//
کدخبر: ۴۳۱۸۴۰ //
20 سال ساخت و یک میلیارد دلار هزینه

آماده شدن بزرگترین موزه جهان/ موزه بزرگ مصر به زودی برای بازدیدکنندگان افتتاح می‌شود

موزه بزرگ مصر (GEM) موسسه ای به ارزش میلیارد دلار است که سرانجام پس از 20 سال افتتاح می شود.

آماده شدن بزرگترین موزه جهان/ موزه بزرگ مصر به زودی برای بازدیدکنندگان افتتاح می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

موزه بزرگ مصر به مدت 20 سال در دست ساخت بود که هزینه آن یک میلیارد دلار است. اما، موسسه به زودی قادر به پذیرایی از مهمانان خواهد بود. بسیاری آن را به عنوان "بزرگترین موزه در جهان اختصاص داده شده به یک تمدن" توصیف کردند. همچنین انتظارات زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، GEM به عنوان یک مرکز جهانی برجسته برای تحقیقات تاریخی و باستان‌شناسی ظاهر می‌شود.

موزه بزرگ مصر

حیاط ورودی موزه بزرگ مصر، از اوت 2018. عکس از هیل بین‌المللی

طراحی استراتژیک برای موزه

موزه بزرگ مصر

نمای هوایی موسسه عکس از هیل بین المللی

این موزه از نظر تاکتیکی بین هرم بزرگ جیزه و قاهره قرار دارد. همچنین شامل 100000 اثر باستانی و یک دهانه 120 هکتاری است. از تمام مصنوعات گنجانده شده، 20٪ برای اولین بار در نمایشگاه گسترده خواهد بود. همچنین بیش از دوازده اتاق نمایش در مجموع 484000 فوت مربع فضا وجود دارد. تابوت توت عنخ آمون یکی از آثاری است که در این موزه ارائه شده است.

علاوه بر تابوت توت عنخ آمون ، 5000 اثر باستانی وجود دارد که با کشف این مقبره در سال 1922 توسط باستان شناسان آشکار شد. یک مجسمه 30 فوتی 3200 ساله R amses the Great و کشتی خوفو وجود دارد . این کشتی یک قایق کاملا سالم با انرژی خورشیدی است که در حدود 2500 سال قبل از میلاد در مجاورت هرم بزرگ مدفون شده است.

موزه بزرگ مصر

موزه. عکس از هیل بین المللی.

شرکت معماری ایرلندی Henghan Peng تصمیم به طراحی گرفت. آنها در رقابتی در سال 2003 با مفهومی که برای مسکن بالقوه برای مصنوعات تاریخی مصر داشتند برنده شدند. همانطور که Architectural Digest می گوید، ساخت موزه با شکست های زیادی روبرو شد. آنها از اپیدمی کووید و فروپاشی مالی بهار عربی 2018 در سال 2011 پیش می روند.

در مورد شکست ها چطور؟

عکس از هیل بین المللی

عکس از هیل بین المللی

مقاله مارس 2022 توسط Building Design + Construction همچنین گزارش داد که این سازه "99٪ کامل شده است، با 1٪ باقی مانده نشان دهنده آخرین اقدامات و تدارکات برای افتتاح رسمی، برنامه ریزی شده برای نوامبر 2022". در حالی که تاریخ رسمی وجود ندارد، Architectural Digest می‌گوید «زمزمه‌هایی درباره افتتاح اواخر سال 2023 وجود دارد».

راه اندازی آتی همزمان با هدف مصر برای سه برابر کردن ورود گردشگران طی پنج سال آینده است. هدف دستیابی به 30 میلیون بازدیدکننده تا سال 2028 است. ویرانی نوار غزه در جریان درگیری اسرائیل و حماس تأثیر چندانی بر صنعت گردشگری این کشور ندارد. به گفته وزیر گردشگری مصر، کمتر از 10 درصد از رزروهای سفر به این کشور تحت تأثیر قرار گرفته است.

 

مقبره شاه توت

بازدیدکنندگان در راه رفتن به اتاق دفن پادشاه توت عنخ آمون در 4 نوامبر. عکس توسط فرید کاتب/ خبرگزاری آنادولی از طریق گتی ایماژ

در گزارشی متناقض، یک اپراتور تور به ایندیپندنت گفت که "رزروهای اقامتگاه های دریای سرخ مصر از طریق شرکت آنها 80 درصد کاهش یافته است". در حالی که برخی از دولت‌ها هنوز سفر به مصر را ایمن می‌دانند، وزارت امور خارجه آمریکا از ژوئیه 2023 به آمریکایی‌ها توصیه کرده است به دلیل حملات تروریستی و شیوع مناطق نظامی به مصر سفر نکنند.

منبع : https://www.thecollector.com

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۸۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد