//
کدخبر: ۳۹۸۱۱۰ //
وزیر علوم:

مهارت‌محور کردن و نیاز‌محور کردن آموزش نیاز به عزم فرابخشی دارد

وزیر علوم درهمایش ملی آموزش عالی در غرب کشور گفت:مهارت‌محور کردن و نیاز‌محور کردن آموزش نیاز به عزم فرابخشی دارد


 مهارت‌محور کردن و نیاز‌محور کردن آموزش نیاز به عزم فرابخشی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

" محمدعلی زلفی‌گل" در همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور که امروز(نهم اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه رازی برگزار شد اظهار کرد: برگزاری این مراسم اهمیت دانش تاریخ را بازگو می‌کند و ملتی که تاریخ علم و دانش را قدر بداند برای یک اشتباه چند بار هزینه نمی‌کند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاه به اینکه دانشگاه رازی در برهه‌های مختلف پرچمدار ‌علمی کشور بوده است گفت: برگزاری این مراسم می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌ها باشد.
وی در گوشه‌ دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۵۰ میلیون تومان برای رشته‌های تجربی و ۲۵ میلیون تومان برای رشته‌های نظری با عنوان پژوهانه برای استادیاران جوان در نظر گرفته شده است نیز گفت: دانشگاه‌ها موظف هستند این مبلغ آن را پرداخت نمایند.
زلفی‌گل در ادامه خاطرنشان کرد: امروز کشور‌گشایی از طریق علم و فناوری انجام می‌شود و کشورها به دنبال قدرت نرم هستند و برای کشف جوامع از این روش استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به امکانات حداقلی و تجهیزات قدیمی که در اختیار اساتید قرار دارد نیز گفت: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها صرف هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر شود با این روند سرعت و شتاب ما قابل قبول نیست.
وی گفت: سال گذشته با پرداخت سازمان برنامه و بودجه اکثر دانشگاه‌ها تمام مطالبات گذشته خود را تسویه کردند و به ۶۰۰۰ نفر پژوهانه اختصاص داده شد.
زلفی‌گل همچنین از افزایش چند برابری پژوهانه اعضای هیئت علمی خبرداد و عنوان کرد: پژوهانه را برای رساله دکترا و رساله‌های نیاز محور چند برابر خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه برای مهارت محور کردن و نیاز محور کردن آموزش نیاز به عزم فرابخشی داریم افزود: در برنامه توسعه هفتم باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و در دولت لایحه‌ای تنظیم و به تصویب برسد که تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی دانشجویان را برای کارآموزی بپذیرند.
وزیر علوم در ادامه از مصوب شدن راه اندازی سامانه ثبت ایده‌ها و طرح‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: ‌تمام صنایع مکلفند نیازهای خود را در این سامانه ثبت و ضبط کنند.
وی همچنین از راه‌اندازی سامانه دانا در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این سامانه درگاه آشنایی نخبگان با آینده‌سازان است که در راستای مرجعیت سازی علمی به چهار زبان راه‌اندازی خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به پنج اولویت وزارت علوم در بدو ورودش گفت: مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری، آموزش، پژوهش و برون‌داد هدفمند، فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی، شاگرد، فناوری و نوآوری پروری و تولید خدمت، ثروت و سرمایه پنج اولویت ما هستند و در این زمینه معاونت فناوری را تأسیس کردیم.

زلفی‌گل در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده برای یاوران علمی نیز گفت: بسیاری از موضوعات از جمله معیشت در اختیار ما نیست اما پیگیر رفع مشکلات هستیم.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان