//
کدخبر: ۱۱۳۶۶۷ //

درمان سردرد با روغن گیاهی ، لطفا مسکن های شیمیایی را دور بریزید!

احتمالا از درمان سردرد با روغن گیاهی و بدون استفاده از مسکن ها شنیده اید. . روغن های گیاهی درمانی در واقع با عصاره گیری گیاهان به دست می آید که در رایحه درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان سردرد با روغن گیاهی ، لطفا مسکن های شیمیایی را دور بریزید!
به گزارش فرتاک نیوز،

درمتخصصان رایحه درمانی اعتقاد دارند هر روغن اثرات درمانی خاص خود را دارد. طرفداران طب سنتی هم هیچ شکی در جنبه درمانی و تاثیرگذاری این روغن ها ندارند و محققان امروزی هم آنقدر تحقیق کرده اند که تا حدی بر این طرفداری صحه بگذارند. هر چند آن را بیشتر به عنوان طب مکمل و نه درمان اصلی تلقی می کنند. در ادامه قصد داریم به درمان سردرد با روغن گیاهی بپردازیم, با ما همراه باشید.

در این مقاله ۵ روغن موثر را که از نظر علمی تاثیر آن ها در درمان سردرد ثابت شده است را تحت عنوان درمان سردرد با روغن گیاهی به شما مخاطبان عزیز معرفی خواهد کرد.

روغن اسطوخودوس

اولین گزینه برای درمان سردرد با روغن گیاهی روغن اسطوخودوس است این روغن خوشبو سال هاست که توسط طب سنتی برای کاهش استرس، اضطراب و افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد. طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد مشخص شد یکی از تاثیرات درمانی روغن اسطوخودوس یا لاوندر درمان میگرن است.

روغن رزماری

این روغن از قدیم الایام به عنوان درمان سردرد ها و گردش بهتر جریان خون در پوست به کار گرفته می شده است و به همین دلیل در لیست درمان سردرد با روغن گیاهی ما در نت نوشت جای گرفته است. از سال ۲۰۰۸ مطالعات متعددی در مورد تاثیرات این روغن صورت گرفته که نشان می دهد این روغن خاصیت ضد التهابی و مسکن دارد. طی تحقیق دیگری که در سال ۲۰۱۳ بر روی این روغن انجام شد مشخص شد علاوه بر کاهش درد افرادی که از بی خوابی رنج می برند می توانند آن را به عنوان یک داروی درمان بی خوابی استفاده کنند.

روغن نعنا فلفلی

گزینه بعدی برای درمان سردرد با روغن گیاهی روغن نعنا فلفلی است. این روغن هم طی تحقیقات سال ۲۰۱۵ به عنوان یکی از مسکن های خوب شناسایی شد. این روغن بیشتر سردردهای عصبی از جمله میگرن را به دلیل داشتن ماده موثره منتول (Menthol) درمان می کند. گاهی این روغن را در ژل ها یا پد های آغشته به ژل مسکن درد مورد استفاده قرار می دهند.

روغن بابونه

بابونه همیشه به عنوان گیاه آرام کننده انواع دردها مثل معده درد، آرامش بخش اعصاب، رفع بی خوابی و التهابات مورد استفاده قرار می گیرد. ولی تحقیقات علمی سال ۲۰۱۲ از نظر علمی هم ثابت کرد که روغن بابونه تاثیر خوبی در رفع علائم افسردگی و اضطراب دارد. و به همین علت در لیست درمان سردرد با روغن گیاهی ما قرار می گیرد. و باید بدانید که سردردهای ناشی از استرس و اضطراب با روغن بابونه بخوبی آرام می گیرند.

روغن اکالیپتوس

اکالیپتوس در طب قدیم به عنوان تمیز کننده سینوس ها، رفع سرماخوردگی و کاهش التهابات مورد استفاده قرار می گرفته است. خیلی از افراد این تجربه را داشته اند که با بو کردن بخار اکالیپتوس یا استفاده از رایحه درمانی آن سینوس ها باز شده و تنفس برای شان راحت تر شده است.

ولی تحقیقات اخیر نشان داده علاوه بر تاثیرات کاهش درد، بو کردن این روغن برای کاهش فشار خون هم موثر است.

نحوه درمان سردرد با روغن گیاهی

روش های مختلفی برای استفاده از این روغن ها به عنوان مسکن برای رفع سردرد وجود دارد:

    ماساژ: البته به منظور جذب بهتر همیشه روغن را با کمی آب رقیق کنید و روی شقیقه و پیشانی به آرامی ماساژ دهید.

    تنفس: می توانید چند قطره از روغن را روی یک دستمال کاغذی ریخته و جلوی بینی تان بگیرید و نفس عمیق بکشید.

    کمپرس: چند قطره روغن را در آب سرد ریخته و حوله خیس شده را روی پیشانی بگذارید.

    بخور : می توانید چند قطره از روغن را در یک ظرف آب داغ ریخته و بخور دهید.

عوارض جانبی درمان سردرد با روغن گیاهی

علی رغم تحقیقات انجام شده علمی در مورد تاثیرات درمانی این روغن ها بسیاری از جوامع پزشکی از جمله موسسه غذا و دارو آمریکا آن ها را به عنوان داروی اصلی درمان سردرد قبول ندارند.

ولی خوبی این روغن ها این است که عوارض جانبی ندارند مگر این که به آن ها حساسیت داشته باشید که باعث سوزش پوست می شود. در این صورت استفاده از روغن را متوقف کنید.

همیشه از مقدار کم یعنی یک یا دو قطره برای هر بار استفاده کنید و اگر حساسیت پوستی نداشتید با خیال راحت درمان را ادامه دهید. می توانید سه تا چهار بار در روز این روش را تکرار کنید. در صورتی که سردردتان خیلی شدید است یا بعد از ۴۸ ساعت درمان نشدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: نت نوشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۶۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان