//
کدخبر: ۴۶۱۷۲۶ //

تجارت میلیونی «تخمک زنان» در بازار سیاه ایران

خرید و فروش «تخمک زنان» در بازار سیاه ایران؛ قیمت آن چقدر است؟

 تجارت میلیونی «تخمک زنان» در بازار سیاه ایران

اهدای تخمک از زنی به زن دیگر وقتی انجام می‌شود که زن گیرنده به دلایلی توانایی تولید تخمک ندارد. 

در این شرایط، مراکز ناباروری امکان آن را دارند که با استفاده از تخمک اهدا شده و از طریق لقاح آزمایشگاهی، به بچه‌دار شدن زوج متقاضی کمک کنند.

 به این صورت که اسپرم را وارد تخمک اهدایی می‌کنند، جنین را تشکیل می‌دهند و آن داخل رحم گذاشته می‌شود. 

قوانین و دستورالعمل‌ها برای اهدای تخمک زنان در ایران

در حالی‌که ایران از سال ۱۳۸۳ تاکنون قانون جدیدی درباره نحوه اهدای تخمک به زوجین نابارور تصویب نکرده است، در این کشور برای اهدای تخمک قوانین و دستورالعمل‌های خاصی نیز وضع نشده است و هر چه انجام می‌شود، ابتکار مراکز درمانی است. 

خرید و فروش «تخمک زنان» در بازار سیاه تا ۲۰میلیون تومان!

گزارش‌ تسنیم حاکی از آن است که در شبکه‌های اجتماعی، تعدادی از صفحات اقدام به ترغیب زنان برای اهدای تخمک خود می‌کنند.»

بر اساس این گزارش، در این صفحات اعلام شده است که زنان می‌توانند از طریق اهدای تخمک خود، درآمدهای مناسبی کسب کنند.

در این صفحات افرادی هستند که از طریق شبکه‌های مجازی اقدام به خرید این تخمک‌ها می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم در گزارش خود نوشت: «با اجرای تماس با یکی از گردانندگان این صفحات، این فرد می‌گوید که به ازای هربار اهدای تخمک، به زن اهداکننده ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان پول پرداخت می‌شود.»

این خبرگزاری با اشاره به اینکه اهدای تخمک جنبه‌ها و چالش‌های حقوقی و قانونی زیادی دارد و تنها قانون مصوب شده در این زمینه، قانونی تحت عنوان « قانون نحوه اهدای جنین به زوجین نابارور» مصوب سال ۱۳۸۳ است و به نظر میرسد سایر روش‌های درمان ناباروری از جمله اهدای تخمک با اتکا به فتاوی مراجع تقلید و تأیید مقام قضایی انجام می‌شود.

وزارت بهداشت ایران درباره این مسئله چه می‌گوید؟

«سعید کریمی»، معاون درمان وزارت بهداشت در مصاحبه با تسنیم در این مورد گفت: «در شرایطی که قانون شفافیت ندارد، مشکلات زیادی ممکن است برای اهداکننده و گیرنده تخمک ایجاد شود.»

وی افزود: «به همین منظور تدوین لایحه‌ای برای اهدای تخمک را در دستور کار قرار داده‌ایم تا در آن به مسائل حقوقی و پزشکی اهدای تخمک پرداخته شود.»

او همچنین تاکید کرده است که در پروانه‌های جدیدی که به مراکز درمان ناباروری ارائه می‌شود، موضوع اهدای تخمک فعلاً ممنوع شده تا تکلیف لایحه اهدای تخمک مشخص شود.

گفتنی است که فروش و خرید تخمک در میان زنان در حالی رونق یافته است که این کار می‌تواند برای آن‌ها عوارض جسمی و روحی داشته باشد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۱۷۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد