//
کدخبر: ۴۴۸۷۴۸ //

فال رابطه | فال رابطه دوشنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲

در این مقاله فال رابطه را برای شما در نظر گرفته ایم. این فال یکی از پرطرفدارترین فال ها برای کاربران است و معمولا آن را دنبال می کنند.

فال رابطه | فال رابطه دوشنبه 14 اسفند ماه 1402
به گزارش فرتاک نیوز،

مراجعه به اینترنت برای گذراندن اوقات فراغت در دنیای امروز یکی از بهترین روشها است که هر فردی به راحتی و در هر مکانی می تواند آنلاین شود و به سایت های تفریحی و سرگرمی مراجعه کند و بهترین استفاده را از زمان آزاد خود داشته باشد. احتمالا شما هم می دانید که  فال، خواندنِ فال و گرفتنِ فال از جمله کارهایی است که جزو بهترین فعالیت های سرگرمی به شمار می رود و سایت های زیادی فال های مختلفی را منتشر می کنند.

ما در سایت فرتاک نیوز سعی کرده ایم تا انواع فال را با عنوان فال فردا برای شما گردآوری کنیم و منتشر کنیم تا شما در این سایت لحظات خوبی را در اوقات فراغت تان سپری کنید. مثلا در این مقاله فال رابطه را برای شما در نظر گرفته ایم. این فال یکی از پرطرفدارترین فال ها برای کاربران است و معمولا آن را دنبال می کنند. اما باید به شما علاقه مندان این فال، این نکته مهم را یاد آوری کنیم که در همه امور خداوند را مد نظر قرار دهید و به او توکل کنید و چنانچه در فال تان نکته منفی مشاهده کردید، ناراحت و مایوس نشوید و آن را صرفا سرگرمی تلقی می شود.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین فروردین

متن فال:

به دست آوردن چشم انداز در شرایط سخت اولین گام در حل مشکل است. آیا توجه کرده اید که چگونه در لحظات احساسی همه چیز خراب می شود؟ آیا تا بحال متوجه شده اید که تحت تاثیر احساسات، ظرفیت سازندگی شما در حال از دست رفتن است؟ باید احساسات خود را درک کنید و آنها را بیان کنید. اما کارت چشم انداز به شما یادآوری می کند که لازم است تاثیرات مخرب احساسات خام را کاهش دهید و از روابط مخربی که باعث ایجاد مشکل می شوند دوری کنید. به دست آوردن چشم انداز گامی است در این راه.

راه های بدست آوردن چشم انداز بسیار زیاد است. یک راه اعلام "وقفه" و ترک موقعیت مشکل ساز است تا بتوان از حالت احساسی خارج شد. چند نفس عمیق می تواند به شما کمک کند. کمی قدم زدن، حتی رفتن به آن سوی اتاق، موثر است. اگر فکر کردید که درگیر احساسات شدید هستید، از روی صندلی بلند شوید و کمی راه بروید تا بتوانید نفس عمیق بکشید.

کارت چشم انداز به معنای فاصله گرفتن برای دیدن وضعیت مشکل ساز از زاویه ای بازتر است.

یک راه برای ایجاد چشم انداز در خود این است که خود را عقابی برفراز آسمان تصور کنید. باد را حس کنید که بال های شما را شانه می زند. تازگی هوا را با هر نفس حس کنید. زمین را بنگرید و خود را در وضعیتی ببینید که برایتان مشکل ساز است. تمام اعضای دخیل را بنگرید – از جمله خودتان. به نفس کشیدن ادامه دهید. بالاتر پرواز کنید و از آن فاصله راحت تر و شاید با دلسوزی بیشتر به شرایط بنگرید.

به عنوان یک عقاب از نیروی ویژه ای برخوردارید. می توانید برفراز آسمان با قدرت و اعتماد به نفس کامل پرواز کنید. چشمان عقابی شما می تواند همه چیز را واضح تر از چشمان آدم ببیند. با این چشم ها، به زمین و شخصی که طرف مقابل شما در آن رابطه است نگاه کنید. تمام حالت ها، صداها و کلمات آنها را بنگرید. و به دقت ببینید فردی که شبیه شماست چگونه به این وضعیت واکنش نشان می دهد.

حالا توجه خود را به فردی جلب کنید که شبیه شماست. بادقت تمام حالت های آن فرد، کلمات و تن صدای او را ببینید. ببینید که چگونه بر فردی که شبیه شماست اثر می گذارد. ببینید که چگونه حساسیت های او بروز می کند. ببینید که چگونه هر کلام می تواند باعث قطع ارتباط یا عدم درک متقابل شود. دریابید که چگونه هر یک سعی در ادای نیت مثبت خود در صحنه ی ماجرا دارد اما در آن شکست می خورد.

چشمان عقابی شما این قدرت را دارد تا راه های سالم تر تعامل را پیدا کند. می توانید فرد بهتری را به جای خود انتخاب کنید. فردی را متصور شوید که اعتماد به نفس بیشتر و رفتار مقتدارانه تری دارد. او را در حال برقراری یک ارتباط سالم به شیوه ای سازنده ببینید. آنگاه برای یک لحظه، خود را در آن منظره تصور کنید و ببینید در جای او بودن چه حسی دارد – تعامل به این خوبی چه لذتی دارد!

چشم انداز مکان مرتفع تری در درون شماست. لحظه ای خود را رها کنید تا آن را به سمت پذیرش، درک و دلسوزی سوق دهید. با دیدی روشن به جلو حرکت کنید تا مسائل خود را با طرف مقابل به درستی حل کنید.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین اردیبهشت

متن فال:

تمام روابط مبتنی بر تعاملات دوطرفه است. وقتی همه چیز خوب است، طرفین بی قیدوشرط به هم می بخشند. اما اگر در قبال چیزی که می بخشند پاسخ کافی دریافت نکنند احساس می کنند که در تمام مدت از آنها امتیاز گرفته شده است بدون هیچ بازگشتی.

در تجارت و روابط سطحی، نیاز به امتیاز گرفتن واضح تر است. اما در روابط نزدیک امتیاز گرفتن از طرف به نظر خوب نیست. اگر دیده باشید، امتیاز گرفتن خودخواهی است. واقعیت این است که انسان ها حتی در روابط صمیمی هم امتیاز می گیرند اما اغلب به صورت ناآگاهانه. این کارت از شما می خواهد تا بیشتر در مورد امتیاز گرفتن - و اینکه چگونه می توان از آن در راه ایجاد لذت در رابطه استفاده کرد - هشیار باشید.

در رابطه ی سالم باید چیزی را که می دهید پس بگیرید وگرنه بعد از مدتی احساس رنجش می کنید. این بدان معنا نیست که سر هر مساله ی کوچکی باید خرده بگیرید. اما درنهایت باید تعادل حفظ شود. اگر همیشه بیشتر از آنچه می گیرید، می دهید، رنجش اجتناب ناپذیر است. اگر همیشه بیشتر از آنچه بدهید، می گیرید، احساس می کنید نیازی نیست به همان اندازه بدهید و این طرز فکر قطعاً مشکل ساز است.

کار هریک از طرفین این است که مطمئن شود تعادل کلی بین داده ها و گرفته ها وجود دارد. اگر یکی از طرفین شکایت کند یا ناراضی به نظر برسد چون فکر می کند بیشتر به رابطه بها داده باید طرف دیگر کاری کند که او مطمئن شود مورد توجه قرار دارد. در چنین مواقعی، عمل بیشتر از حرف تاثیرگذار است! رنجش نشانه این است که یکی از طرفین خیلی کمتر از دیگری امتیاز گرفته است. توجیه کردن راه برطرف کردن رنجش نیست. بلکه، باید به روشی ملموس حمایت خود را از طرف مقابل نشان دهید.

آگاهی از نحوه ی شمارش امتیازها به شما در حفظ تعادل کمک می کنند. در شمارش، چیزهای کوچک و بزرگ وجود دارد. طرفین رابطه فکر می کنند که اگر کار بزرگی انجام دهند امتیاز خیلی خیلی بیشتری می گیرند. اما ضرورتاً اینگونه نیست. یک کار کوچک معمولاً یک امتیاز دارد. جالب این است که یک کار بزرگ هم ممکن است یک امتیاز بگیرد. ممکن است فکر کنید کار بزرگی کرده اید اما ممکن است به چشم طرف مقابل به اندازه ی شما مهم نباشد. یک نمونه ی این مساله ازدواج هایی است که در آن مرد همه ی توان خود را صرف کار کردن و تامین خانواده می کند و به این خیال است که این کار امتیاز زیادی می گیرد. اما طرف دیگر فکر می کند کاری که خودش کرده بسیار مهمتر بوده است.

این گفته را به خاطر داشته باشید که "کارهای کوچک در خاطر می ماند". کارهای کوچک – مثل بغل کردن، تقسیم کارهای روزانه، قدردانی کردن، انجام کارها با هم، تعارف کردن، احترام گذاشتن، کادوهای کوچک – به اندازه ی کارهای بزرگ اهمیت دارند. گاهی، بخشیدن ساده یا گذشتن از خطای طرف مقابل امتیاز زیادی می گیرد. انجام کارهای کوچک به راحتی 10 تا 100 برابر بیشتر از کارهای بزرگ امتیاز می گیرد.

کارت امتیازسنجی از شما می خواهد تا مراقب راه های مختلف امتیاز گرفتن از طرف مقابل باشید. از او بپرسید که چه چیزهایی از نظر او امتیاز محسوب می شود. وقتی که دو نفر به روش امتیازدهی همدیگر آشنا باشند، رابطه ی واقعاً غنی و رضایت بخشی ایجاد می شود.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین خرداد

متن فال:

مغز انسان مانند یک ضبط صوت عمل می کند.در دوران کودکی هزاران پیام، نگرش، باور و قانون را برای رفتار انسان ضبط می کند. در دوران بلوغ، مغز تمایل به پخش همان پیام ها را دارد و تا زمانی که ما بطور آگاهانه آنها را به روز رسانی نکنیم، این پیام های قدیمی بطور خودکار ما را هدایت می کنند.

برخی پیام ها مانند "نگاه کردن هر دو سمت خیابان قبل از عبور کردن از آن" در زندگیمان باقی می مانند. نوارهای ضبط شده از گذشته، به شدت روابط ما با دیگران را محدود می کنند. این پیام ها ما را به قضاوت کردن یا واکنش نشان دادن به یکدیگر با روش های ناراحت کننده هدایت می کنند.

کدام نوارها هنوز هم چنین تأثیری بر روی شما دارند؟ آیا صدای نوارها را می شنوید که درحال پخش "بایدها" و "نبایدها"یی است که در دوران کودکی در مغز شما ضبط شده؟ چیزهایی که باید بگویید، انجام دهید، احساس کنید و یا نشان دهید. نوارهایی که "خوب"، "بد"، "درست" و "اشتباه" را تعریف می کنند. نوارهایی که برای سرزنش دیگران به کار می روند. نوارهایی که شما را به راه درست هدایت می کنند و یا باعث می شوند تا احساس گناه کنید. نوارهایی که درباره ی جنسیتتان می باشد و می گوید هر زن و مردی چگونه باید عمل کند. و یا نوارهایی که دارای برچسب منحصر به شخصیت خودتان می باشد و به شما می گوید "غیر مستعد"، "نا امید"، "خجالتی" و یا یک "شکست خورده" هستید.

چنین نوارهای درونی ممکن است هنوز هم شما را تحت تأثیر قرار دهند - حتی اگر به آنها توجه نکنید. این نوارها قدرت بالایی در تأثیرگذاری بر جنبه های مختلف روابطتان با دیگران دارند. می توانند باعث ایجاد حس سرزنش، قضاوت، گناه و ناخشنودی شوند.

کارت نوارها، از شما می خواهد که نسبت به پیام های قدیمی در حال پخش و تأثیرگذار بر روابط امروزتان آگاه باشید. در زمان قضاوت کردن شریکتان یا حتی خودتان، توجه داشته باشید. هنگامی که می خواهید ثابت کنید حق با شماست، دقت کنید. هنگامی که می خواهید به خودتان و یا دیگران بگویید که چه کاری باید انجام شود و چه کاری نباید انجام شود، دقت کنید.

این کارت شما را به چالش می کشد تا نسبت به پخش شدن نوارتان آگاه تر باشید. آنها معمولاً با سرعت زیادی پخش می شوند. خیلی سریع تر از آنکه به طور آگاهانه آنها را بشنوید! پس چگونه می توانید به آنها توجه کنید؟ به لغات کلیدی مکالمه هایتان گوش دهید مانند "بهتر است که"، "باید"، "اجباری است که"، "همیشه"، "هرگز". از قضاوت هایی که مردم را گمراه می کند آگاه باشید. زمانی که به دیگری برچسب می زنید و یا صدایش می کنید، آگاه باشید. زمانی که به خود برچسب می زنید، در موقعیت های عاطفی که نوارها اغلب تمایل به پخش شدن دارند، آگاه باشید.

هرگاه خودتان را در شرایطی دیدید که درحال انجام یک واکنش عاطفی هستید یا در حال استفاده از یک کلمه کلیدی، برای یک لحظه صبر کنید! دکمه استاپ را بزنید و یک یا دو نفس عمیق بکشید. سپس به آرامی به پیام درونی که همراه با واکنشتان می باشد گوش فرا دهید. چه باورها و نگرش ها و قوانینی برای شما بازپخش می شود؟ آیا پیامی از کودکیتان می شنوید؟ صدای چه کسی آن پیام را میگوید؟ یک شریک یا شخص دیگر؟ چگونه آن پیام با اتفاقات گذشته تان در ارتباط است؟ مهمتر از همه، آیا آن پیام هنوز هم برای شما به عنوان یک شخص بالغ عمل می کند؟

با شنیدن آن ممکن است بخواهید نوار را عوض کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که یک پیام کاملاً جدید را ضبط کنید. و ممکن است نگاهی عمیق به درون قلبتان بیندازید و دریابید که نوار، دیگر با زندگیتان - و یا چگونگی رفتارتان با دیگران مرتبط نیست.

کارت نوار، شما را تشویق می کند تا به عنوان بخشی از سفر رشد شخصیتی تان خود را مورد آزمون قرار دهید. شما هنگامی که نوار کهنه تان را با پیام های جدید خودتان جایگزین می کنید، مانند یک فرد بالغ تکامل پیدا می کنید. پیام های خود را که منعکس کننده تمایل شما برای ایجاد روابط پر از شادی و کامل در زندگیتان است را انتخاب کنید - و آنها را تکرار کنید.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین تیر

متن فال:

شکسپیر می گوید "تمام دنیا عرصه ی بازیگری است و تمام زن و مردها بازیگرند". ما همه در طول زندگی نقش خاصی داریم. اغلب در کودکی این نقش را شکوفا می کنند. به طور غریزی از خانواده و معلمان، و حتی تلویزیون یادگرفتیم که در دنیا و در رابطه با دیگران چطور باشیم.

نقش زن و مرد بودن را یاد گرفتیم، راه های سازگاری با شرایط خانوادگی را آموختیم و برخی از گفته ها را حفظ کردیم تا وارد گروه خاصی شویم. شاید در نقش بازیگر، منتقد، آشوبگر، دلقک، ستاره ی دراماتیک، نابغه، خوش بین، پرستار، میانجی، کودک "خوب" – یا "بد" – بازی کرده ایم.

اغلب به طور ناخودآگاه از بچگی تا آخر عمر این فیلم را بازی می کنیم! هرنقشی محدودیت هایی دارد. هر نقشی بر جنبه ای از وجود انسان تاکید دارد - اما جنبه های دیگر را نادیده می گیرد. نابغه احساس را نادیده می گیرد. پرستار ممکن است به خواسته های خود بی توجه باشد. ستاره ی دراماتیک قدرت تعقل خود را دست کم می گیرد.

نقش مکمل زوجین در یک رابطه جالب توجه است. این تعارض باعث غنای زندگی هر دو نفر می شود اما گاهی مشکل ساز هم هست. این نقش ها به مرد این امکان را می دهد تا در برابر احساسات خود بایستد درحالیکه زن حساسیت عاطفی خود را برای پرورش خانواده حفظ می کند. متاسفانه، این تفاوت ها باعث برخورد و ایجاد اختلاف می شود.

به طور مثال، وقتی که زن سعی می کند احساسات خود را مطرح کند، مرد سعی در برطرف کردن آنها دارد و نقش "حلال مشکل" را بازی می کند، یا آنها را نادیده می گیرد و نقش فردی "مقاوم و آرام" را ایفا می کند. زن نیاز به کسی دارد تا به او گوش کند و درکش کند اما مشغله ی مرد بیشتر از آن است که مشکلات احساسی زن را برطرف کند یا به آنها گوش کند. برخی اوقات نیاز دارد که مرد احساساتش را با او در میان بگذارد، چیزی که برخلاف نقش قوی مرد است و طبق آن تعلیم دیده است. گرچه هریک نیات خوبی دارند، گفته های متعارض درمورد احساسات باعث ایجاد ناراحتی بین آنها می شود.

این نقش های متعارض در تمام روابط وجود ندارد اما هریک از ما نقش خاصی را ایفا می کند که محدودکننده است و باعث ایجاد مشکل در رابطه می شود. در گذشته چه نقش هایی را یاد گرفتید؟ چه نقش هایی را بازی نکردید؟ طرف مقابل شما چه نقش هایی را یاد گرفته؟ این نقش ها در کجا با هم مغایرت پیدا می کنند؟

کارت نقش از شما می خواهد تا پا را از حد نقش هایی که یادگرفته اید – و مشکلات حاصل از تعارض نقش ها - فراتر بگذارید. اولین گام این است که بپذیرید شما دو نفر مثل هم نیستید. درباره ی آموزش نقش های شریک تان در گذشته بیشتر بدانید.

گام بعدی این است که خودتان هم نقش جدیدی را یاد بگیرید. حرف شکسپیر را در دل خود جای دهید و "عضو علی البدل" برای نقش همسر خود باشید. ویژگی های منحصر بفرد او را بررسی کنید و آنها را به شیوه ی خود به کار ببرید. امتحان کردن یک چیز جدید حدود نقش شما را تغییر می دهد – و شما را قادر می سازد تا زندگی خود را با انتخاب های بیشتری ادامه دهید.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین مرداد

متن فال:

گوش فرادادن بخش مهمی از یک رابطه محسوب می شود. هریک از ما دوست داریم وقتی صحبت می کنیم کسی به ما گوش دهد بنابراین باید بدانید که چطور می توان به درستی به طرف مقابل گوش فراداد.

گوش دادن فراتر از ساکت نشستن در مقابل شخصی است که مشغول صحبت است. گوش دادن یک مهارت کنشی بوده و مثل تمام مهارت ها قابل توسعه است. برای اینکه شنونده ی خوبی باشید باید افکار درونی خود را آرام کنید و به طرف مقابلتان توجه کنید. هدف شما باید این باشد که واقعاً به بیان تجربه – یا هرچیز دیگری که در حال بیان شدن است - گوش دهید.

یک شنونده ی با دقت می تواند گوینده را تایید، تصدیق، حمایت و ترغیب کند. گرچه برخی از ما حرف های دیگران را آنگونه که خودمان می خواهیم تعبیر می کنیم. کارت "گوش فرادادن" به شما هشدار می دهد که متوجه تعبیر و تفسیرهای شخصی خود باشید. هدف از گوش دادن فهمیدن منظور دیگران است. همیشه بهتر است که درباره ی منظور آنها از یک چیز خاص سوال بپرسیم نه اینکه فرض کنیم خودمان آنرا می دانیم. هیچ وقت چیزی را فرض نگیرید.

یک شنونده ی خوب سعی دارد تا منظور درست را از حرف های طرف مقابل بیرون بکشد. این شنونده ممکن است مخالف آن چیزی باشد که گفته می شود. کارت "گوش فرادادن" می خواهد به دنبال درک موضوعی باشید که طرف مقابل – از دیدگاه خود - بیان می کند، حتی اگر شما با آن مخالف باشید.

شاید گاهی مفید باشد که لحظه ای به رفتار خود توجه کنید. چه تغییری در رفتار شنیداری شما ایجاد شد؟ آیا توانستید که درست گوش دهید؟ اغلب افراد نمی توانند. اغلب ما تظاهر به شنیدن می کنیم در حالی که مشغول آماده شدن برای پاسخگویی به طرف مقابل هستیم. افرادی هم هستند که در مورد آنچه که گفته می شود احساس خوبی ندارند و وسط کلام وارد می شوند تا دیگری را نجات دهند یا سعی در حل مشکل دارند. گاهی اوقات اگر آنچه که گفته می شود حاکی از صدمه، ترس، یا عصبانیت باشد به سختی می توانیم به آن گوش دهیم. باید به خاطر داشت که بروز شدید احساسات، مبتنی بر دلیل و منطق نیست.

وقتی که طرف مقابل دچار احساسات شدید شده باشد اغلب سعی می کنیم او را آرام کنیم یا متقاعدش کنیم که آن احساس را از خود براند. اگر قصد او سرزنش باشد، ممکن است واکنش بدی برای حمایت از خود نشان دهیم. اما چه آرام کردن او و چه دفاع از خود باعث رنجش بیشتر می شود.

بهترین عکس العمل فقط گوش دادن است. بیشتر مواقع نیاز به انجام کار دیگری نیست. لازم نیست اوضاع را درست کنید، از خود دفاع کنید یا به طرف مقابلتان آرامش دهید. فقط به او گوش دهید بدون اینکه چیزی را به دل بگیرید. بگذارید جریان طی شود، نفس بکشید، گوش هایتان را تیز کنید و به هر چه گفته می شود گوش دهید. و به نفس کشیدن ادامه دهید.

با دقت گوش دادن یکی از موثرترین و سازنده ترین واکنش هایی است که می توانید نشان دهید. این کار قطعاً بهتر از سعی در دفاع از خود است. در واقع گوش دادن یک هدیه ی نادر است. با دادن آن به طرف مقابل خود، در واقع آن را به رابطه تان بخشیده اید.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین شهریور

متن فال:

هر فردی به حمایت نیاز دارد. گاهی فرد نیاز دارد تا داستان خود را روایت کند – شنیده شود – و احساساتش را به اشتراک بگذارد. حمایت چیزی است که همه نیاز.

شما چگونه سعی در حمایت از همسر خود دارید؟ آیا سعی در بهتر کردن حال او دارید؟ آیا سعی در همفکری با او، حل مسائل و برطرف کردن مشکلاتش را دارید؟

از قضا، چنین تلاشی برای کمک کردن شرایط را بدتر می کند. چون ضمن حل مساله، گوش کردن را فراموش می کنید. علی رغم نیات خوب ممکن است ناخواسته حرف طرف مقابل را در حین حل مساله قطع کنید و موجب رنجش بیشتر او شوید.

گوش دادن به تنهایی بسیار موثرتر است.

بهترین کاری که برای حمایت از همسر خود می توانید انجام دهید این است که به حرف هایش واقعاً گوش دهید. این بیش از هرچیز دیگری به او کمک می کند. جایی که هست را بپذیرید. هر حسی که دارد را بپذیرید. فقط به او محبت کنید و گوش دهید. حس حقیقی او را بفهمید و به او فرصت دهید تا این حس را در حضور شما تجربه کند.

گاهی شخص با گوش دادن محض مشکل دارد. کارت حمایت شما را ترغیب می کند تا راحت باشید و به طرف خود اجازه دهید هر چه می خواهد بگوید و هر حسی که می خواهد را تجربه کند. نفس بکشید تا در این کار به خود کمک کنید – ضمن گوش دادن هم به نفس عمیق کشیدن ادامه دهید. بدانید که چیزی برای حل کردن یا درست کردن وجود ندارد. هیچ حرفی را به دل نگیرید. چون احساسات بر اساس منطق نیستند، سعی نکنید اشتباهات او را اصلاح کنید. فقط حضور داشته باشید. هنگام واکنش های احساسی فقط شاهد او باشید. حضور و پذیرش، هدایایی است که می توانید به زوج خود بدهید.

این بدین معنا نیست که حمایت هیچ گاه شکست نمی خورد. حمایت، از پرخاش طرف مقابل جلوگیری می کند. حمایت او را برای خوب بودن و انجام بهترین کار تشویق می کند. بدانید که هرکسی ممکن است احساس بدی داشته باشد اما با قربانی جلوه دادن او، داستان را تشدید نکنید؛ با سرزنش او هم پیشرفتی نخواهید کرد. او را تشویق کنید تا احساسات خود را تجربه کنند.

فقط زمانی که فرد احساساتش را پشت سر بگذارد می تواند رو به جلو حرکت کند. فقط در این حالت است که می توان انتخاب های منطقی داشت و دست به عمل زد. حمایت از حالت عاطفی به حالت عقلانی تغییر می کند.

توجه داشته باشید که اگر ضمن حمایت از دیگری احساس تهی بودن یا ناراحتی به شما دست داد، مراقب حدود خود باشید. برای بدست آوردن اقتدار خود بهتر است ابتدا زمانی با خودتان خلوت کنید تا با مشکل بوجود آمده در خود کنار بیایید. اگر چنین شد بگویید "من باید کمی بیرون بروم تا تمرکز کنم و بتوانم بهتر به تو گوش کنم. حرف هایت واقعاً برایم مهم است – و خیلی زود برمیگردم ".

در حمایت از طرف مقابل، بدانید که این یک انتخاب است، نه اجبار. وقتی که واقعاً مایل به حمایت طرف مقابل باشید، یک حامی صریح و قدرتمند می شوید – وقتی که بتوانید با قلبی آرام متمرکز شوید و همه چیز را بپذیرید، هر حسی را، بدون سعی در برطرف کردن یا تغییر آن.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین مهر

متن فال:

همه چیز در زندگی در حال رشد و تغییر است. این یک واقعیت اساسی طبیعت است. این رشد شامل ما انسان ها و روابط ما هم می شود. رشد توسط نور و تاریکی، آفتاب و باران، پرورش داده می شود. رشد از قلب ناشی می شود، از تمایل به روبرو شدن با همه چیز – و رد نکردن تاریکی ها، دوری نکردن از باران.

در مواجهه با چالش ها و مشکلات به عنوان یک بخش طبیعی از هر رابطه، است که ما رشد می کنیم. در خیس شدن زیر باران است که ما رشد می کنیم؛ به جای اینکه خواستار آن باشیم که خورشید همیشه بدرخشد.

هر زمان که ما واقعا با یک وضعیت دشوار روبرو می شویم، خواه موفق شویم و یا شکست بخوریم، چیزهایی می آموزیم و رشد می کنیم. ما یاد می گیریم یک اشتباه را تکرار نکنیم. ما یاد می گیریم کارهای متفاوتی انجام دهیم. ما نقاط قوت و توانایی های جدیدی که درک نمی کردیم، کشف می کنیم. ما گزینه های بهتری را انتخاب می کنیم.

شما چگونه توسط رویارویی با چالش ها و مشکلات رشد می کنید؟ چه چالش هایی در حال حاضر در رابطه ی شما وجود دارد؟ و چه مهارت های شخصی می توانید در مواجهه با این چالش ها بیاموزید؟

کارت رشد نشان می دهد که هر رابطه ای که شما دارید یک "دوره آموزشی" است تا بیاموزید چگونگه ارتباط برقرار کنید. این یک فرصت برای رشد است. بنابراین، برای آموزش، با روی باز آماده باشید. همچنین برای ما یک افسانه گفته شده است - که روابط همیشه باید عاری از مشکلات باشد و شریک زندگیمان مسئول برآورده کردن نیازهای ما است.

هر بار که ما سعی می کنیم از چالش ها و یا مشکلات در روابط جلوگیری کنیم، فقط آموزش ضعیفمان را گسترش می دهیم. در روابط، چالش ها به ما نشان می دهند که چیزی وجود دارد که باید یاد بگیریم. مشکلات به ما نشان می دهند که ما در درونمان نیاز داریم چه چیزی را درمان کنیم و یا تغییر دهیم. این کارت از شما دعوت می کند چالش ها و مشکلات خود را به رسمیت بشناسید برای آنچه که واقعا هستند - برای رشدی جدید!

متاسفانه، یک مسئله وجود دارد که به طور جدی رشد ما را تضعیف می کند: ما دیگران را سرزنش می کنیم. در سرزنش کردن، وضعیتی را که خودمان داریم نمی بینیم. در عوض، تنها آنچه که فرد دیگری در حال انجام است را می بینیم. ما آنان را علت آنچه فکر می کنیم "اشتباه است." می بینیم. در این کار، ما درسی که از رابطه می توانیم بیاموزیم را از دست می دهیم. ما فرصت یادگیری و رشد را که از این چالش می توانیم داشته باشیم را از دست می دهیم.

کارت رشد شما را تشویق می کند که با هر چالشی که پیش می آید، روبرو شوید. قبول کنید که مشکلات بخش طبیعی هر یک از تمامی روابط است. با هر شریکی، شما نور و تاریکی، آفتاب و باران، بهتر و بدتر را تجربه می کنید؛ این ها عناصر طبیعی برای رشد هستند.

به جای آنکه مشکلات را به عنوان نشانه های "اشتباه" در یک رابطه بدانید، آنها را به عنوان نشانه هایی که به سمت رشد هدایت تان می کند، بشمارید. مطمئن باشید که در آینده، زمانی که شما به امروزتان نگاه می کنید، از هر یک از این اتفاقات به عنوان "من چیز مهمی در مورد رابطه به دست آورده ام" یاد می کنید.

این مهم است که به یاد داشته باشید که رشد کردن با ادامه دادن رویارویی با اتفاقات، انجام می گیرد. در این راه، شما در می یابید که خورشید و باران هر دو از منابع مهمی هستند که باعث رشد بیشتر می شوند.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین آبان

متن فال:

یک کاراگاه برای حل یک معما از سرنخ استفاده می کند. در یک رابطه، بسیاری از اقدامات و واکنش های ما را می توان به عنوان یک سرنخ دید. این سرنخ ها به آنچه که در درون ما اتفاق می افتد اشاره می کنند. اینها، قطعات پازلی در درون قلبمان هستند. کارت سرنخ، شما را دعوت می کند تا نگاهی عمیق تر به اقدامات، افکار و واکنش هایی بیندازید که بر روی رابطه تان تأثیر می گذارند. اگر شما عمیق تر به این مسائل نگاه کنید، احساسات، نیازها و خواسته های عمیق تر و چیزهای مهم تری را در درون قلبتان مشاهده می کنید که واقعا قادر به بیان آن به شریکتان نیستید.

رابطه سالم، شامل دانستن و به زبان آوردن چیزیست که واقعا احساس می کنید، نیاز دارید و یا می خواهید. اگر شما این کار را نکنید، مشکلات را چند برابر کرده اید و هرگز به مسائل واقعی رسیدگی نخواهید کرد. به عبارت ساده، تا زمانی که شما نیازهای واقعی خود را در رابطه تان شناسایی نکنید، نمی توانید با آنها روبرو شوید.

این کارت از شما می خواهد تا مهارت های خود را مانند یک کاراگاه توسعه دهید. از سرنخ هایی که می توانند به شما کمک کنند تا معمای درون خود و شریکتان را حل کنید، آگاه باشید. سرنخ ها در شکل های مختلفی ظاهر می شوند: سرخوردگی، ناراحتی، خشم، دعوا، توهمات فرار، عقب کشیدن، احساس آسیب دیدن، قضاوت، شکایت، انتقاد. همه این واکنش ها، سرنخ های بزرگی هستند. هرکدام به چیزی اشاره می کنند که قلبا نیاز دارید اما در آن لحظه نمی توانید به دست آورید.

آخرین باری که شما به شریکتان انتقاد کردید و یا نسبت به او واکنش منفی نشان داده اید را در نظر بگیرید. این کارت شما را به چالش می کشد تا پیام مثبتی را در هر واکنش منفی که دارید کشف کنید. چیزهای مثبتی را که واقعا می خواهید در آن موقعیت داشته باشید در اعماق قلبتان پیدا کنید.

اغلب این پیام این است که شما به چیزی ابتدایی مانند پذیرش، قدردانی، احترام، اعتماد، درک، مراقبت، و یا ارتباط صحیح، نیاز دارید. اما این بسیار دشوار است که احساستان را به شریکتان بشناسانید. حتی اگر همه ما چنین نیازهای اولیه انسانی را با دیگران درمیان بگذاریم، ممکن است درمورد پذیرش آن احساس خجالت کنیم. با این حال نشان دادن خواسته ها و نیازهای واقعیمان بطور مستقیم، سالم ترین و واضح ترین راه برای روبرو شدن با آن است.

کارت سرنخ شما را تشویق می کند تا با ملایمت و در عین حال شجاعت عمل کنید. یاد بگیرید سرنخ ها را در خودتان با دستیابی به خواسته های عمیق تر قلبتان دنبال کنید. در لحظات دشوار، در دوره ی سختی، و یا هر زمانی که واکنش نشان می دهید، برای مدتی مکث کنید، و نفسی عمیق بکشید. به آرامی با قلب خود ارتباط بگیرید و بپرسید: "آیا آنچه را که یک انسان اولیه نیاز دارد، تجربه می کنم؟ من واقعا چه چیزی را می خواهم؟ مقصود مثبت و عمیق تر من در اینجا چیست؟"

منتظر پاسخ باشید – پاسخی که پیامی روشن و مثبت دارد. سپس با شریک خود در راستای این پاسخ، رابطه ای سازنده و قابل احترام برقرار کنید. همچنین از شریکتان بپرسید: "در این لحظه واقعا چه چیز را می خواهی و یا نیاز داری؟" بگذارید شریکتان پاسخش به این سوال را پیدا کند و آن را به شما بگوید.

اگر شما صادقانه و مهربانانه چنین سرنخهایی را پیگیری کنید، ممکن است غافلگیر شوید. ممکن است قطعات پازلی که گم کرده بودید را کشف کنید. به جای از دست دادن خودتان در واکنش های بی ثمر، می توانید اشتیاق عمیق تر قلبتان را بشناسید. با به اشتراک گذاشتن این اشتیاق عمیق با شریکتان بطور محترمانه و با روشی مثبت که بتواند بشنود و پاسخ دهد، شما درهای جدیدی را باز کرده اید. با حرکت به سوی این درها، شما می توانید رابطه ای کامل و رضایتبخش که واقعا آن را می خواستید و مستحق به اشتراک گذاشتن آن بودید را پیدا کنید.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین آذر

متن فال:

قضاوت و تفسیر، دلیل برخی از بزرگترین مشکلات ما در رابطه است - در عین حال ما آنها را اغلب انجام می دهیم! در ارتباطات عادی، ما به تبادل تصورات ذهنی می پردازیم. ما به یکدیگر برچسب می زنیم، اقدامات یکدیگر را تفسیر می کنیم، و شخصیت یکدیگر را قضاوت می کنیم. در اصل، همه ی این ها، فقط نظریه های شخصی هستند – که بر اساس نوع دید ما از جهان است.

در علم، نظریه کاملا متفاوت از یک واقعیت است. اگر چیزی یک واقعیت است، این واقعی است. اگر این یک تئوری است، پس قطعی نبوده و قابل بحث است. بنابراین دانشمندان با دقت برای حقایق و نظریات تمایز قائل می شوند. با این حال در زندگی روزمره، بر خلاف علم، نظریه های شخصی بر ما تسلط دارند. انتظارات ما، نظرات و تفاسیرمان، بر روی چگونگی ارتباط ما تاثیر می گذارند.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که منظور شخصی را اشتباه گرفته اید یا آن ها را به اشتباه قضاوت کرده اید؟ چنین اشتباهاتی می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند. به خصوص در زمانی که احساسات ما غالب است، در معرض اشتباههات بیشتری از منظور یکدیگر هستیم. واکنش شدید، باعث می شود برخی واقعیت های اساسی از یک وضعیت از دست برود.

کارت حقایق از شما می خواهد که توجه نزدیکی به این موضوع داشته باشید که آیا شما با حقایق ارتباط برقرار می کنید - یا با نظریه ذهنی خود. حقایق یک وضعیت، به خودی خود می تواند با تمام بخش هایش مشاهده شود. اما در نظریه، در زمینه ی تفسیر عقاید و قضاوت ها، در هر فرد متفاوت است. درست مثل نظریه ها در علوم که اغلب به شدت مورد بحث قرار می گیرند.

متاسفانه، ما در تلاشی که برای مقابله با مسائل بین فردی می کنیم، اغلب به قضاوت و یا جبهه گیری می پردازیم. ما یکدیگر را سرزنش می کنیم، به یکدیگر برچسب می زنیم، و نظراتمان را به عنوان واقعیت در نظر می گیریم که نتایج سازنده ای در پی نخواهد داشت. ما فقط مشکلاتمان را شعله ور می کنیم و با فشار وارد کردن بیشتر، راه حل های عملی را دور از دسترس می کنیم.

مانند یک دانشمند، شما هم می توانید تا حد زیادی به حقایق واقعی از یک وضعیت توجه کنید. شما می توانید افزایش مشکلات را با جلوگیری از قضاوت های فتنه انگیز، نظرات شخصی و یا تفسیرهای بحث برانگیز متوقف کنید. در عوض، شما می توانید از طریق بحث موشکافانه در مورد حقایق واقعی درک متقابل را افزایش دهید. حقایق شبیه قطعات یک پازل است که در کنار هم مشخص می کنند چه چیزی واقعی است.

حقایق چه هستند؟ چیزهایی که شما می بینید و می شنوید - که هر دو طرف می توانند در مورد آن به توافق برسند. شما حقایق را با اظهارات ساده به اشتراک می گذارید مانند "من شنیدم تو این را گفتی "، "من گفتم که"، "من دیدم تو چنین و چنان را انجام دادی." همچنین می توانید در مورد احساسات خود صحبت کنید، در مورد آن چه نیاز دارید، و آن چه در واقع می خواهید – به عنوان مثال "من احساس می کنم صدمه دیده ام،" "من عصبانی هستم"، "من نیاز دارم برای مدتی ترکت کنم."

هنگام استفاده از کلمه "من" در آغاز جملات خود، بهتر است که به حقایقی ساده اشاره کنید که هر دو ممکن است بر سر آن موافق هستید. اما زمانی که کلمه "شما" را موضوع قرار می دهید - مانند "تو تنبل هستی"، "تو من را عصبانی می کنی"، "تو خیلی حساسی " و یا "تو اهمیتی نمی دهی" - تمرکزتان بر روی شریک زندگیتان است. این نوع بحث مستبدانه حول محور برداشت های شخصی است. به طور طبیعی این نوع قضاوت باعث توقف ارتباط سازنده می شود.

زمانی که چنین نظریه ی ناراحت کننده ای برای شما رخ می دهد، می توانید به واقعیت نزدیک شود. به جای بحث کردن، در مورد حقایق بپرسید! بپرسید، "به طور خاص چه چیزی دیدید و یا شنیدید که منجر شد آن حرف را بزنی؟" با استناد به حقایق - به جای توجیه کردن نظریه های ذهنیتان - شما و شریک زندگیتان می توانید در مورد یک واقعه مشترک صحبت کنید. حقایق را دریافت کنید؛ این یک گام لازم برای رسیدن به شفاف سازی، درک متقابل، و راه حل واقعی است.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین دی

متن فال:

هر فردی به حمایت نیاز دارد. گاهی فرد نیاز دارد تا داستان خود را روایت کند – شنیده شود – و احساساتش را به اشتراک بگذارد. حمایت چیزی است که همه نیاز.

شما چگونه سعی در حمایت از همسر خود دارید؟ آیا سعی در بهتر کردن حال او دارید؟ آیا سعی در همفکری با او، حل مسائل و برطرف کردن مشکلاتش را دارید؟

از قضا، چنین تلاشی برای کمک کردن شرایط را بدتر می کند. چون ضمن حل مساله، گوش کردن را فراموش می کنید. علی رغم نیات خوب ممکن است ناخواسته حرف طرف مقابل را در حین حل مساله قطع کنید و موجب رنجش بیشتر او شوید.

گوش دادن به تنهایی بسیار موثرتر است.

بهترین کاری که برای حمایت از همسر خود می توانید انجام دهید این است که به حرف هایش واقعاً گوش دهید. این بیش از هرچیز دیگری به او کمک می کند. جایی که هست را بپذیرید. هر حسی که دارد را بپذیرید. فقط به او محبت کنید و گوش دهید. حس حقیقی او را بفهمید و به او فرصت دهید تا این حس را در حضور شما تجربه کند.

گاهی شخص با گوش دادن محض مشکل دارد. کارت حمایت شما را ترغیب می کند تا راحت باشید و به طرف خود اجازه دهید هر چه می خواهد بگوید و هر حسی که می خواهد را تجربه کند. نفس بکشید تا در این کار به خود کمک کنید – ضمن گوش دادن هم به نفس عمیق کشیدن ادامه دهید. بدانید که چیزی برای حل کردن یا درست کردن وجود ندارد. هیچ حرفی را به دل نگیرید. چون احساسات بر اساس منطق نیستند، سعی نکنید اشتباهات او را اصلاح کنید. فقط حضور داشته باشید. هنگام واکنش های احساسی فقط شاهد او باشید. حضور و پذیرش، هدایایی است که می توانید به زوج خود بدهید.

این بدین معنا نیست که حمایت هیچ گاه شکست نمی خورد. حمایت، از پرخاش طرف مقابل جلوگیری می کند. حمایت او را برای خوب بودن و انجام بهترین کار تشویق می کند. بدانید که هرکسی ممکن است احساس بدی داشته باشد اما با قربانی جلوه دادن او، داستان را تشدید نکنید؛ با سرزنش او هم پیشرفتی نخواهید کرد. او را تشویق کنید تا احساسات خود را تجربه کنند.

فقط زمانی که فرد احساساتش را پشت سر بگذارد می تواند رو به جلو حرکت کند. فقط در این حالت است که می توان انتخاب های منطقی داشت و دست به عمل زد. حمایت از حالت عاطفی به حالت عقلانی تغییر می کند.

توجه داشته باشید که اگر ضمن حمایت از دیگری احساس تهی بودن یا ناراحتی به شما دست داد، مراقب حدود خود باشید. برای بدست آوردن اقتدار خود بهتر است ابتدا زمانی با خودتان خلوت کنید تا با مشکل بوجود آمده در خود کنار بیایید. اگر چنین شد بگویید "من باید کمی بیرون بروم تا تمرکز کنم و بتوانم بهتر به تو گوش کنم. حرف هایت واقعاً برایم مهم است – و خیلی زود برمیگردم ".

در حمایت از طرف مقابل، بدانید که این یک انتخاب است، نه اجبار. وقتی که واقعاً مایل به حمایت طرف مقابل باشید، یک حامی صریح و قدرتمند می شوید – وقتی که بتوانید با قلبی آرام متمرکز شوید و همه چیز را بپذیرید، هر حسی را، بدون سعی در برطرف کردن یا تغییر آن.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین بهمن

متن فال:

به عنوان انسان، ما قادر به احساس کردن طیف گسترده ای از احساسات هستیم. بسیاری از رنگ های رنگین کمان درونی ما که شامل شادی، هیجان، عشق و شفقت، غم و اندوه، ترس، خشم، و پشیمانی می شود. کارت طیف کامل پیشنهاد می کند که هر کسی هر یک از این احساسات را مهم بداند. هر احساس، بازخورد بسیار مهمی در مورد حالت درونی تان و چگونگی ارتباط شما به هر آنچه که در اطراف تان اتفاق می افتد، فراهم می کند.

احساسات مانند چراغ نشانگر روی داشبورد یک ماشین است، که سیگنال های حیاتی در مورد وضعیت وسیله نقلیه تان را می فرستد. در مورد احساسات، شما برای خودتان مثل وسیله نقلیه هستید. خشم ممکن است سیگنال نقض مرزهایتان باشد. ترس ممکن است تلگراف خطر باشد. و غم و اندوه از دست دادن چیز مهمی را نشان دهد.

متاسفانه، در دوران کودکی، ما می آموزیم که برخی از سیگنال ها را سرکوب کنیم. به ما آموزش داده شده که از بعضی احساسات چشم پوشی کنیم – گفته شده: "عصبانی شدن بد است،" "گریه کردن و یا ابراز درد، نشان دهنده ی ضعف است،" و یا "شما نباید بترسید". در اصل، به ما آموزش داده شده است که برخی از چراغ های نشانگر را قطع کنیم. به ما گفتند که این سیگنال ها نباید احساس شوند، بلکه آنها باید نادیده گرفته شوند.

این آموزش ها علیه ما کار می کنند. در نهایت همه این احساسات انسانی در موقعیت های مختلف زندگی، بیرون کشیده خواهد شد. احساس کردن همه ی آنها طبیعی است، خواه شما به آنها برچسب "خوب" یا "بد" بچسبانید. سوال این است که خواه ناخواه شما باید خشم، غم، حسرت، و یا ترس خود را احساس کنید. موضوع اصلی این است که زمانی که این احساسات می آیند، شما چگونه پاسخ می دهید؟ آیا در برابر آنها مقاومت می کنید - و یا گیر می کنید؟ آیا شما خودتان را با سرزنش کردن شریک تان برای "ساختن" احساسی که می خواهید، منحرف می کنید؟ یا به سادگی می توانید با احساس خود روبرو شوید - بدون اینکه علت آن را تحلیل کنید یا تلاش کنید آن را تغییر دهید؟

کارت طیف کامل از شما می خواهد برای همه ی احساسات انسانی تان به خودتان حق بدهید، و قبول کنید و احترام بگذارید - تمام رنگهای قرمز، زرد، پرتقالی، بنفش، آبی و سبز که طیف گسترده ای را تشکیل می دهند. برخی احساسات وجود دارد که به نظر می رسد شما هرگز به آن ها اجازه ی حس شدن نداده اید و در عین حال برخی دیگر هستند که شما اغلب در آن ها گیر افتاده اید؟ اگر چنین است، پس یاد بگیرید همه ی آنها را احساس کنید، حتی آنهایی که به نظر اشتباه هستند. با این کار، ظرفیت خود را برای شادی و خوشبختی افزایش خواهید داد!

زمان مناسب برای پرورش خود در این مورد، هنگامی است که ناراحت هستید. در چنین مواقعی، معمول ترین کار این است که با بخشی از احساسات خود درگیر می شوید. اما بهتر است به جای نشان دادن واکنش به دیگران، زمانی را صرف تنهایی کنید، و قلب خود را به روی احساس کردن هر آنچه که واقعا در دورنتان است، باز بگذارید.

طول می کشد تا بتوانید با شجاعت با احساسات خود مواجه شده، و در برابر آنها مقاومت نکنید. اما اگر به خودتان اجازه ندهید که کاملا با احساسات خاص تان ارتباط برقرار کنید، به طور موقت به فراموشی سپرده می شوند. به مراتب بهتر است که با احساس خود روبرو شوید و کاملا آن را تجربه کنید، و اجازه دهید که از طریق شما در حرکت باشد. نفس بکشید. آرام باشید. و شجاع باشد.

احساساتی که به ویژه به نظر می رسد به ندرت داشته باشید، را دعوت کنید. قلبتان را نسبت به احساسی که به دلیل خشم و یا ترسی در گذشته، صدمه دیده است، باز بگذارید.

بعد از اینکه کاملا احساسات خود را درک کنید، این احتمال وجود دارد که با شریک زندگی خود بهتر ارتباط برقرار کنید. این کارت از شما می خواهد کاملا احساس کنید و همیشه به احساسات خود اعتماد داشته باشید. یاد بگیرید با آنها ارتباط سازنده برقرار کنید و به آن ها احترام بگذارید.

 فال رابطه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین اسفند

متن فال:

رابطه زمانی شکوفا می شود که بتواند نیازها، خواست ها و آرزوهای دیرینه ی طرفین را برآورده سازد. اما اگر نیازهای واقعی ما برآورده نشود دچار مرگ تدریجی می شود. کارت خواسته ها و نیازها دو پیام اصلی دارد: خواسته و نیاز خود را بدانید. دوم، مستقیم، عملی و به روشی سازنده به دنبالشان باشید.

آگاهی از خواسته و نیاز، خود یک چالش است. همه در کودکی یاد گرفته اند که نیازهای خود را نادیده بگیرند. شاید برای خواسته ی خود تعلیم ندیده باشیم یا انتظار نداشتیم که به آن دست یابیم. حتی ممکن است نتیجه بگیریم که بی لیاقت بوده ایم. علاوه بر آن همیشه به ما گفته میشد که چه چیز را بخواه – از طرف خانواده، جامعه و رسانه ها. به جای عشق و احساس مستقیم به ما غذا، کادو و اسباب بازی می دادند. حالا شاید فکر کنیم که یک خانه ی بزرگ، ماشین رویایی، یا وسیله ی الکترونیکی خاصی را می خواهیم. به علت تاثیرات گذشته، متوجه نیاز واقعی امروز خود نیستیم – و کمتر به دنبال آن می رویم.

اما به عنوان یک انسان یک سری نیازهای اولیه در رابطه داریم. ما همه به امنیت، اعتماد، احترام، حمایت، درک، پذیرش، قدردانی، نزدیکی، و حتی گاهی خلوت نیاز داریم. همچنین خواسته های ویژه ای هم داریم.

چطور می توان به نیازهای حقیقی خود پی برد؟ یک راه این است که به احساسات خود توجه کنید. احساس، نشانه ای از نیاز بشر است. در پس آزردگی، ناراحتی، دلخوری، صدمه دیدن، خشم، و سایر عواطف منفی نیازهای اولیه ای نهفته است که باید برآورده شود. اما اغلب درگیر مسائل ثانویه می شویم. این گله که "چرا تو در شستن ظرفها کمک نمی کنی؟" شاید به این معناست که کارهایی که من انجام می دهم نیاز به قدردانی دارند. و یا دعوا بر سر پول ممکن است واقعاً درباره ی نیاز به اعتماد و امنیت باشد.

راه اصلی برای آگاهی از نیاز واقعی خود این است که به عمیق ترین احساسات خود گوش فرا دهید. به درون خود بروید و بپرسید " الان واقعاً از اعماق وجودم چه می خواهم؟" بگذارید احساستان در پاسخ دادن به شما کمک کند.

وقتی که خواسته و نیار فرد تایید شد، گام بعدی انتقال آن به طرف مقابل است. اما از روی عادت و یا به هر دلیل دیگری ممکن است این کار را نکنید. شاید نیاز خود را مخفی می کنید تا نشان دهید من "قوی" هستم، و طرف مقابل را اذیت نکنید "و مشکل ایجاد نشود"، یا "خودخواه" به نظر نرسید. شاید فکر می کنید که "اگر اهمیت می داد متوجه نیاز من می شد" یا "من نباید بگویم خودش باید بداند".

اما اگر واضح به طرف مقابل نیاز خود را نگویید، شرایطی را مهیا کرده اید که مانع برآورده شدن نیازتان می شود و همین رابطه شما را به خطر می اندازد.

پس این شما هستید که باید خواسته ی خود را بیان کنید – و به روشی سازنده به دنبالش باشید. این یعنی نه فقط باید مراقب چیزی که می گویید باشید، بلکه نحوه ی گفتن آن هم مهم است. آیا خواسته یا تقاضایی دارید؟ منظور شما واضح بود – یا نه؟ آیا لحن واضح و مثبت دارید یا انتقاد می کنید و احساسی می شوید؟ این ها مسائل کلی است که باید در نظر داشت. ممکن است از طرف مقابل بخواهید خواسته هایش را به روش خاصی ادا کند که موثرتر باشد.

در نهایت یاد می گیرید که خواسته ی خود را بیان کنید – و حتی رد شود. بدانید که در هر درخواستی طرف مقابل حق "نه" گفتن دارد. اما اگر هیچ وقت چیزی نخواهید، و نیاز خود را نپذیرید، هیچ گاه شانس "بله" گفتن به او نمی دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۷۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد