//
کدخبر: ۴۶۲۰۹۷ //

هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ برای برگزاری یک مراسم عقد باید چقدر هزینه کنیم؟ هزینه عقد کردن در محضر به چه عواملی بستگی دارد؟ در این مطلب قصد داریم به زوجین جوانی که قصد دارند همین روزها محرم شدنشان را جشن بگیرند، پیوندشان را تبریک بگوییم و درباره هزینه های مراسم عقد در محضر عقد و سالن عقد صحبت کنیم. پس اگر برای شما هم این موضوع تبدیل به دغدغه و سوال شده، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 

هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۳

هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۳

تعرفه ثابت محضر عقد در سال 1403 بر اساس تعرفه دفاتر ثبت ازدواج و طلاق، مبلغ 845 هزار تومان است و این هزینه برای ثبت عقد رسمی است و طرفین عقد ملزم به پرداخت هزینه ای دیگر، مثل سند نکاحیه یا صیغه نامه، برای عقد محضری نیستند. همچنین در این هزینه هیچ خدمات و تشریفات دیگری لحاظ نشده است. در صورتی که قصد داشته باشید از خدمات دیگری برای مراسم عقد محضری خود استفاده کنید، لازم است هزینه بیشتری را بپردازید و هر کدام جدا از هزینه ثابت پرداخت می شوند.

هزینه عقد محضری در سال 1403 چه مواردی را شامل می شود؟

  • هزینه محضر عقد: این هزینه، یک هزینه اصلی عقد محضری میباشد و بدون پرداخت آن، ثبت عقد، امکان پذیر نخواهد بود.

  • هزینه های آزمایشهای پیش از ازدواج: این هزینه ها، برای انجام آزمایشهایی، نظیر آزمایش های عدم اعتیاد، عدم داشتن تالاسمی و بیماری های مقاربتی و مواردی از این دست بوده که تحویل برگه آن ها به محضر برای جاری شدن صیغه ازدواج ضروری است و عرفا، داماد آن ها را می پردازد.

  • هزینه حلقه عقد: هزینه حلقه متناسب با سلیقه افراد متفاوت است و طرفین ملزم به خریداری حلقه ازدواج برای یکدیگر هستند.

  • هزینه های مربوط به جشن و مراسم ازدواج : این هزینه ها، شامل پرداخت هزینه برای مواردی فرعی، نظیر برگزاری جشن ازدواج در سالن عقد، خرید هدایا و حلقه عقد و اموری از این دست بوده که ضروری محسوب نمی شوند و در صورت تمایل طرفین، بر اساس توافق و عرف، پرداخت می گردند.

هزینه جشن عقد در سال 1403 چه مواردی را شامل می شود؟

هزینه جشن عقد در سال 1403 چه مواردی را شامل می شود؟

اگر تمایل به برگزاری جشن عقد در سالن عقد یا تالار را دارید، در ادامه به برآورد هزینه های مراسم عقد و نحوه مدیریت هزینه های عقد پرداخته می شود:

  • هزینه سالن عقد: انتخاب سالن عقد و تالار مناسب برای برگزاری مراسم عقد هزینه ای جداگانه دارد که لازم است آن را مدیریت کنید.

  • آرایش عروس: هزینه های آرایش عروس موضوعاتی هستند که باید درباره آنها مطمئن شوید.

  • لباس عقد محضری: خرید لباس عقد برای عروس و داماد هزینه های مختلفی دارد که باید در نظر گرفته شوند.

  • هزینه هدایا: در مراسم عقد هدایایی رد و بدل میشود که لازم است قبل مراسم عقد آنها را تهیه کنید.

  • هزینه کارت دعوت و مهمانی: خرید کارت دعوت و پذیرایی از مهمانان هزینه های مهمی می باشند که لازم است مدیریت شوند.

  • هزینه های پذیرایی: پذیرایی میوه، شربت و شیرینی و یا پذیرایی شام مهمانان از هزینه های مهمی هست که باید در نظر بگیرید.

  • هزینه های عکاسی و فیلمبرداری: برای ثبت لحظات شیرین مراسم عقد، نیاز به خدمات عکاس و فیلمبردار و آتلیه عروس حرفه ای دارید که هزینه های خود را دارند.

  • هزینه عاقد: هزینه عقد در منزل و یا حتی در سالن عقد همان 840 هزار تومان است.همچنین لازم است هزینه ایاب و زهاب نیز به روحانی که خطبه عقد را می‌خواند پرداخت می‌شود.

عوامل تاثیرگذار در هزینه جشن عقد چه مواردی هستند؟

images_1717923837_66656ffde5290.jpg

اگر تمایل داشته باشید عقد را در سالن عقد و یا تالار عروسی برگزر کنید، شاید برای شما هم سؤال باشد چرا هزینه سالن عقد از محلی به محلی دیگر متفاوت می باشد. فاکتورهای متعددی بر این موضوع تأثیرگزار است که یکی از آن ها نوع و میزان خدماتی است که هر سالن عقد ارائه می دهد. برای مثال اگر شما بخواهید موسیقی زنده برای مراسم داشته باشید، قطعاً هزینه آن با موسیقی که صرفاً از دستگاه پخش شود تفاوت زیادی خواهد داشت.

مورد دیگری که به طور قطع باعث افزایش هزینه می شود، رزرو سالن عقد در منطقه بالای شهر و خوش آب و هوای تهران یا مثلا رزرو سالن عقد کرج در بهترین نقطه کرج می باشد. هر چه شما در محدوده گرانتری از شهر، اقدام به رزرو کنید مبلغ بیشتری را هم لازم است پرداخت کنید. این موضوع تقریباً همیشه در مورد بیشتر سالن های عقد صدق می کند. همچنین تزئیناتی نظیر گل آرایی، شمع آرایی و به طور کلی اکسسوری هایی که در سالن استفاده می شود، هر کدام می توانند قیمت نهایی را بیشتر کنند. اگر سالن برای دیزاین از گل طبیعی استفاده کند، نسبت به گل مصنوعی هزینه بیشتری خواهد داشت.

هزینه عقد محضری با کیست؟

عروس و دامادهایی که قصد برگزاری مراسم عقد را دارند، لازم است طبق رسم و رسومات خانواده ها مراسم را پیش ببرند؛ زیرا در این مورد رسوم مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال در بعضی از اقوام این رسم به چشم می خورد که تمامی هزینه های مراسم عقد بر عهده داماد است؛ در حالی که در رسوم بعضی دیگر هم هزینه رزرو سالن، پذیرایی، سفره عقد و دکوراسیون به عهده خانواده عروس است و داماد فقط هزینه های مربوط به شام را پرداخت می کند. لازم به ذکر است که این روزها خانواده ها ترجیح می دهند که هزینه های مربوط به برگزاری مراسم عقد را با یکدیگر شریک شوند؛ پس لازم است در مراسم بله برون به تمام این مسائل اشاره شود و از همان ابتدا تمام وظایف طرفین مشخص شود.

کلام آخر

در این مطلب به موارد تاثیرگذار در هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۳ اشاره کردیم و امیدواریم توانسته باشیم ابهاماتی که در این زمینه دارید را برطرف کنیم. جهت انتخاب سالن عقد متناسب با بودجه خود می توانید در سایت سوربان به آدرس www.soorban.com سالن عقد با تعرفه های مختلف اقتصادی تا لاکچری را برای برگزاری مراسم عقد را بیابید و رزرو نمایید. خوشحال میشم نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری مراسم عقد و هزینه های آن با ما و دیگر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۲۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد