//
کدخبر: ۴۲۴۳۷۵ //
آشپزی | یتیمچه ساده

این خوراک ساده رو حتما یادبگیر | خیلی خوشمزه س!

ما در این دستور سعی میکنیم طرز تهیه یتیمچه ساده را با کاربری ترین روش و به صورت گام به گام برای شما آمورش خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

این خوراک ساده رو حتما یادبگیر | خیلی خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

اکثر غذاها را قبل از مصرف می بایست آماده کرد که این مراحل شامل شستشو ، خرد کردن ، افزودن ادویه جات ، مخلوط کردن ، سرد یا گرم کردن ، پختن و غیره می باشد که بیشتر این کارها در آشپزخانه انجام می گیرد.در ادامه به روش آماده کردن یتیمچه می پردازیم.

مواد اولیه برای طرز تهیه یتیمچه ساده

بادمجان تازه : 500 گرم

گوجه فرنگی : 500 گرم

سیب زمینی : 2 عدد متوسط

فلفل دلمه ای : 1 عدد متوسط

سیر پوست کنده و رنده شده

پیاز : 1 عدد درشت

رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذا خوری

نمک و فلفل : به میزان مورد نیاز

زردچوبه : به میزان مورد نیاز

روغن سرخ کردنی : به میزان مورد نیاز

آموزش طرز تهیه یتیمچه ساده

مرحله اول

در مرحله اول طرز تهیه یتیمچه ساده ابتدا بادمجان ها را شسته و به صورت کامل پوست می کنیم. بعد از پوست کندن بادمجان ها آنها را به صورت مکعب های دو سانتی یا همون به صورت نگینی خرد میکنیم.

مرحله دوم

در مرحله دوم طرز تهیه یتیمچه ساده گوجه ها را به صورت تمیز شسته و پوست آنها را به صورت کامل می گیریم و با یک رنده دنده ریز آنها را رنده می کنیم.

مرحله سوم

در مرحله سوم طرز تهیه یتیمچه ساده پیاز و سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. پیازها را به صورت رشته ای و سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم طرز تهیه ساده یتیمچه فلفل دلمه ای ها را شسته و دانه های آن را به صورت کامل می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در مرحله پنجم طرز تهیه ساده یتیمچه پس از شستن سیر ها پوست آنها را می گیریم و آنها را نیز خرد می کنیم.

.یتیمچه ساده

مرحله ششم

در مرحله ششم طرز تهیه یتیمچه ساده برای اینکه تلخی بادمجان ها را بگیریم آنها را داخل کمی آب و نمک می گذاریم تا تلخی آنها گرفته شود. محلول آب و نمک باعث میشود که بادمجان ها موقع سرخ کردن روغن کمتری به خودشان بگیرند. مدت زمانی که بادمجان ها را در آب و نمک باید بگذارید بماند حدود نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه است. بعد از آن بادمجان ها را باید از آب نمک خارج کرده و در آبکش بریزیم و آنها را بشوریم و سپس کاملاً خشک کنیم.

مرحله هفتم

در مرحله هفتم طرز تهیه یتیمچه ساده یک قابلمه را روی گاز قرار می دهیم و مقداری روغن سرخ کردنی داخلش می ریزیم و زیر گاز را روشن می کنیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. بعد از آن پیاز هایی که به صورت نگینی خرد کردیم را داخل روغن می ریزیم و سرخ می کنیم و می گذاریم به صورت کامل و خوب تفت داده بشه سپس به داخل پیازهایی که تفت داده شده سیری که رنده کردیم را داخل قابلمه می ریزی.

در این مرحله به همراه پیاز ها ، سیر را هم تفت می دهیم. زمانی که بوی سیر سرخ شده در آمد  باید به آن بادمجان ها و مقداری فلفل دلمه ای که از قبل به صورت نگینی خرد کردیم را اضافه کنیم و با پیاز و سیری که قبلا تفت دادیم به خوبی هم بزنیم.

مرحله هشتم

در مرحله هشتم طرز تهیه یتیمچه ساده اصل تهرانی مقداری نمک و فلفل و زردچوبه که از قبل آماده کردیم را به داخل موادی که با هم ترکیب کردیم اضافه می کنیم و آنها را به هم می زنیم و تفت می دهیم.

وقتی بادمجان ها و فلفل دلمه‌ای به رنگ طلایی  خوش رنگ درآمد و کاملا نرم شد به آن یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و به هم می زنیم و تفت می‌دهیم. باید حواسمان باشد تا زمانی محتویات داخل قابلمه را به هم می زنیم که خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

مرحله نهم

در مرحله نهم طرز تهیه یتیمچه ساده اصل گوجه فرنگی های رنده شده را داخل قابلمه می ریزیم و به هم می زنیم و درب قابلمه را می بندیم و صبر می کنیم تا قشنگ گوجه آب بیندازه و طعم گوجه فرنگی به خورد مخلوط برود و گوجه ها کاملا سرخ شوند.

مرحله دهم

در مرحله دهم طرز تهیه یتیمچه ساده وقتی آب گوجه فرنگی ها کامل گرفته و گوجه ها سرخ شدند سیب زمینی که قبلا به صورت نگینی خرد کرده بودیم را داخل قابلمه اضافه می کنیم و ۲ لیوان آب جوشیده شده را داخل قابلمه می ریزیم و درب قابلمه را گذاشته و زیر گاز را کم می‌کنیم و نیم ساعت صبر می کنیم تا غذا خوب جا بیفته. هر وقت آب یتیمچه کشیده شد و به مقدار دلخواه رسید شعله گاز را خاموش می کنیم و غذای آماده شده را داخل ظرف می ریزیم و تزئین می کنیم.

امیدواریم با مواد و وسایل موجود در بازار از طرز تهیه یتیمچه ساده در منزل مطابق دستورالعمل بالا نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده از سرو آن لذت ببرید. نوش جانتان باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۳۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان