//
کدخبر: ۳۸۴۱۳۲ //
مربای قیسی | طرز تهیه مربای قیسی

مربای قیسی مجلسی رو این طوری درست کن / طعمش خیلی عالی میشه!

مربای قیسی یکی از انواع مرباهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود.

مربای قیسی مجلسی رو این طوری درست کن / طعمش خیلی عالی میشه!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای قیسی در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه مربای قیسی

طرز تهیه مربای قیسی

مرحله اول

برای تهیه مربای قیسی خوشمزه در ابتدای کار شربت مربا را آماده می کنیم، برای این منظور شکر و ۲ لیوان آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و کمی مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

پس از قرار دادن قابلمه روی حرارت، دیگر نباید شربت را مخلوط کنیم. فقط کافیست شربت روی حرارت بسیار ملایم بماند تا شکر به طور کامل درون آب حل شود و شربت کم کم شروع به قل زدن کند.

مرحله سوم

پس از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد، شعله زیر قابلمه را خاموش کرده و جوهر لیمو را اضافه می کنیم، سپس به سراغ آماده کردن مربا می رویم. توجه داشته باشید که برای تهیه این مربا باید از قیسی های نرم استفاده کنیم.

مرحله چهارم

اگر قیسی های ما خشک باشند، باید آنها را درون یک کاسه حاوی آب بریزیم تا به خوبی خیس بخورند و نرم شوند. توجه داشته باشید که اگر قیسی ها کامل هستند، باید پس از خیس خوردن، هسته هایشان را خارج کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بین قیسی ها مغز گردو قرار داده و آنها را کف یک تابه در کنار هم می چینیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار داده و آب باقیمانده را به آن اضافه می کنیم، سپس درب تابه را می گذاریم تا قیسی ها بپزند.

مرحله ششم

زمانی که قیسی ها پختند و آب درون تابه تقریبا کشیده شد، شربت را به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم. پس از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد، کف های روی آنرا با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله هفتم

گرفتن کف های روی شربت، باعث می شود مربای شفاف تر و خوشرنگ تری داشته باشیم. در ادامه یک دم کنی روی درب تابه قرار داده و اجازه می دهیم مربا با حرارت بسیار ملایم به مدت ۳۰ دقیقه دیگر بجوشد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان مربا آماده است، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مربا کاملا خنک شود. در نهایت مربا را درون یک ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۱۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان