//
کدخبر: ۴۰۹۷۷۵ //

شگردی خاص برای خالی کردن حساب های بانکی / روی این لینک ها کلیک نکنید

رئیس پلیس فتای استان کرمان درباره جلوگیری از کلاهبرداری های پیامکی اظهارکرد: اگر با دریافت پیامی حاوی لینک از شما درخواست باز کردن و کلیک روی آن لینک شد به هیچ عنوان لینک را باز نکنید.

شگردی خاص برای خالی کردن حساب های بانکی / روی این لینک ها کلیک نکنید
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ محمدرضا رضایی ادامه داد: روزانه انواع پیامک های جعلی برای کاربران ارسال می‌شود که آن ها را با متنی جذاب به انجام کاری مانند دریافت جوایز ویژه، پیگیری امور قضایی، دریافت سود سهام عدالت و... دعوت ‌کرده سپس کاربران به کلیک روی لینک‌های مختلف هدایت می‌شوند اما همین فرایند که در کمتر از چند دقیقه رخ می‌دهد، منجر به سرقت اطلاعات کاربران خواهد شد.

وی افزود: کلاهبرداران سایبری با ارسال لینک‌های حاوی بدافزار که به اصطلاح به فیشینگ معروف است اقدام به سرقت اطلاعات شهروندان می کنند و طی آن با سرقت اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلی، حساب‌های بانکی قربانیان را خالی می کنند  یا حساب بانکی افراد را در اختیار می گیرند و اقدام به سوء استفاده از این حساب ها می کنند. 
سرهنگ رضایی توصیه کرد: شهروندان  توجه داشته باشند که اگر پیامی دریافت کردند که حاوی لینک بود و ارسال کننده به هر نحوی درخواست باز کردن و کلیک روی لینک را داشت به هیچ عنوان لینک را باز نکنند و پیام را حذف کنند. وی خاطرنشان کرد: بهتر است که اخبار روز جامعه را از منابع مطمئن و موثق پیگیری کنیم و توجه داشته باشیم لینک‌های گنجانده ‌شده در پیامک‌ها یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی خطرناک هستند و هر لحظه ممکن است خطرات مالی یا دسترسی‌های غیرمجاز به دنبال داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان