//
کدخبر: ۴۶۲۳۱۳ //
آشپزی | نکات خانه داری

نکات خانه داری مهم و ضروری | کدبانو جان بخون!

در این قسمت به چند مورد از مهم ترین نکات در خانه داری و تمیز کردن خانه پرداخته ایم که باعث می شود علاوه بر یک خانه تمیز، خرج کمتری نیز داشته باشید. این نکات و راهکارها به شما کمک می کند که سریع تر عمل کنید .

نکات خانه داری  مهم و ضروری | کدبانو جان بخون!

نکات خانه داری به شما کمک می‌کند به عنوان یک بانو، منزل را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. به این منظور ما تصمیم گرفتیم به بررسی چند ترفند ضروری برای نگه‌داری منزل بپردازیم. پس اگر برای زندگی خود اهمیت قائل هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

***استفاده از لیمو برای از بین بردن بوی بد زباله ها: یک لیمو را برش بزنید و چند برش کوچک از آن را در ظرف آشغال قرار دهید، با این کار می توانید یک رایحه تازه به آشپزخانه خود اضافه کنید. (این یک ترفند عالی برای استفاده درست قبل از رسیدن مهمان ها است!)

 

***از بین بردن لکه های مختلف: بیشتر این موارد مربوط به مبلمان و فرش هستند:

آبمیوه: یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب گرم حل کنید و لکه را از بین ببرید.

آدامس: لکه را با سشوار گرم کنید، بخراشید و سپس با محلول شوینده بشوئید و پاک کنید.

سس: لکه را با خمیر صابون Fels-Naptha تمیز کنید، سپس بشویید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. تا زمانی که لکه از بین نرود شی مورد نظر را در خشک کن قرار ندهید.

خردل: برای از بین بردن مواد جامد، از محلول های شوینده استفاده کنید. وقتی لکه کم رنگ شد، آن را بشویید و زیر نور خورشید خشک کنید.

رژ لب: با استفاده از پاک کننده های ناخن مبتنی بر استون و به دنبال آن محلول های شوینده لکه را پاک و سپس تمیز کنید.

نوشیدنی های رنگی: روی لکه آب بپاشید. اگر لکه همچنان باقی ماند، مواد شوینده را امتحان کنید

 

*** تمیز کردن مخلوط کن: ظرف مخلوط کن خود را با آب گرم و یک قطره مایع ظرفشویی پر کنید. آن را روشن کنید و بگذارید برای چند ثانیه روشن بماند. سپس با آب گرم بشویید!

 

*** تمیز کردن اسکاچ: اسکاچ ها می توانند باکتری های زیادی را به خود جذب کنند، به خصوص اگر در سینک مانده باشند. شما باید مرتباً آنها را تمیز کنید. کار بسیار آسانی است: کافی است اسکاچ مرطوب را به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا باکتری های آن از بین بروند! سپس قبل از بیرون آوردن آن یک یا دو دقیقه صبر کنید زیرا هنوز داغ است. همچنین می توانید اسکاچ خود را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید تا دوباره تمیز شود!

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۲۳۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد