//
کدخبر: ۲۵۲۲۳۵ //

خیابانهای خلوت بهانه ای برای افزایش سرعت نشود

رئیس پلیس راهور استان:از افزایش سرعت ها، در خیابان های شهر با وجود خلوتی معابر خبر داد.

خیابانهای خلوت بهانه ای برای افزایش سرعت نشود
به گزارش فرتاک نیوز،

" سرهنگ فضل الله شیری " در خصوص شیوع ویروس کرونا و پرهیز از سفرگفت: خیابان های شهری با وجود کاهش تردد های شهری، نباید محلی برای سرعت های غیر مجاز، که زمینه تخلف وت صادف را فراهم می آورد، شوند.

وی ادامه داد: پلیس راهور حامی پویش "در خانه بمانیم" می باشد و درخواست عاجزانه بر حمایت از این پویش دارد ، چرا که افراد حاضر در خودرو می توانند ناقل ویروس به یکدیگر باشند و علاوه بر آن در مسیر مجبور به استفاده از مراکز عمومی نظیر سرویس های بهداشتی ، نمازخانه و ... بشوند و یا در مقصد عامل انتقال ویروس به دیگران شوند.

رئیس پلیس راهور استان در قسمتی از صحبت هایش به نقش سرعت ها در شدت تصادفات و آثار جانی و مالی ناشی از تصادفات با چاشنی سرعت اشاره کرد وبیان داشت، سرعت با شدت تصادف رابطه مستقیم دارد و معمولا عواقب تصادفات ناشی از سرعت دلخراش است.

سرهنگ شیری با اشاره به لغزنده بودن معابر شهری با توجه به بارش نزولات جوی از رانندگان خواست رعایت سرعت مطمئنه ،توجه به جلو ورعایت فاصله طولی با خودرو جلو را به عنوان سه فاکتور مهم جهت رانندگی ایمن در شرایط لغزندگی معابر در اولویت رانندگی آنها قرار گیرد

ایشان بیان داشت :در معابر شهری هر لحظه خطر عبور عرضی با طولی عابران پیاده و یا سایر کاربران آسیب پذیر وجود دارد لذا سرعت می تواند برای آنها یک تهدید جدی وکشنده باشد.

این مقام انتظامی در پایان اضافه نمود: پلیس راهور در معابر درون شهرها ، بزرگراه ها  حضور شبانه روزی داشته و با استفاده از تجهیزات کنترلی برابر مقررات با تخلفات رانندگی برخورد می نماید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۲۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان