//
کدخبر: ۴۵۷۰۸۳ //
آشپزی | پیراشکى روسى

طرز تهیه پیراشکى روسى | این غذا رو بچه ها خیلی دوست دارن!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه پیراشکى روسى در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  پیراشکى روسى | این غذا رو بچه ها خیلی دوست دارن!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه پیراشکى روسى را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم براى خمیر پیراشکی روسی :

آرد سفید : حدودا 4 پیمانه

شیر : 1 پیمانه

تخم مرغ : 2 عدد

خمیر مایه : 2 ق م

شکر : 2 ق م

نمک : 1 ق چ

کره : 50 گرم

روغن مایع : 1/4 پیمانه

ماست : 2 ق غ

مواد لازم براى مایه گوشتى:

فیله مرغ : 1 سینه کوچک

پیاز : 1 عدد

سیر : 1 حبه

قارچ : 200 گرم

فلفل دلمه : نصف عدد

پنیر پیتزاى رنده شده : به میزان لازم

نمک، فلفل، زردچوبه، آویشن : به میزان لازم

براى رومال:

زرده تخم مرغ : 1 عدد

شیر : 2 تا 3 ق غخمیر جادویی

کنجد : به میزان لازم

طرز تهیه:

اول براى به عمل اومدن مایه خمیر، شکر و شیر ولرم رو با هم مخلوط میکنیم بعد مایه خمیر رو روش میپاشیم و روشو میپوشونیم و به مدت 10 دقیقه استراحت میدیم تا عمل بیاد. (البته در صورتی که خمیر مایه تون از نوع فوری نباشه) ،

حرارت شیر رو هم میدونید نه خیلی داغ باشه و نه سرد ، باید جوری باشه انگشت رو نسوزونه. در مورد خمیر مایه ها و به عمل اومدنشون تو آموزش خمیر جادویی با تصویر توضیح دادم.تو یه کاسه کره آب شده و روغن مایع و تخم مرغها رو مخلوط کرده ، بهش نمک میزنیم، بعد مایه خمیر عمل اومده رو اضافه میکنیم.

حالا آرد رو کم کم و با کنترل اضافه میکنیم ، ممکنه تا 3 پیمانه هم کافی باشه ، زیاد نزنید که ممکنه خمیر سفت بشه ، یه کم که حالت خمیرى پیدا کرد ماست رو بهش اضافه میکنیم.خمیر رو خووووب ورز میدیم و اگه دیدیم هنوز چسبندگی داره کم کم آرد اضافه میکنیم،

اینو هم در نظر بگیرین که با ورز دادن بیشتر و استراحت کامل چسبندگی خمیر رفع میشه پس اگه خمیر لطیفی میخواید آرد زیاد به خورد خمیر ندین ، بعد از حدود 10 دقیقه ورز دادن یه ظرف گود رو چرب میکنیم و خمیر رو میزاریم تو ظرف ، روشو سلفون میزنیم و یه دستمال میزاریم روی ظرف و اونو تو یه جای گرم و تاریک مثلا داخل کابینت میزاریم.

1/5 تا 2 ساعت اجازه میدیم استراحت کنه و حجیم بشه. تو همون خمیر جادویی با تصویر نشونه استراحت کافی خمیر رو گذاشتم.

حالا میریم سراغ مواد داخل پیراشکی:

پیاز رو خورد میکنیم و تو روغن تفت میدیم ، کمى که سبک شد سیر ریز خورد شده یا یه قاشق مرباخوری حریره سیر هم بهش اضافه میکنیم (میتونید بجاش از پودر سیر استفاده کنید یا کلا حذفش کنید) ، کمى تفت میدیم و فیله مرغى که تقریبا ریز خورد کردیم بهش اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم تا سرخ بشه.

نمک و ادویه جات میزنیم، رنگشون که تغییر کرد قارچهایى که ریز خورد کردیم با فلفل دلمه اى که نگینى خورد کردیم اضافه میکنیم و خوب تفت میدیم.خمیر که استراحت کرد پفشو میگیریم و چونه های تقریبا اندازه نارنگی درست میکنیم و روى سطح آرد پاشى شده میچینیم و روشو میپوشونیم و بازم میزاریم یه ربع استراحت کنه.( حدودا 12 ، 13 تا چونه میشه ).

بعد هر چونه رو روى سطح آردپاشى شده با وردنه صاف میکنیم و یکى دو قاشق از مواد گوشتى میزاریم و روشم یه کم پنیر پیتزا میزاریم و میپیچیم، حالا به دلخواه یا با دست یا با قالب، فقط دقت میکنیم درزش رو محکم میکنیم که توى پخت، باز نشه.

سینى فر رو چرب میکنیم و پیراشکى ها رو با فاصله توش میچینیم.براى رومال زرده تخم مرغ رو یه کم میزنیم، بعد بهش دو سه قاشق شیر اضافه میکنیم ، با برس روى پیراشکى ها رو رومال میکنیم و دوست داشته باشین یه کم کنجد هم بزنین.

میزاریم تو فر از قبل گرم شده با دماى 180 درجه سانتیگراد به مدت حدود نیم ساعت یا تا وقتى زیر و روشون طلایى بشه.این پیراشکی روسی خیلى خوشمزه است امتحان کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد