//
کدخبر: ۴۲۸۹۹۶ //
کبد چرب| درمان کبد چرب

با این خوراکی ها از ابتلا به کبد چرب جلوگیری کنید

کبد چرب درمان دارویی قطعی ندارد و تغییر سبک زندگی درمان اصلی و پیشگیرانه این بیماری است.

با این خوراکی ها از ابتلا به کبد چرب جلوگیری کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

بیماری کبد چرب اغلب بدون علامت است، اما به مرور زمان با افزایش چربی کبد علائمی مانند دل درد، بی اشتهایی، ضعف مفرط، حالت تهوع، کاهش وزن، کاهش تمرکز و توجه و… به طور کلی خود را از غذاها نشان می دهد. که با آسیب سلولی مبارزه می‌کند، استفاده از انسولین را برای بدن آسان‌تر می‌کند یا التهاب را کاهش می‌دهد، می‌تواند به معکوس کردن آن کمک کند.

بر اساس اظهارات و تاکید کارشناسان، کبد چرب درمان دارویی قطعی ندارد و تغییر سبک زندگی درمان اصلی و پیشگیرانه این بیماری است. با این حال، از آنجایی که شرایط هر فردی متفاوت است، باید برای یک برنامه غذایی مناسب با پزشک خود مشورت کند.

رژیم غذایی مدیترانه ای برای کبد چرب مفید است. اگرچه این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب طراحی نشده است، اما این سبک از غذا خوردن مواد مختلفی را ارائه می دهد که به کاهش کبد چرب کمک می کند، از جمله چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و کربوهیدرات های پیچیده.

برخی از غذاهایی که به پیشگیری از کبد چرب کمک می کنند عبارتند از:

    ماهی و غذای دریایی

    میوه ها

    غلات کامل

    آجیل

    روغن زیتون

    سبزیجات

    آووکادوها

    لوبیا

چندین عامل خطر برای کبد

به گفته متخصصان، به طور کلی، بیماری کبد می تواند ارثی باشد، اما مشکلات کبدی ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد که به این اندام حیاتی آسیب می زند، مانند ویروس ها، مصرف الکل و چاقی.

به گفته WebMD، با گذشت زمان، عواملی که به کبد آسیب می‌رسانند می‌توانند منجر به زخم (سیروز) و در نهایت نارسایی کبد شوند که یک وضعیت تهدید کننده زندگی است. با این حال، متخصصان تاکید می کنند که درمان زودهنگام و پیشگیری از عوامل خطر ممکن است به کبد فرصت بهبودی بدهد.

بر اساس این گزارش، شش عامل موثر در بروز آسیب کبدی عبارتند از:

قند

کبد از نوعی قند به نام فروکتوز برای تولید چربی استفاده می کند. شکر تصفیه شده باعث تجمع چربی در کبد می شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که قند می تواند به اندازه الکل برای کبد مضر باشد، حتی اگر اضافه وزن نداشته باشید. این دلیل دیگری برای محدود کردن غذاهای حاوی قندهای اضافه مانند نوشابه، شیرینی و آب نبات است.

مکمل های دارویی گیاهی

این مکمل های دارویی حتی اگر بر روی آنها برچسب زده شده باشد طبیعی نوشته شده است، ممکن است برای شما مناسب نباشند. به عنوان مثال، برخی از افراد مکمل گیاهی به نام کاوا را برای کاهش علائم یائسگی مصرف می کنند، اما مطالعات نشان می دهد که این مکمل می تواند از عملکرد صحیح کبد جلوگیری کرده و منجر به هپاتیت و نارسایی کبد شود. همیشه باید قبل از مصرف هر گونه داروی گیاهی با پزشک خود مشورت کنید تا از بی خطر بودن آنها مطمئن شوید.

چربی اضافی

چربی اضافی می تواند در سلول های کبدی انباشته شده و منجر به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شود. اگر اضافه وزن یا چاق، میانسال یا دیابت دارید، احتمال ابتلا به این بیماری کبدی در شما بیشتر است.

استامینوفن

اگر کمردرد، سردرد یا سرماخوردگی دارید و به دنبال مسکنی مانند استامینوفن هستید، حتما به مقدار مناسب مصرف کنید! مصرف بیش از حد این دارو می تواند به کبد آسیب برساند. دوز و دوز مجاز استامینوفن را در یک روز بررسی کنید. بزرگسالان نباید بیش از 4000 میلی گرم استامینوفن در روز مصرف کنند.

الکل

الکل یکی از عوامل مهم و موثر در کبد چرب، هپاتیت الکلی و سیروز کبدی است.

مصرف بیش از حد ویتامین A

بدن شما به ویتامین A نیاز دارد و دریافت آن از گیاهانی مانند میوه ها و سبزیجات تازه، به خصوص آنهایی که قرمز، نارنجی و زرد هستند، خوب است، اما اگر مکمل هایی مصرف کنید که حاوی دوزهای بالای ویتامین A هستند، می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. کبد. بنابراین، قبل از مصرف ویتامین A اضافی با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است بدن شما نیازی به دریافت این ویتامین به شکل مکمل دارویی نداشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۹۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان