//
کدخبر: ۴۵۶۷۰۲ //

هرگز با تلفن همراه خود به توالت نروید

حمل تلفن همراه به توالت به دلیل قرار گرفتن در معرض میکروب‌ها و باکتری‌ها در توالت خطرات آلودگی را به همراه دارد.

هرگز با تلفن همراه خود به توالت نروید
به گزارش فرتاک نیوز،

تمیز کردن مرتب تلفن ها ممکن است مؤثر نباشد، زیرا تمیز کردن آنها بدون آسیب رساندن به آنها دشوار است. علاوه بر این، بردن گوشی به توالت می تواند منجر به نشستن طولانی مدت شود که خطر ابتلا به هموروئید و مشکلات اسکلتی- عضلانی را افزایش می دهد.

آلودگی بزرگترین خطر است

آلودگی ناشی از بیماری دلیل واضحی است که چرا باید از حمل تلفن همراه خود به سرویس بهداشتی خودداری کنید.یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که هنگام بردن تلفن همراه به توالت به میان می‌آید، رعایت بهداشت است.

سرویس های بهداشتی، به ویژه سرویس های عمومی، کانون میکروب ها و باکتری ها هستند. وقتی گوشی هوشمند خود را وارد این محیط می‌کنید، در معرض این میکروارگانیسم‌ها قرار می‌گیرد که پس از استفاده بعدی از تلفن، می‌تواند به دست‌ها و صورت شما منتقل شود.

مطالعات نشان داده‌اند که تلفن‌های همراه می‌توانند حاوی تعداد زیادی باکتری از جمله پاتوژن‌های مضر باشند.

حمل تلفن به داخل حمام خطر آلودگی متقابل را افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر هنگام توالت از تلفن خود استفاده می کنید و سپس دستگیره فلاش یا قفل در را بدون شستن کامل دست ها لمس می کنید، می توانید مدفوع و باکتری ها را به آن سطوح منتقل کنید. بنابراین، فرد بعدی که این سطوح را لمس می کند ممکن است ناخودآگاه با این آلودگی ها تماس پیدا کند.

ممکن است کسی استدلال کند که اگر هر بار که از تلفن همراه خود در توالت استفاده می‌کنیم تمیز می‌کنیم، اما تمیز کردن صحیح تلفن‌های همراه بسیار دشوار است، زیرا رطوبت یا عوامل تمیزکننده می‌توانند به قطعات الکترونیکی حساس آسیب بزنند.

هنگامی که به طور معمول تلفن خود را به داخل حمام می آورید، حفظ بهداشت را دشوار می کند، جایی که ممکن است تمیز کردن آن بیشتر از سایر قسمت های خانه یا محل کار شما ضروری باشد.

نشستن برای مدت طولانی

بردن گوشی به توالت می‌تواند نشستن طولانی مدت روی توالت را تشویق کند که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلفی شود.

نشستن طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به هموروئید را افزایش دهد، زیرا فشار روی ناحیه رکتوم افزایش می یابد.

علاوه بر این، نشستن طولانی مدت در حین استفاده از گوشی هوشمند می تواند به مرور زمان به وضعیت نامناسب و مشکلات اسکلتی عضلانی کمک کند.

حرکات نامنظم روده و یبوست

استفاده از تلفن همراه در حمام می تواند حواس شما را از عملکرد طبیعی بدن منحرف کند.

این حواس‌پرتی می‌تواند منجر به حرکات نامنظم روده و حتی یبوست شود، زیرا ممکن است از سیگنال‌هایی که بدنتان ارسال می‌کند آگاه نباشید. با گذشت زمان، این ممکن است بر سلامت گوارش شما تأثیر منفی بگذارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۷۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان