//
کدخبر: ۱۲۸۵۱ //

چرا لیزر نسبت به سایر درمان های دیگر برای مشکل واریس ارجح تر است؟

به گزارش فرتاک نیوز،

در درمان با لیزر، بیمار به بستری شدن در بیمارستان نیازی ندارد و درمان سریع انجام می‌شود. به‌علاوه درمان با لیزر بسیار راحت‌تر از جراحی است زیرا بیهوشی، برش پوستی، بخیه، درد، خونریزی و... وجود ندارد. همچنین بیمار نیازی به استراحت بعد از درمان ندارد و می‌تواند از همان ساعات نخستین بعد از درمان کارهای روزمره خود را انجام دهد که این موضوع یکی از بهترین مزیت‌های درمان با لیزر است. درمان سرپایی در مطب، اثرات مفید درمانی برای زخم و عدم باقی ماندن جای زخم‌ها هم از‌جمله مزیت‌های درمان با لیزر است، بنابراین در درمان واریس اندام تحتانی در شرایطی که بیمار نیاز به جراحی دارد، هر دو روش جراحی و لیزر پیشنهاد می‌شود اما طبعا با‌توجه به اثرات درمانی یکسان و درمان راحت‌تر، لیزر روش درمانی ارجح است. درحقیقت هر دو روش جراحی و لیزر به یک میزان تاثیر دارند و از هردو روش می‌توان استفاده کرد؛ فقط زمانی که واریس اندام تحتانی در مراحل پیشرفته بوده و رگ‌ها بسیار پر‌پیچ و خم و با حجم زیاد باشند، نمی‌توان از لیزر استفاده کرد و باید جراحی انجام شود؛ در غیر این‌صورت باتوجه به مزیت‌هایی که گفتیم، مسلما درمان با لیزر ارجح خواهد بود.

آیا باید واریس را حتما درمان کرد؟

بیماری واریس را باتوجه به عوارض شدید ذکر شده باید در هر مرحله‌ای درمان کرد و درمان آن را عقب نینداخت چون در مراحل اولیه درمان قطعی‌تر و راحت‌تر است و با پیشرفت آن درمان مشکل‌تر می‌شود و نیاز به جراحی حتمی خواهد داشت.

آیا درمان واریس با عود همراه است؟

خیر، اگر درمان واریس به‌درستی انجام شده و توصیه‌های پزشک پس از درمان کاملا رعایت شود درمان واریس با عود همراه نخواهد بود.

روش درمان واریس کدام است؟

برای درمان واریس دو راه وجود دارد؛ روش جراحی باز و روش لیزر یا RF. در درمان با جراحی باز که از سال‌ها قبل انجام می‌شود پس از انجام بررسی کامل و اطمینان از سالم بودن وریدهای عمقی، اقدام به خارج کردن رگ‌های واریس و تخریب شده از بدن می‏‎کنند. در روش لیزر یا RF، فیبر لیزر یا RF وارد رگ واریس شده و از داخل رگ در طول مسیر اقدام به لیزر یا RF کرده و ورید بسته و جمع می‌شود. روش تزریق یا اسکلروزاپی معمولا به تنهایی درمان مناسبی نیست و باید همراه با یکی از درمان‌های ذکرشده انجام شود.

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق

منبع: الو دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۸۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان