//
کدخبر: ۴۳۳۹۲۱ //
استاندار کرمانشاه:

اولویت استان در دومین سفر رئیس جمهور به کرمانشاه تکمیل راه‌آهن کرمانشاه - خسروی است

استاندار کرمانشاه گفت:اولویت استان در دومین سفر رئیس جمهور به کرمانشاه را تکمیل راه‌آهن کرمانشاه‌ - خسروی است


اولویت استان در دومین سفر رئیس جمهور به کرمانشاه تکمیل راه‌آهن کرمانشاه - خسروی است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست پیگیری مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به کرمانشاه امروز (دوم آذر‌ماه) با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، نائب رئیس مجلس، عضو هیات رئیسه مجلس، نمایندگان قصر‌شیرین و سنقر در مجلس، معاونین استاندار و جمعی از مدیران‌کل و مسئولان استانی برگزار شد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این نشست از معاون اجرایی رئیس جمهور درخواست کرد برنامه سفر رئیس جمهور به استان را در دی‌ماه یا بهمن‌ماه قرار دهند تا سال مالی قبل و بعد را از دست ندهیم.

وی در ادامه اولویت‌های استان درحوزه حمل‌و نقل را در سه بخش راه‌آهن، فرودگاه و راههای مواصلاتی عنوان کرد و گفت: مهمترین خواسته ما در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان احداث مسیر راه‌آهن کرمانشاه به خسروی است که تاخیر در احداث و راه‌اندازی این مسیر  هم در سطح استانی و هم در سطح ملی و بین‌المللی ضررهای جدی وارد خواهد کرد.

وی تامین اعتبار توسعه فرودگاه بین المللی کرمانشاه در حوزه حمل‌و نقل هوایی را پروژه مهم دیگر استان دانست و گفت: به دلیل کاهش تعداد سفرهای هوایی مردم استان با مشکل مواجه شده‌اند و تامین اعتبار لازم برای توسعه فرودگاه کرمانشاه مشکلات این حوزه را برطرف خواهد کرد.IMG_20231123_164132

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اتفاقات خوبی که در حوزه حمل و نقل جاده‌ای در استان افتاده است نیز گفت: به یمن اربعین ۳۰۰ کیلومتر از راههای استان بهسازی شده است اما اگر سیستم بزرگراهی کرمانشاه به آزادراه تبدیل شود تردد تسریع خواهد شد.

 صحرایی تکمیل قطار شهری کرمانشاه و بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی که جایگزین بیمارستان‌های فرسوده خواهد شد را نیز از پروژه‌های نیمه کاره استان دانست که نیازمند تامین اعتبار است و گفت: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی که مزین به نام امام خمینی(ره) خواهد بود به دلیل موقعیت مکانی می‌تواند در گردشگری سلامت مثمر‌ثمر باشد.

استاندار کرمانشاه همچنین رفع تنش آبی ۵۰۰ روستای استان و رفع تنش آبی غرب شهرستان کرمانشاه، تکمیل سامانه گرمسیری و اجرای سامانه سردسیری در استان را زمینه ساز ایجاد امنیت پایدار در حوزه‌ها اقتصادی، سیاسی و امنیت غذایی دانست.

وی در پایان توجه به مجموعه مسائل و مشکلات استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مناطق حاشیه‌نشین را امری مهم برشمرد و بیان داشت: متاسفانه وارث سبکی اشتباه در تعیین بودجه فرهنگی و اجتماعی هستیم و با بودجه تعیین شده انجام اقدامات فرهنگی، اجتماعی امکانپذیر نیست و می‌طلبد که در فضای بودجه‌ریزی کشور به این موضوع بیشتر توجه شود تا اقدامات خوبی هم در سطح کشور هم استان در زمینه کارهای فرهنگی، اجتماعی انجام گیرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع:
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۹۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان