//
کدخبر: ۳۷۶۵۴۸ //
رئیس پلیس راه کرمانشاه:

محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه لغزنده است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به بارش باران در اکثر مناطق استان، گفت: محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه لغزنده است.

محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه لغزنده است
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ کیخسرو دستغیب اظهار کرد: رانندگی با سرعت مطمئنه بهترین اقدام پیشگیرانه از سانحه در جاده‌های لغزنده است و اغلب تصادف‌ها به علت سرعت غیر مطمئن و دید کم در شرایط نامساعد جوی رخ می‌دهد، پس لازم است آهسته و با صبوری رانندگی کرد.

وی افزود: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در پشت سر وسیله نقلیه دیگر حرکت می‌کنند موظفند فاصله مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ کنند زیرا زمان توقف در یک جاده لغزنده بیشتر از زمان توقف در جاده خشک است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: رانندگان باید همیشه از سمت راست حرکت کرده و هنگام سبقت و یا تغییر مسیر از علائم هشدار دهنده استفاده و خودرو را به آرامی و دقیق کنترل کنند چرا که تغییر مسیر ناگهانی در جاده لغزنده موجب لیز خوردن وسیله نقلیه می‌شود.

دستغیب عنوان کرد: در هنگام بارندگی با چراغ‌های جلو با نور پایین حرکت کنید چون نور این چراغ‌ها موجب می‌شود خودرو از دور دیده شود.

وی گفت: هنگام بارندگی و لغزنده شدن معابر سرعت تردد کاهش می‌یابد و باعث کندی حرکت می‌شود پس بهتر است با مدیریت زمان سفر از عجله و شتاب پرهیز کرده و از ارتکاب هرگونه تخلف رانندگی خودداری شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۵۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان