//
کدخبر: ۲۳۲۴۸۲ //
استاندار کرمانشاه در مراسم تجلیل از رانندگان،راهداران و فعالان حمل و نقل:

تجلیل از رانندگان و فعالان حمل و نقل تجلیل از منش پهلوانی ایثارگری و شهامت است/ زنده ماندن اقتصاد کشور بستگی به حمل و نقل دارد

تجلیل از رانندگان و فعالان حمل و نقل تجلیل از منش پهلوانی ایثارگری و شهامت است/ زنده ماندن اقتصاد کشور بستگی به حمل و نقل دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در آیین تجلیل از راهداران و فعالان عرصه حمل و نقل جاده ای که امروز (۳۰آذر ماه ) برگزار شد از زحمات رانندگان و مدیران موسسه های حمل و نقل تشکر کرد و اظهار داشت: رانندگان در دفاع مقدس نام خود را ثبت کردند و جابجایی رزمندگان، کالاها و تدارکات در تاریخ جنگ به نام اینان ثبت شده و شهدای عزیزی هم تقدیم این انقلاب کردند که برگ زرینی برسینه این جان برکفان است.

 وی افزود : در زمان زلزله و در انتقال کمک های مردمی که بر اساس برآورد مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان بود و بازسازی این مناطق فعالان عرصه حمل و نقل و راهداری  نقش عمده ای داشتند و در این زمینه بیش از ۱۳۰ هزار تن آهن و ۱۸۹ هزار تن سیمان جابجا شد و اگر امروز بازسازی بیش از ۱۲۸ هزار واحد انجام شده و به دلیل داشتن منش جوانمردی این عزیزان است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به مراسم  اربعین امسال در استان کرمانشاه گفت: بیش از ۷۵ درصد مسافرین اربعین از استان کرمانشاه وارد می‌شدند و زحمت جابجایی آنها به دوش این عزیزان بود و امروز روز تجلیل از آنهاست است و وظیفه داریم که  از زحماتشان  هر چند که گمنام هستند تجلیل کنیم .

وی تجلیل از رانندگان و موسسات حمل و نقل را به نوعی تجلیل از منش پهلوانی ایثارگری و شهامت دانست و افزود :حاضرم در هر مقطعی مشکلات راهداران و رانندگان را حل و فصل کنم و جلساتی را با مدیران مربوطه در این زمینه برگزار  کنیم تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

مقام ارشد استان تصریح کرد: امروز، روز تجلیل از راهداران و فعالان عرصه حمل و نقل است  و باید از زحماتشان با وجود گمنامی تجلیل کنیم و تجلیل از رانندگان و موسسات حمل و نقل عمومی تجلیل از منش پهلوانی و ایثارگری و شهامت است.

وی همچنین در رابطه با تسهیلات پرداختی به بخش حمل و نقل گفت: بر اساس تبصره ۱۸ اگر وام با سود ۱۸ درصد باشد ۹ درصد سود آن به عنوان یارانه و سوبسید از طرف دولت پرداخت می‌شود.

photo_2019-12-21_13-05-43

استاندار کرمانشاه در گوشه دیگری از صحبت های خود گفت : اگر حمل و نقل و جابجایی کالا و مسافر در کشور را با مسائل اقتصادی مرتبط بدانیم اغراق نکرده‌ایم و زنده ماندن اقتصاد کشور بستگی به حمل و نقل دارد، و شاهرگ حیات اقتصاد است، و اگر شاهرگ حیاتی خدشه ببیند اقتصاد ناکارآمد خواهد بود.

 بازوند خاطر نشان کرد: در کشور ما ۹۰ درصد حمل و نقل توسط حمل و نقل زمینی انجام می‌شود و  هرچند گاهی حمل و نقل استان کرمانشاه رضایتمندی ایجاد نمی‌کند و در زمینه نقاط حادثه خیز و آسفالت مشکلاتی وجود دارد ولی ارزش راه‌های ما حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است که برای حمل و نقل ضروری است و به دنبال این هستیم که زیرساخت‌ها را تبدیل به احسن کنیم و اگر این کار انجام نشود ضرر به سرمایه ملی است.

 وی وضعیت بزرگراه‌های استان را مناسب دانست و اظهار داشت: وضعیت آزاد راه های ما در استات وضعیت مطلوبی ندارد و باید به شبکه‌ آزاد راهی کشور وصل شویم و آن را در دستور کار قرار دهیم.

مهندس بازوند در ادامه با اشاره به اولین پروژه آزاد راهی در استان که از پلیس راه بیستون به سمت کریدور حمیل ادامه دارد گفت: این پروژه با اعتبار یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و با مشارکت ۷۰ درصد بخش دولتی و ۳۰ درصد بخش خصوصی به سرمایه‌ گذار واگذار شده و انتظار داریم در کرمانشاه شبکه آزادراهی خوبی را تقویت کنیم.

بازوند همچنین اعتبار مورد نیاز پروژه آزاد راه  بیستون -همدان را ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: فعلاً از انتهای جاده ساوه تا همدان ( سه راهی قروه) فراخوان داده شده ولی شرط ما این است که تا پلیس راه بیستون ادامه پیدا کند.

 استاندار کرمانشاه مجوز بندر خشک و دهکده لجستیک را هم برای توسعه استان کار شایسته ای دانست و گفت: متولی این کار هم راه آهن است و در شرف فراخوان و سرمایه گذار قرار دارد وحدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار  برای اجرای این پروژه نیاز است.

 مقام ارشد استان با اشاره به حمل و نقل هوایی شرایط فرودگاه کرمانشاه را شرایط مطلوبی اعلام کرد و اظهار داشت: تبدیل باند فرودگاه از یک باند به ۲ باند در دست احداث است و فرودگاه کرمانشاه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان دارای ۲باند پروازی خواهد شد که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

 این مسئول در ادامه راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی را پروژه بزرگی دانست و بیان کرد: هزار میلیارد تومان بابت وصل  شدن راه آهن ملایر به کرمانشاه هزینه شد و برای پروژه کرمانشاه/ خسروی ۱۷۰۰ میلیارد دلار اعتبار لازم است که به اتمام برسد و باید از طریق سیستم بانکی این کار انجام گیرد که نقش به سزایی در استان و حمل و نقل کشور داشته باشیم و در مجموع کرمانشاه مرکز ثقل غرب کشور می‌شو د و با این روش در حوزه حمل و نقل، خدمات ارزشمندی را به استان‌های همجوار و عراق ارائه خواهیم داد.

 بازوند در پایان از بازگشایی بازارچه مرزی سومار در چند روز آینده خبر داد و گفت: از ۶ بازارچه مرزی در استان ۵ مورد به مرز رسمی تبدیل شده‌اند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۴۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان