//
کدخبر: ۳۹۳۹۴۵ //
مشکلات پوستی کودکان

معمول‌ترین مشکلات پوستی در کودکان: علائم و درمان

معمولاً در سال اول زندگی، شایع‌ترین مشکلات پوستی در کودکان به شکل‌های مختلف ظاهر می‌شوند.

معمول‌ترین مشکلات پوستی در کودکان: علائم و درمان
به گزارش فرتاک نیوز،

در واقع بسیاری از آن‌ها معمولاً گذرا هستند و با گذشت زمان خود به خود ناپدید می‌شوند. در این مقاله چند مورد از شایع‌ترین بیماری‌ها و ویژگی‌های مربوط به مشکلات پوستی کودکان را توضیح خواهیم داد.

 آکنه:

آکنه یک بیماری پوستی شایع است که می‌تواند روی صورت یا بدن ظاهر شود. معمولاً موقتی است و در بیشتر موارد بدون نیاز به درمان خود به خود برطرف می‌شود. بر اساس یک بررسی درماتولوژی این به شکل جوش‌های کوچک سفید یا قرمز در چند ماه اول زندگی به دلیل هورمون‌های مادر یا نوزاد ظاهر می‌شود.

 درماتیت آتوپیک:

درماتیت آتوپیک یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی در کودکان است. این یک اختلال در لایه سطحی سطح پوست است که با خشکی، خارش و خراش مشخص می‌شود. این نوع اگزما 5 تا 20 درصد کودکان را مبتلا می‌کند و درمان آن با هدف سرکوب التهاب، کاهش خارش و از بین بردن محرک‌های تصویر بالینی است. روش‌های اصلی درمان مرطوب‌ کننده‌های موضعی، کورتیکواستروئید‌ها و مهارکننده‌های کلسینئورین هستند.

خراش:

نوزادان معمولاً با ناخن‌های کوچک اما بلند به دنیا می‌آیند. علاوه بر این آن‌ها کاملاً تیز هستند و هر گونه اصطکاک یا حرکت می‌تواند به پوست ظریف و حساس آن‌ها آسیب برساند. در بیشتر موارد آسیب‌های ایجاد شده نیازی به مداخله یک متخصص ندارد و خود به خود برطرف می‌شود.

 پسوریازیس:

پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است که تولید سطحی‌ترین سلول‌ها را تسریع می‌کند. به نوبه خود این‌ها شروع به تجمع می‌کنند و لکه‌های قرمز و پوسته پوسته ایجاد می‌کنند. این یک بیماری مسری نیست و در کودکان شروع آن معمولاً با عفونت پیش می‌رود.

 کلاه گهواره:

این یک بیماری پوستی است که در چند هفته اول زندگی به شکل پوسته پوسته شدن و به صورت غیر التهابی ظاهر می‌شود. در بیشتر موارد بدون نیاز به درمان و خود به خود از بین می‌رود. معمولاً در مناطقی با تعداد زیادی غدد چربی مانند پوست سر، گوش‌ها یا خط T صورت قرار می‌گیرد. زمانی که وضعیت پس از اقدامات محافظه کارانه بهبود نیابد می‌توان آن را با کتوکونازول 2 درصد یا هیدروکورتیزون 1 درصد به مدت 1 تا 2 هفته درمان کرد.

کهیر:

کهیر زمانی ایجاد می‌شود که با یک آلرژن تماس پیدا می‌کند و باعث ایجاد تکه‌های برجسته پوستی می‌شود که به مرور زمان ناپدید می‌شوند. مشخص‌ترین علائم در صورت، دست‌ها، اندام تناسلی یا پا ظاهر می‌شود و ممکن است به شرح زیر باشد:

  • خارش

  • ادم پوست

  • قرمز یا صورتی تاول می‌کند 

بیماری دست، پا و دهان:

بیماری دست، پا و دهان یک بیماری ویروسی شایع و بسیار مسری است. معمولاً با تب، آبریزش بینی و گلو درد مانند سرماخوردگی شروع می‌شود. با این حال بثورات پوستی و تاول‌های ریز در دهان، کف دست‌ها، کف پا‌ها و باسن به دنبال دارد.

 راش پوشک:

راش پوشک یکی از شایع‌ترین درماتوز‌هایی است که در کودکان رخ می‌دهد. با ظاهر شدن اریتم، چروک‌ها و پاپول‌ها در ناحیه پوشک مشخص می‌شود. برخی از علل به شرح زیر است:

  • آبرسانی بیش از حد پوست

  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ادرار یا مدفوع

  • اصطکاک 

نتیجه‌گیری:

حفظ و مراقبت پوست از جمله توصیه‌های ضروری برای پیشگیری از مشکلات پوستی در کودکان و نوزادان است. پوست کودکان لطیف‌تر و حساس‌تر از پوست بزرگسالان است. در نتیجه کرم ضد آفتاب را باید به صورت روزانه در تمام نواحی بدن استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۳۹۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان