//
کدخبر: ۴۳۹۴۷۴ //
مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه ۳ جانبه برای راه اندازی "سوله بحران" در کرمانشاه/ افتتاح؛ سال آینده

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از انعقاد تفاهم نامه احداث پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در استان خبر داد و افزود: در صورت تامین اعتبار به موقع، پروژه تا پایان سال کلنگ زنی شده و ظرف یک سال راه اندازی می شود.

انعقاد تفاهم‌نامه ۳ جانبه برای راه اندازی "سوله بحران" در کرمانشاه/ افتتاح؛ سال آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سلیم خانی با اشاره به لزوم احداث سوله بحران گفت: با پیگیری های صورت گرفته و با همکاری استانداری و شهرداری کرمانشاه مقرر شد این سوله در محل بین آرامستان جدید و قدیم شهر کرمانشاه احداث شود.

وی افزود: در همین راستا تفاهم نامه همکاری میان استانداری کرمانشاه، شهرداری کرمانشاه و اداره کل پزشکی قانونی استان به امضا رسیده که بر اساس آن این سوله با اهداف و کاربری های مختلف احداث می‌شود.

خانی گفت: از جمله اهداف احداث این سوله افزایش کارایی و اثربخشی اقدامات مدیریت بحران در زمان بحران، ساماندهی اجساد در زمان بحران و اختصاص بخشی از آن به عنوان مرکز آموزشی ترویج فرهنگ مقابله با بحران خواهد بود.

وی افزود: از این سوله همچنین به عنوان محلی برای مانورهای بحران هم استفاده می شود.

خانی گفت: این سوله بحران در حقیقت پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران است که قرار است بخش آزمایشگاهی و سالن تشریح هم در آن احداث شده و یک پَد بالگرد هم برای مواقع ضروری برای دسترسی بهتر در آن لحاظ گردد.

وی با اشاره به واگذاری یک سوله نیمه کاره از سوی شهرداری کرمانشاه به این منظور گفت: این سوله ۴۳۷۵ متر عرصه و ۱۳۶۸ متر اعیان دارد و قرار است در آن هم بخش اداری و خدماتی و هم سالن چند منظوره احداث شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده این سوله نیمه کاره از سوی شهرداری در اختیار پزشکی قانونی قرار می گیرد و مابقی اعتبار برای تکمیل و تجهیز آن بصورت مشترک توسط مدیریت بحران استانداری کرمانشاه و اداره کل پزشکی قانونی استان تامین می شود.

خانی خاطرنشان کرد: برآورد ما از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این پروژه بر اساس قیمت های فعلی حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان است.

وی از تلاش برای آغاز کار این پروژه تا پایان سال خبر داد و افزود: اگر اعتبارات به موقع تامین شود، این پروژه ظرف یک سال به بهره برداری می رسد.

خانی با تاکید بر لزوم راه اندازی هرچه سریعتر این پروژه گفت: کرمانشاه استانی حادثه خیز است و ما در زلزله سال ۱۳۹۶، بیش از ۶۰۰ جسد داشتیم که محلی برای ساماندهی آنها وجود نداشت.

وی افزود: علاوه بر این حوادث غیرمترقبه همواره در کمین است و باید محلی داشته باشیم که بتوانیم اجساد را در مواقع بحران ساماندهی کنیم

منبع:ایسنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۴۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان