//
کدخبر: ۴۰۹۷۵۹ //
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه:

توجه به گردشگری اقلیمی، مذهبی و توریسم‌درمانی راه‌گشای مشکلات استان است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: توجه به گردشگری اقلیمی، مذهبی و توریسم‌درمانی راه‌گشای مشکلات استان است

 توجه به گردشگری اقلیمی، مذهبی و توریسم‌درمانی راه‌گشای مشکلات استان است
به گزارش فرتاک نیوز،

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در آیین معارفه مدیر‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه که امروز(۱۲ تیر) برگزار شد اظهار کرد: یکی از سازمان‌های که می‌تواند به واسطه گردشگری، درآمد‌زایی و اشتغال ایجاد نماید میراث فرهنگی است.

عبدالوحید محمدی افزود: استان کرمانشاه با وجود داشتن ظرفیت‌های فراوان گردشگری رتبه بالای بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده است و توسعه گردشگری در استان می‌تواند مشکلات اشتغال را مرتفع نماید.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وضعیت استان کرمانشاه را  مناسب ندانست و گفت: با توجه به اولویت استاندار کرمانشاه در حوزه گردشگری از امروز انتظار داریم به صورت ویژه این موضوع در دستور کار قرار گیرد.IMG_20230703_184834

این مسئول توجه به گردشگری اقلیمی با توجه به جغرافیای خاص استان و داشتن شرایط آب‌وهوایی مختلف در چهار فصل‌ سال را مهم دانست و گفت: سینه ستبر انقلاب اسلامی به دلایل مختلف در طی سال‌های گذشته محروم واقع شده و توجه به اشتغال، سرمایه‌گذاری در این استان نیازمند کمک و همراهی و توجه ویژه وزارت میراث فرهنگی است.

محمدی گردشکری مذهبی با محوریت اربعین در استان را پدیده‌ عنوان کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده امسال حدود ۵ میلیون زائر اربعین از شهرهای استان کرمانشاه به سمت مهران و مرز خسروی تردد خواهند کرد که خدمات رسانی به آنها در شهرستان‌های استان کرمانشاه انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: انتظار داریم میراث فرهنگی بازارچه‌های ویژه اقتصادی در طول این مسیر راه‌اندازی نماید تا مردم استان در این حرکت بزرگ منتفع شوند.

وی همچنین توجه به حوزه توریسم سلامت در حوزه گردشگری را هم موضوعی مهم دانست و بیان داشت: بهترین مراکز درمانی غرب کشور در کرمانشاه متمرکز است اما استفاده از این ظرفیت‌ها مغفول مانده که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و محوریت میراث فرهنگی می‌توان شاهد رشد این حوزه بود.

محمدی نقطه ضعف استان را عدم ارائه گزارش و عدم تبلیغات از سوی مسئولین دانست و گفت: اگر تبلیغات خوبی در حوزه میراث فرهنگی شکل بگیرد شاهد توسعه استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی خواهیم بود.

 وی در پایان از نیروی انسانی به عنوان مهمترین ظرفیت در دستگاه‌ها یاد کرد و افزود: با استفاده از توان و ابتکار این نیروها می‌توان در حوزه تامین‌ مالی و جذب سرمایه‌گذار تاثیر‌گذار بود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان