//
کدخبر: ۳۷۴۴۲۴ //

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیر گذار جهت افزایش فروش

دغدغه نوشتن رپورتاژ آگهی خوب و تأثیرگذار دارید و نمی‌دانید که چطور این کار را انجام دهید. حق دارید؟ نمی‌شود که هر متنی را نوشت و منتشر کرد.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیر گذار جهت افزایش فروش
به گزارش فرتاک نیوز،

نگارش و انتشار متنی که بازدهی ندارد فقط اتلاف وقت و هزینه است. رپورتاژ خوب و اثرگذار قلق دارد و خبر خوب اینکه نحوه نوشتن رپورتاژ خوب خبری موضوعی نیست که از عهده‌اش برنیایید.

فقط کافیست با نحوه نوشتن رپورتاژ و در واقع فوت و فن آن آشنا باشید. در این مقاله کوتاه سعی کردیم خیلی مختصر و گویا به این مسئله بپردازیم و شما را با روش نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا کنیم. پس لطفاً تا پایان همراه ما بمانید.

رپورتاژ آگهی یعنی چه و چگونه آن را بنویسم؟

رپورتاژ آگهی متن یا گزارشی گفته می‌شود که ظاهر خبری یا آموزشی دارد و در باطن برند، کالا یا خدمت خاصی را تبلیغ می‌کند. مردم به طور پیش فرض در مقابل تبلیغات و برندی که تبلیغ می‌شود گارد می‌گیرند. بنابراین نویسنده متن رپورتاژ را طوری می‌‌نویسد که تبلیغاتی بودن آن آشکار نباشد. به همین دلیل به شکلی کاملا بی‌طرفانه مخاطب را به خرید تشویق می‌کند.

استفاده از رپورتاژ در تبلیغات سابقه‌ی چندانی ندارد. از زمانی که رپورتاژ را برای بازاریابی و افزایش فروش به کار بردند کمتر از صد سال می‌گذرد. رپورتاژ از کلمه Report گرفته شده و به معنی گزارشی کاملا بی‌طرفانه است. این مفهوم در اوایل به صورت تبلیغات بازرگانی در شبکه‌های تلویزیونی پدیدار شد.

شکل نوین رپورتاژ آگهی به صورت نگارش متنی است که موضوعی را بیان می‌کند و در سایت‌های که پربازدید هستند منتشر می‌شود. بدین ترتیب مخاطبان سایت منتشر کننده از طریق رپورتاژ با شما و کسب و کارتان آشنا می‌شوند و اگر به خوبی از پس ترغیب و علاقه‌مند کردن مخاطب بربیاید رپورتاژ منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

مزایای انتشار رپورتاژ

انتشار رپوتاژ چندین مزیت دارد که همگی به فروش بیشتر منجر می‌شوند. یکی از این مزایای افزایش رتبه سایت شما نزد گوگل است. وقتی سایتی پربازدید سایت شما را منتشر می‌کند. اعتبار سایت شما هم بالا رفته و رتبه‌ی آن بیشتر می‌شود. از طرفی کاربر نیز با اعتماد بیشتری مطالب مربوط به رپورتاژ را مطالعه می‌کند.

دومین مزیت رپورتاژ این است که برند شما به مخاطب و جامعه‌ی هدفتان معرفی می‌شود. سومین مورد بالا رفتن ترافیک سایتتان است. در صورتی که با اصول نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا باشید مخاطب را به سایت خودتان می‌آورید و این امر به سئو سایت و افزایش ترافیک آن کمک شایانی می‌کند. اما همانطور که گفتیم باید با روش نوشتن رپورتاژ آشنا باشید. خلاقیت در نوشتن، رعایت اصول نگارشی و رعایت نکات سئو موارد مهمی هستند که برای نوشتن باید از آن‌ها بهره‌مند باشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسید.

رپورتاژ آگهی

چگونه رپرتاژ آگهی بنویسیم

اکنون که رپورتاژ آگهی را می‌شناسید و درباره مزایای آن نیز اطلاعاتی دارید به مرحله نوشتن رپورتاژ می‌رسیم. چطور یک متن رپورتاژ آگهی جذاب بنویسم که مخاطبم را به خرید ترغیب کنم. اگر هدفتان فروش بیشتر است حتما باید تمام نکاتی که در نوشتن یک رپورتاژ باید انجام شود را رعایت کنید. نویسنده رپورتاژ باید با مواردی همچون مهارت در حوزه خبرنگاری، برندینگ و بازاریابی (دیجیتال مارکتینگ) و سئو آشنا باشد. در این صورت موفق به نوشتن متن و رپورتاژی تأثیرگذار خواهد شد.

اصول نوشتن بهترین رپورتاژ آگهی

در اینجا 10 اصل که برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و تأثیر گذار که به فروش بیشتر منجر شود را بررسی می‌کنیم. همانطوری که در ابتدای مقاله ذکر کردیم رپورتاژ صرف نوشتن یک متن معمولی نیست و باید به شکلی کاملا ماهرانه در لابه‌لای مطالب برند خاصی را تبلیغ کند. توجه داشته باشید مطالبی که در رپورتاژ ذکر می‌شود قطعا باید مفید باشد و مخاطب برای مطالعه‌ی کامل آن وقت بگذارد.

اصل یکم: رعایت ساختار و متن رپورتاژ

چه متن رپورتاژ در فضای آنلاین منتشر شود چه بر روی کاغذ؛ شما به‌عنوان یک نویسنده موظف هستید ساختار درستی برای متن خود داشته باشید. رعایت ساختار و قواعد مقاله نویسی باعث می‌شود که مخاطب از خواندن متن شما خسته نشود و تا مرحله‌ی کال تو اکشن همراه شما بیاید. به نوعی نسبت به تبلیغ پنهانی شما واکنش نشان دهد.

ساختار یک رپورتاژ خوب شامل تیتر جذاب، لید یا چکیده اولیه، بدنه اصلی و جمع بندی و دعوت به اقدام (CTA) است. انجام صحیح هرکدام از این بخش‌ها به تجربه، مهارت و همفکری با متخصصان نیاز دارد. ساختار مقاله باید به صورتی باشد که مخاطب برای مطالعه‌ی آن ترغیب شود. مثلا یک تیتر جذاب مخاطب را علاقه‌مند یا کنجکاو می‌کند که بر روی لینک مطلب شما کلیک کند.

اصل دوم: پرسونای برند

پرسونا مهم است. شما باید در سایتی رپورتاژ آگهی منتشر کنید که پرسونای مشترک یا مرتبطی با سایت شما داشته باشد. در این صورت احتمال اینکه مخاطبان هدف به لینک شما بیایند بیشتر است.

اصل سوم: روان و ساده بنویسید

متن محتوا چه رپورتاژ باشد چه بلاگ یا معرفی محصول باید ساده و روان نوشته شود. مخاطب تمایل دارد در کمترین زمان مفهوم متنی که می‌خواند را متوجه شود. به عبارتی مخاطب وقت ندارد که کلمات پیچیده و تخصصی شما را معنی کند. باید جملاتی کوتاه، قابل فهم و تاحد امکان غیرتخصصی استفاده شود. مگر اینکه مخاطب شما قشر متخصص باشد. که در این صورت استفاده از اصطلاحات علمی و جملات تخصصی اشکالی ندارد.

اصل چهارم: رپورتاژ باکیفیت بنویسید

محتوایی که برای رپورتاژ آگهی می‌نویسید باید مفید و غیرتکراری باشد. محتوای کپی شده برای گوگل بی‌ارزش است. پس از نظر کسب رتبه برای سایت ارزشی ندارد. همچنین مخاطب برای متن منحصر به فرد ارزش بیشتری قائل است و به آن اعتماد دارد.

اصل پنجم: تمرکز بر روی یک موضوع

رپورتاژ را به یک موضوع واحد اختصاص دهید. زیرا صحبت کردن در مورد دو موضوع متفاوت ممکن است مخاطب را گیج کند و تأثیر مثبت رپورتاژ را از بین ببرد. اگر به توضیح دو مورد مختلف نیاز دارید، رپورتاژ‌های جداگانه به هر دو اختصاص دهید تا تأثیر پذیری بیشتری داشته باشند.

اصل ششم: رعایت اصل تناسب

سعی کنید در تمام پاراگراف‌های رپورتاژ تاحدودی به موضوع اصلی بپردازید و از بردن محتوا به سمت حاشیه بپرهیزید. زیرا ممکن است مخاطب از خواندن خسته شود. شما باید کاری کنید که پیش از اینکه جذب محتوا شده باشد مطلب شما را کنار نگذارد. یعنی اینکه تا حد امکان به تبلیغ شما واکنش نشان دهد.

اصل هفتم: اصول و علائم نگارشی را رعایت کنید

مثل هر متن دیگری باید اصول و علائم نگارشی را در نوشتن رپورتاژ رعایت کنید. با این کار کمک می‌کنید مخاطب درک درستی از مطالب داشته باشد. جملات کوتاه و خوانا، استفاده از علائم ویرگول، نقطه ویرگول، پرانتز و غیره در جای مناسب علائمی هستند که باید در نوشتن رعایت کنید.

اصل هشتم: با استفاده از تصاویر، جدول، نمودار و غیره به مطالب تنوع بدهید

خواندن یک متن ساده خسته کننده است. بنابراین برای جلوگیری از این مسئله باید در بین پاراگراف‌ها از تصاویر و المان‌های تصویری مرتبط استفاده کنید. در این صورت مخاطب با علاقه‌مندی بیشتری به خواندن مطالب شما مشغول خواهد شد.

اصل نهم: کلمات کلیدی

مثل هر محتوای دیگری که در سایت منتشر می‌شود باید به نقشی که کلمات کلیدی در سئو دارند اهمیت بدهید. بدین ترتیب با استفاده از کلمات کلیدی هم خانواده در قسمت‌های مختلف متن رپورتاژ آگهی کاربران را به مطلبی که سرچ کرده‌اند خواهید رساند. در این صورت مخاطبی که مطلب شما را می‌خواند به احتمال زیاد همان خریداری است که منتظرش بودید.

اصل دهم: لینک دهی

درج لینک صفحات سایت شما در متن رپورتاژ روش مناسبی است که هم سئو سایت را بالا می‌برد، هم مخاطب را با شما و شغلتان بیشتر آشنا می‌سازد. برای درج لینک و تعداد لینک‌ها باید با سایت رپورتاژ پذیرنده به توافق برسید. لینکی دهی رپورتاژ باید بر روی کلمات و عبارت‌های مهم مثل نام برند، کلمات کلیدی و واژه‌هایی مثل «کلیک کنید» یا «اینجا» انجام ‌گیرد.

رپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی

خوشبختانه امروزه سایت‌ها و کسب و کارهایی همچون پلتفرم تسمینو به صورت تخصصی در زمینه‌ی تولید محتوا و رپورتاژ نویسی فعالیت دارند. با خرید رپورتاژ آگهی از آنها می‌توانید رپورتاژی که توسط نویسندگان حرفه‌ای نوشته شده تحویل بگیرید و از بابت بازدهی آن خیالتان راحت خواهد بود. اما برای انتشار رپورتاژ بدون هزینه راه‌های دیگری وجود دارد. یکی از این راه‌ها رپرتاژ آگهی رایگان است.

رپورتاژ آگهی رایگان

رپورتاژ آگهی روشی کم هزینه برای تبلیغات است. با این روش می‌توانید طیف وسیعی از خریداران بالقوه را به سمت خود بکشانید. برای خرید رپورتاژ آگهی می‌توانید از طریق سایت‌ها و کسانی که در این زمینه فعالیت دارند اقدام کنید. اما برخی سایت‌ها هم هستند که رپورتاژ آگهی رایگان منتشر می‌کنند. از جمله می‌توان به موتور جستجوی گوگل، وب سایت مدیوم، ویرگول، مداد، آیدت و چندین سایت دیگر اشاره کرد.

کلام آخر

رپورتاژ یا رپرتاژ آگهی روشی مناسب برای بازاریابی و فروش بیشتر است. لازمه‌ی رپورتاژ این است که متنی جذاب و اصولی برای این کار نوشته شود. چرا که هرچند هم سایت معتبری را برای انتشار رپورتاژ انتخاب کرده باشید بدون یک متن جذاب، منحصر به فرد، گیرا و اصولی نمی‌توانید مخاطب زیادی به دست بیاورید. بنابراین برای نوشتن یک متن خوب باید اصول نوشتن رپورتاژ را یاد بگیرید و رعایت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۴۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان