//
کدخبر: ۴۴۹۲۷۸ //

ایده‌هایی برای تزئین تخم مرغ هفت سین ۱۴۰۳ | فیلم

با نزدیک شدن به عید نوروز، بسیاری از افراد به دنبال ایده‌های جدید برای تزئین تخم مرغ هفت سین هستند. در این مطلب، تعدادی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌های تزئین تخم مرغ را به شما آموزش می‌دهیم.

ایده‌هایی برای تزئین تخم مرغ هفت سین 1403 | فیلم
به گزارش فرتاک نیوز،

تزئین تخم مرغ سفره عید یک فعالیت سرگرم کننده است که می توانید با بچه ها هم انجام دهید. راه های زیادی برای رنگارنگ کردن تخم مرغ ها بدون چسبیدن رنگ به ظرف یا دستانتان وجود دارد.

مهم ترین نکته ای که هیچگاه نباید فراموش کنید این است که هنگام کار با لوازم هنری، حتما از تخم مرغ آب پز استفاده کنید. بعد از ده دقیقه جوشاندن روی اجاق گاز و مدتی خنک شدن، تخم مرغ آماده هنر دستان شما است!

وسایل مورد نیاز خود را آماده کنید و شروع به هنرنمایی کنید، کمک راهنماتو را هم فراموش نکنید چون ما در این مطلب با آموزش تصویری، تمام اطلاعات لازم برای داشتن یک تخم مرغ رنگیِ شگفت انگیز را در اختیارتان قرار داده ایم.

رنگرزی تخم مرغ عید

تخم مرغ ها را داخل قابلمه آب بیندازید

حرارت را روی متوسط قرار دهید. اجازه دهید تخم مرغ ها حدود پانزده دقیقه بجوشد. سپس تخم مرغ ها را از آب جدا کرده و اجازه دهید تا خنک شوند.

کاسه ای از آب و سرکه و رنگ آماده کنید

اگر فقط یک تخم مرغ را رنگ می کنید، می توانید از یک فنجان (236.6 میلی لیتر) استفاده کنید. برای چندین تخم مرغ، باید از یک ظرف بزرگتر و پلاستیکی استفاده کنید. ظرف را با ½ فنجان آب، یک قاشق چایخوری سرکه سفید و حدود بیست قطره از هر رنگ غذایی پر کنید. 

اگر از رنگ های مختلف استفاده می کنید چندین ظرف را پر کنید. هر رنگ باید ظرف مخصوص به خود را داشته باشد.


تخم مرغ را به مدت 5 دقیقه خیس کنید

تخم مرغ را روی یک قاشق قرار دهید و تخم مرغ را داخل مایع بریزید. تخم مرغ را برگردانید تا دو طرف آن رنگ بگیرد. اجازه دهید تخم مرغ به مدت پنج دقیقه خیس بخورد. اگر رنگ تیره‌تری می‌خواهید، تخم‌مرغ را طولانی‌تر بگذارید.

تخم مرغ را در چند رنگ، رنگ کنید

با فرو بردن هر بار، فقط یک قسمت از تخم مرغ را می توانید رنگ کنید. نیمی از تخم مرغ را طوری نگه دارید که فقط نیمی از آن در رنگ غوطه ور شود. بعد از حدود پنج دقیقه، نیمه دیگر تخم مرغ را در رنگ دیگری فرو کنید.

احتمالاً مجبور خواهید بود تخم مرغ را در حالی که خیس می‌خورد نگه دارید تا فقط نیمی از آن را زیر آب بگذارید.


تخم مرغ را بردارید

می توانید از انبر برای برداشتن آرام تخم مرغ استفاده کنید. تخم‌مرغ‌ها را در یک کارتن تخم‌مرغ بریزید تا خشک شوند. تخم مرغ اکنون آماده استفاده برای تزئین است.


از تخم مرغ پلاستیکی استفاده کنید

استفاده از تخم مرغ های واقعی با این روش دشوار است زیرا به راحتی می شکنند. استفاده از تخم مرغ پلاستیکی یا کاغذی بهتر است. شما می توانید از هر رنگ تخم مرغی که دوست دارید استفاده کنید.

تخم مرغ را رنگ کنید

اگر از تخم مرغ رنگی و زرق و برقی استفاده می کنید، مجبور نیستید آن را دوباره رنگ کنید. اگر اینطور نیست، رنگی از رنگ اکریلیک را انتخاب کنید که همرنگ با زرق و برق شما باشد. از یک برس رنگ یا اسفنجی برای پوشاندن تخم مرغ استفاده کنید. صبر کنید تا تخم مرغ کاملاً خشک شود تا به حرکت ادامه دهید.


تخم مرغ را غرق در چسب کنید

از یک برس اسفنجی جداگانه برای اعمال یک لایه ضخیم از چسب روی تخم مرغ استفاده کنید. مطمئن شوید که تمام تخم مرغ با چسب پوشیده شده است. این قسمت نامرتب خواهد بود و انگشتان شما احتمالاً با چسب پوشانده می شوند.

برای پاک کردن چسب از انگشتانتان می توانید از دستمال مرطوب بچه استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۲۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد