//
کدخبر: ۴۵۴۸۷۸ //

راه های طب ایرانی در حفظ سلامتی در فصل بهار

دانش آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بهترین تدبیر جهت پاکسازی بدن در فصل بهار، رعایت برنامه غذایی متناسب با این فصل است اظهار کرد: با توجه به افزایش گرمی هوا در این فصل توصیه می‌شود غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات، سالادها، حبوبات، انواع سوپ و آش های حاوی سبزیجات تازه مصرف شود که غذاییت کمتر و حجم بیشتر داشته باشد.

راه های طب ایرانی در حفظ سلامتی در فصل بهار
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فاطمه محجوب در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: این غذاها علاوه بر کمک به تلیین مزاج، در افراد با اضافه وزن به بهبود شاخصه های سندرم متابولیک کمک می کند.

این متخصص طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طب ایرانی، نوع تغذیه نقش موثری دارد تصریح کرد: خورش ریواس یکی از غذاهای مناسب فصل بهار است که با تعدیل حرات بدن و پاکسازی گوارشی، در کاهش بیماری های آلرژیک می تواند مفید باشد.

وی ادامه داد: در این فصل بهتر است انواع گوشت، آجیل، غذاهای پر کالری، شیرینی ها، ادویه و اغذیه گرم و تلخ و شور و نوشیدنی های با طبیعت گرم کمتر در برنامه غذایی قرار داده شود.

دانش آموخته ی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در افراد با مزاج گرم و تر استفاده از غذاها و نوشیدنی تعدیل کننده حرارت مانند شربت ریواس، شربت زرشک، شربت آلبالو، شربت نارنج، لیمو و شربت سکنجبین توصیه می شود. از پرخوری و درهم خوری باید پرهیز کرد و مصرف غذا باید به دفعات متعدد و در وعده های سبکتر مصرف شود.

دکتر فاطمه محجوب،پوشیدن لباس‌های لطیف و خنک را یکی دیگر از تدابیر این فصل عنوان نمود و ادامه داد: بهترین لباس ها برای استفاده در فصل بهار لباس های پنبه ای می باشد.

وی میزان فعالیت بدنی در این فصل را در حد اعتدال بیان داشت و گفت: انجام ورزش معتدل متناسب با سن و مزاج هر فرد در طول روز برای حفظ سلامتی در این فصل مناسب است. فعالیت های ورزشی شدید که باعث افزایش حرارت بدن شود و همچنین استحمام زیاد توصیه نمی شود.

دانش آموخته ی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در صورت نیاز در فصل بهار با توجه به شرایط مزاجی هر فرد و مشکلات همراه، با صلاحدید پزشک می توان از روش های پاکسازی چون حجامت نیز بهره برد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۸۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان