست، به این معنی که تولید آن مقرون‌به‌صرفه است.

ساخت ترموود طی فرایند ترموسازی باعث ایجاد تغییرات شیمیایی و فیزیکی در چوب می‌شود و بنابراین برخی از خصوصیات و ویژگی‌های آن تغییر می‌کنند. بعضی از خصوصیاتی که ترموود را به چنین نمونه محبوبی تبدیل کرده‌اند، شامل موارد زیر است:

  • مقاومت در برابر رطوبت

  • مقاومت در برابر گرما و سرما

  • مقاومت در برابر آفت‌ها و حشرات

  • مقاومت در برابر الکتریسیته

  • مقاومت در برابر ضربه و فشار

چوب استفاده شده برای تولید ترموود همچنین دارای مجوز PEFC است و ازآنجاکه هیچ ماده شیمیایی یا مواد خارجی در حین تولید آن درگیر نمی‌شود، ترموود مناسب برای محوطه یک ماده سازگار با محیط‌زیست است که با استفاده از روش‌های طبیعی تولید می‌شود.

کاربرد‌های چوب ترموود در محوطه سازی

از چوب ترموود می‌توان در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده کرد. کاربرد این چوب در دکور داخلی برای دیزاین دیوار تلویزیون و اتاق‌خواب و همچنین سقف آشپزخانه است. اما اصلی‌ترین کاربرد چوب ترموود برای دکور خارجی و فضای باز می‌باشد. از ترموود می‌توان به‌عنوان نما پوش و دیوارپوش ساختمان، فلاورباکس و نیمکت استفاده کرد.

دکینگ ترموود

هنگام ساخت کف‌پوش در محوطه با استفاده از چوب ترموود باید توجه داشت که چوب‌های انتخاب شده از ضخامت مناسبی برخوردار باشند؛ زیرا چوب اجرا شده در کفپوش(دکینگ) به لایه‌برداری سالانه نیاز دارد. این شیارها می‌توانند به خروج آب از سطح چوب کمک کنند؛ بنابراین از باقی‌ماندن آب بر روی چوب و یخ زدن آن نیز جلوگیری می‌شود. همان‌طور که می‌دانید انبساط و انقباض در سطح منافذ چوب باعث ایجاد ترک در چوب در درازمدت شده و در نهایت باعث ازبین‌رفتن چوب می‌شود. مزیت دیگر این شیارها جلوگیری از لیز خوردن افراد است.

آلاچیق ترموود

آلاچیق‌ها طبق محل قرارگیری آن‌ها در ابعاد و طرح‌های مختلف سفارش داده می‌شوند. مواردی مانند محل قرارگیری آلاچیق، نوع طراحی و متریال ‌آن مهم است. چوب ترموود، در مقابل آب باران، رطوبت و نور آفتاب، تغییر رنگ و اندازه نمی‌دهد و نسبت به چوب طبیعی از مقاومت بالایی برخوردار است.

نیمکت ترموود

باتوجه‌به اینکه پروفیل‌های ترموود مناسب فضای باز هستند پس می‌توان از آن‌ها برای ساخت سازه‌های چوبی در محوطه سازی استفاده کرد. آیتم‌های محبوب فضای سبز شامل نیمکت و صندلی نیز می‌شوند. نیمکت‌های ترموود به‌علت مقاومت در برابر رطوبت و گرما گزینه مناسبی برای استفاده در پارک‌ها و محوطه‌های ویلا و باغ هستند. نیمکت‌های ترموود به سادگی رنگ‌آمیزی می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به‌رنگ دلخواه درآورد. از سوی دیگر نیمکت ترموود وزن پایینی دارد و به همین دلیل جابه‌جایی آن آسان است. علاوه‌براین نیمکت ترموود ضخامت و ساختار محکمی دارد و تحت تاثیر شرایط جوی مختلف دچار تغییر نمی‌شود.

ساخت پرگولا با ترموود

پرگولا در فضای باز به‌عنوان سایه‌بان عمل می‌کند. استفاده از چوب طبیعی در ساخت پرگولاها ممکن است با چالش‌هایی مانند آب‌بندی، امکان پوسیدگی و نیاز به نگهداری مداوم همراه باشد. اما استفاده از چوب ترموود این چالش‌ها را ندارد.

ساخت فلاورباکس با ترموود

فلاورباکس به جعبه‌هایی گفته می‌شود که برای کاشت و نگهداری گل و گیاهان تزیینی استفاده می‌شود. استفاده از چوب ترموود برای فلاورباکس مزایای زیادی دارد از جمله مقاومت در برابر رطوبت، پوسیدگی، موریانه، حشرات و شرایط جوی. همچنین جابه‌جایی آن به‌خاطر وزن پایین راحت است. نکته مهم دیگری که در مورد فلاورباکس ترموود وجود دارد این‌است که ابعاد آن هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند.

خرید ترموود باکیفیت از شرکت پارس آرای کوهستان

شرکت پارس آرای کوهستان با سابقه‌ای طولانی در بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری و مسکونی یکی از بزرگ‌ترین واردکننده‌های ترموود مرغوب به داخل کشور است. برای مشاوره و خرید این چوب برای محوطه سازی با همکاران ما در بخش فروش شرکت پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا محوطه سازی با چوب ترموود نیاز به نیروی متخصص دارد؟

طراحی و اجرای پروژه محوطه سازی نیازمند اجرای دقیق می‌باشد. با استفاده از دستورالعمل نقشه می‌توان آن را عملی کرد. اما با این وجود اجرای کار توسط نیروی متخصص می‌تواند از اشتباهات کوچک نیز جلوگیری کند.

آیا استفاده از چوب ترموود در محوطه سازی پرهزینه است؟

استفاده از چوب ترموود در محوطه‌سازی با وجود مقاومت بالا و زیبایی ظاهری آن نسبت به استفاده از سایر متریال‌ها کم‌هزینه بوده و همه کسانی که قصد محوطه‌سازی دارند می‌توانند از این متریال استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۱۵۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد