//
کدخبر: ۳۹۶۳۸۱ //

دستور پخت مربای گلابی|صبحانه خوشمزه

مربا گلابی یکی از انواع مختلف مرباها است که با تهیه این میوه که در پاییز رشد می کند و درست کردن یک مربای خوشمزه از آن می توانید وعده غذایی مفیدی برای اعضای خانواده و بخصوص کودکان را فراهم کنید.

دستور پخت مربای گلابی|صبحانه خوشمزه
به گزارش فرتاک نیوز،

مربا از انواع وعده های غذایی است که جایگاه ارزشمندی در وعده صبحانه پیدا کرده است و کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که در وعده صبحانه از مرباها استفاده نکرده باشد.شیرینی طبیعی گلابی و مربای درست شده از آن به قدری مناسب است که افراد زیادی به جای خوردن قند و انواع شکلات ها و شیرینی جات در عصرانه ها از آن استفاده می کنند.مربای گلابی بعنوان وعده صبحانه طرفداران زیادی دارد و علاوه بر این به عنوان دسر برای هضم غذا نیز مصرف می شود. میوه گلابی از خانواده سیب های درختی و به است که علاوه بر پخته شدن به صورت خام نیز خورده می شود.این میوه که طبع سرد و تر دارد ویتامین های B,C و A دارد و و برای درمان بیماری هایی مثل تنگی نفس, التهاب روده,سردردهای مزمن و کاهش بیماری قلبی و فشار خون موثر است.علاوه بر استفاده از خود میوه گلابی، دانه آن نیز ضد تب است,برای درمان التهابات و سوختگی ها و درمان گلو درد و سرماخوردگی نیز مفید است. در کشورهای مختلف از شربت آن استفاده می کنند و یا به عنوان طعم دهنده آن رابکار می برند. با این حال بهتر است خود میوه گلابی را با پوست مصرف کنید چرا که دارای مواد مغذی و مفیدی از جمله ویتامین های مختلف، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر می باشد. گلابی علاوه بر اینکه میوه خوش طعمی است، دارای ارزش تغذیه ای نیز می باشد.

شما می توانید گلابی را در ژله ها و پودینگ ها نیز مورد استفاده قرار دهید یا آن را در صبحانه یا سایر وعده های غذایی به کار ببرید.

از انواع دیگر مربا می توان به : مربا هلو ، مربا به ،مربا توت فرنگی و مربا شاه توت اشاره کرد.

مواد لازم

  • گلابی:1 کیلو
  • آبلیمو:1 قاشق
  • وانیل: نصف قاشق
  • پودر هل: به مقدار لازم
  • شکر:1 کیلو

مراحل

 گام 1

ابتدا گلابی ها را در ابعاد دلخواهتان خرد کنید

 گام 2

بعد دانه های آن را خارج کنید.

 گام 3

در صورتی که دوست داشتید می توانید پوست آن را نیز بگیرید.

 گام 4

آنها را داخل قابلمه ای ریخته و به مدت 20 الی 30 دقیقه با مقداری آب بجوشانید تا نرم شوند.

 گام 5

بعد از جوشیدن می توانید هل و شکر را به آن اضافه کنید.

 گام 6

پس از جوشیدن شعله را کم کرده با گذشت 3 الی 4 ساعت از زمان پخت مربا، آبلیمو را به آن اضافه کنید و چند دقیقه ای صبر کنید تا مقداری حرارت ببیند.

 گام 7

سپس مربا را از روی حرارت بردارید و وانیل را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

 گام 8

بعد خنک شدن مربا می توانید آن را ظرف مناسب ریخته و در یخچال بگذارید.

  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۳۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان