//
کدخبر: ۶۴۰۶۱ //

خروج نیروهای روسیه از سوریه با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آغاز شد

برنامه خروج نیروهای روسیه از سوریه اعلام شد و نخستین گروه هواپیماهای روسی امروز دوشنبه این کشور را ترک می کنند.

 خروج نیروهای روسیه از سوریه با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز طی فرمانی، دستور خروج نیروهای این کشور از سوریه را صادر کرد که بخش اصلی و فعال مشارکت روسیه در مبارزه با تروریست ها در این کشور به پایان می رسد.

 

شبکه تلویزیونی روسیه 24 بازدید پوتین از پایگاه حمیمم در استان لاذقیه روسیه را پخش کرد که در آن سپهبد سرگئی سورووکین فرمانده نیروهای روسیه در سوریه برنامه خروج نیروهای این کشور را اعلام کرد.

وی گفت: 23 فروند هواپیمای نظامی و دو بالگرد نیروی هوافضای روسیه و پلیس نظامی و مرکز مین روبی و بیمارستان صحرایی وزارت دفاع، سوریه را ترک می کنند.

 

فرمانده نیروهای روسیه در سوریه گفت که باقیمانده نیروهای روسی و تسلیحاتی که در این کشور باقی می ماند می تواند با موفقیت از عهده وظایف محوله با کارایی سابق برآید.

 

سپهبد سرگئی سورووکین خاطرنشان کرد: در جریان عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه بیش از 32 هزار تروریست کشته و 394 دستگاه تانک و جنگ افزارهای سنگین دیگر متعلق به گروه های تروریستی منهدم شده است.

پوتین امروز همچنین به همراه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با خلبانان روس در پایگاه حمیمم دیدار کرد.

وی سوالاتی از خلبانان روس پرسید ازجمله چه زمانی سوریه را ترک می کنند و چند تن از آنها گفتند امروز با هواپیماهای خود به روسیه بازمی گردند.

 

حضور رئیس جمهوری روسیه در پایگاه حمیمم در استان لاذقیه مانند دیدارهای قبلی وی بدون اطلاع قبلی صورت گرفت و پوتین در این پایگاه دستور داد نیروهای روسی از سوریه خارج شوند.

رئیس جمهوری روسیه در همین حال تصریح کرد: اگر تروریست ها بار دیگر در سوریه حملات خود را آغاز کنند، ضربات مرگباری به آنها وارد خواهد شد.

 

وی همچنین بر ادامه فعالیت پایگاه های روسیه در سوریه تاکید کرد.

در همین حال امروز معاون هیات مدیره حزب حاکم روسیه واحد نیز اعلام کرد که پایگاه های نظامی روسیه در سوریه حفظ خواهد شد.

 

سرگئی ژلزنیاک از نمایندگان دومای روسیه و معاون هیات مدیره حزب حاکم روسیه واحد تصریح کرد: روسیه پایگاه نظامی دریایی ترتوس و پایگاه هوایی حمیمم را حفظ خواهد کرد. این دو پایگاه برای دفاع از منافع ملی روسیه در منطقه حفظ خواهد شد.

 

روسیه از پایگاه ترتوس سوریه برای پشتیبانی ناوهای خود در دریای مدیترانه استفاده می کند و پایگاه حمیمم نیز محل استقرار اسکادران جنگنده و بمب افکن های روسی در سوریه بوده است که در دو سال اخیر علیه تروریست ها بکار گرفته شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۰۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان