//
کدخبر: ۴۳۴۹۹۵ //
رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای استان کرمانشاه:

پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری/ سرانه پرداخت بیمه در کرمانشاه یک میلیون‌‌‌‌‌و ۲۶۰ هزار تومان است

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای استان کرمانشاه از پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری خبر داد.

 پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری/ سرانه پرداخت بیمه در کرمانشاه یک میلیون‌‌‌‌‌و ۲۶۰ هزار تومان است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بیمه (هفتم لغایت ۱۳ آذرماه) عصر امروزهشتم آذرماه برگزار شد.
سعید حاصلی در ابتدای نشست اظهار کرد: شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای استان کرمانشاه زیر مجموعه سندیکای بیمه‌گران ایران است و در راستای هماهنگی بین اعضای شرکت‌های بیمه‌ای و برگزاری جلسات و همایش‌ها در استان، مدیران این شورا به مدت دوسال انتخاب می‌شوند.
رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای استان کرمانشاه هدف از تشکیل این شورا را کمک به افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در جامعه و رشد حق بیمه سرانه عنوان کرد و‌گفت: با توجه به پایین بودن ضریب نفوذ و سرانه بیمه پرداختی استان در شورای هماهنگی بیمه‌ای همواره سعی کرده‌ایم با اتخاذ تدابیر لازم سهمی در افزایش این موارد داشته باشیم.
وی ضریب نفوذ بیمه در کشور را ۱.۸۲ و ضریب نفوذ بیمه در استان را ۱.۶۱ عنوان کرد و بیان داشت: همچنین حق بیمه سرانه هر ایرانی دو میلیون و ۷۰ هزار تومان و سرانه پرداختی بیمه هر کرمانشاهی یک میلیون‌و ۲۶۰ هزار تومان است که در این زمینه از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.
حاصلی همچنین میزان حق بیمه تولیدی سالیانه در کشور را ۱۷۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ حق بیمه پرداختی در استان ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
این مسئول اضافه کرد: ۳۸ شرکت بیمه‌ای فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۴ شرکت جنرال، پنج شرکت در مناطق آزاد، سه شرکت تخصصی و شش شرکت اتکایی هستند و در استان کرمانشاه نیز ۲۴ شرکت بیمه‌ای در حال فعالیت وجود دارد.
به گفتی حاصلی ۹۰ درصد ضریب خسارت پرداختی بیمه‌ها در کشور مربوط به بیمه شخص ثالث و ۱۰۴ درصد مربوط به بیمه درمان است و در استان کرمانشاه نیز بیشترین ضریب پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه‌ای مربوط به این دو بیمه می‌باشد.
رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای استان کرمانشاه ضریب نفوذ بالای بیمه در کشورها را نشانه توسعه یافتگی این کشورها دانست و بیان داشت: فرهنگ‌سازی در این زمینه افزایش ضریب نفوذ و در پی آن آرامش را در جامعه به همراه خواهد داشت.


خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۹۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان