کدخبر: ۵۶۹۰۴۹ //

فست‌فود دشمن هورمون مردانه؛ هشدار تازه دانشمندان به مردان چاق

دانشمندان هشدار می‌دهند فست‌فود، علاوه بر افزایش وزن، ممکن است با افت سطح تستوسترون در مردان چاق نیز همراه باشد.

فست‌فود دشمن هورمون مردانه؛ هشدار تازه دانشمندان به مردان چاق
به گزارش فرتاک نیوز،

دانشمندان استرالیایی و آفریقای جنوبی معتقدند که مردان دارای اضافه وزن باید از خوردن فست فود خودداری کنند، زیرا می‌تواند سطح تستوسترون را کاهش داده و کیفیت اسپرم را مختل کند. به گزارش پورتال خبری "Aktualnye Novosti "، اثرات مضر فست فود بلافاصله ظاهر می‌شود و مدتی پس از مصرف ادامه می‌یابد.

حتی یک وعده متوسط ​​غذای پرچرب (و سایر مواد ناسالم) سطح تستوسترون را بیست و پنج درصد کاهش می‌دهد. یکی از مهمترین هورمون‌های بدن مردان در عرض شصت دقیقه کاهش می‌یابد و سپس به تدریج در عرض چهار ساعت یا حتی کندتر بهبود می‌یابد.

این اثر به ویژه در مردان دارای اضافه وزن مشهود است. مردان دارای اضافه وزن از قبل مشکلات هورمونی زیادی دارند، بنابراین به گفته دانشمندان، اضافه کردن یک مشکل دیگر ارزشش را ندارد - بهتر است از فست فود پرهیز کنند.

محققان دانشگاه فلیندرز می‌گویند: «غذای ناسالم می‌تواند اثرات مضری داشته باشد، که اگر قصد بچه‌دار شدن دارید، به ویژه قابل توجه خواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهد که غذا‌های چرب و پرکالری احتمال بارداری موفق را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. علاوه بر این، فست فود می‌تواند به اسپرم آسیب برساند که می‌تواند منجر به تولد کودکی با نقص مادرزادی شود.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۹۰۴۹ //
ارسال نظر