//
کدخبر: ۴۲۱۱۶۰ //
گردو| فشار خون

میان وعده ها گردو بخورید!

گردو میان‌ وعده‌ ای است که فشار خون را کاهش می‌دهد.

میان وعده ها گردو بخورید!
به گزارش فرتاک نیوز،

گردو یک میان وعده مخصوص که حاوی نوعی امگا 3 به نام اسید آلفا لینولنیک است برای سلامت قلب مفید است و فشار خون را کاهش می دهد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که خوردن گردو می تواند به کاهش فشار خون کمک کند زیرا حاوی نوعی امگا 3 است و همچنین سلامت قلب را تضمین می کند.

شرکت کنندگان در این مطالعه برای دستیابی به این مزیت، پنج درصد از چربی های اشباع مصرفی خود را با گردو جایگزین کردند. در واقع پس از مصرف 6 هفته گردو، فشار خون آنها کاهش یافت.

پروفسور پنی کریس آترتون، محقق این مطالعه و استاد تغذیه در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در ایالات متحده در این رابطه توضیح داد: زمانی که شرکت کنندگان گردو مصرف می کردند، فواید آن بیشتر از زمانی بود که رژیم غذایی با مشخصات اسیدهای چرب مشابه داشتند. گردو، بدون خوردن آنها. روغنی، در آنها مشاهده شد. بنابراین به نظر می رسد که یک مزیت اضافی در گردو وجود دارد که مفید است. شاید ترکیبات زیست فعال آن، شاید فیبر و شاید چیز دیگری که نمی توان آن را به تنهایی از اسیدهای چرب به دست آورد.

این مطالعه شامل 45 فرد دارای اضافه وزن یا چاق بود. آنها به سه گروه تقسیم شدند و به مدت 6 هفته با رژیم غذایی کمی متفاوت برای آزمایش اثرات گردو مورد بررسی قرار گرفتند. دکتر آلیسا تیندال، محقق ارشد این پژوهش نیز توضیح داد: گردو حاوی آلفالینولنیک اسید و گیاهان امگا 3 است که احتمالاً تأثیر مثبتی بر فشار خون دارد. هدف از این تحقیق درک این موضوع بود که آیا اسید آلفا لینولنیک سهم عمده ای در سلامت قلب دارد یا خیر.

وی افزود: این مطالعه را برای بررسی اینکه آیا ترکیبات موجود در گردو دارای فواید اضافی هستند یا خیر طراحی کردیم. نتایج این مطالعه نشان داد که کاهش چربی های اشباع شده به کاهش فشار خون کمک می کند. با این حال، گردو بیشترین کاهش فشار خون را در میان سایر مواد ایجاد کرد.

پروفسور کریس آترتون به جای خوردن گوشت قرمز چرب یا لبنیات پرچرب برای میان وعده، خوردن مقداری شیر بدون چربی و گردو را توصیه می کند. وی تاکید کرد:

    گردو جایگزین مناسبی برای چربی های اشباع شده است.

دکتر تیندال گفت: «رژیم غذایی متوسط ​​آمریکایی حدود 12 درصد کالری از چربی های اشباع شده دارد، اما تمام رژیم های درمانی ما حدود هفت درصد از آجیل یا روغن های گیاهی برای جایگزینی این چربی ها استفاده می کنند. بنابراین رعایت فواید مثبت این رژیم شامل این نکته نیز می شود که بهتر است چربی های اشباع نشده گردو یا روغن های گیاهی را جایگزین چربی های اشباع شده کنید تا فواید آن را برای قلب و عروق خود ببینید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان