//
کدخبر: ۴۱۶۶۴۸ //
آشپزی | کمپوت گلابی

طرز تهیه کمپوت گلابی | خیلی خوشمزه س!

دوستان و همراهان عزیز این بار با طرز تهیه کمپوت گلابی در خدمت شما هستیم. طرز تهیه کمپوت گلابی یک دستور بسیار ساده برای دلپذیر کردن لحظاتی است که همراه خانواده خود طعم شیرین گلابی را در فصلی غیر از تابستان جستجو می کنید. با طرز تهیه کم‍پوت گلابی ساده با ماندگاری بالا همراه ما باشید .

طرز تهیه کمپوت گلابی | خیلی خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

اکثر غذاها را قبل از مصرف می بایست آماده کرد که این مراحل شامل شستشو ، خرد کردن ، افزودن ادویه جات، مخلوط کردن ، سرد یا گرم کردن ، پختن و غیره می باشد که بیشتر این کارها در آشپزخانه انجام می گیرد.برای طرز تهیه کمپوت گلابی خوشمزه کافی هست مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

مواد اولیه برای طرز تهیه کمپوت گلابی

گلابی تازه زرد رنگ : 4 عدد

شکر سفید یا عسل : 3 قاشق غذا خوری

گلاب : 1 قاشق غذا خوری

سرکه سفید : 2 قاشق غذا خوری

آبلیمو طبیعی : 1 قاشق غذا خوری

هل : در صورت علاقه 2 عدد به صورت خرد شده

آموزش مراحل در طرز تهیه کمپوت گلابی

مرحله اول

در مرحله اول گلابی ها را به صورت کامل و تمیز می شوریم و پوست آنها را به دقت می کنیم. در هنگام پوست کندن باید مراقب بود تا گوشت گلابی ها له نشود. چون گوشت گلابی بسیار لطیف است.

مرحله دوم

در مرحله دوم از گلابی های پوست کنده شده را از وسط نصف کرده و دانه های آنها را با دقت و به صورت کامل جدا می کنیم. سپس گلابی ها را به اندازه های دلخواه برش می زنیم.

مرحله سوم

در سومین مرحله از طرز تهیه کمپوت گلابی تیکه های خرد شده گلابی را درون کاسه ای ریخته و روی آن آب و سرکه می ریزیم تا رنگ آن تیره نشود. لازم است جهت جلوگیری از تیره شدن گلابی ها دو الی سه دقیقه درون این محلول قرار دهیم.

مرحله چهارم

قابلمه ای را روی اجاق گاز قرار می دهیم و درون آن یک لیوان آب می ریزیم. سپس شکر ، آبلیمو و هل را به آب درون قابلمه روی اجاق گاز اضافه می کنیم و می گذاریم با حرارت و به هم زدن مخلوط ، شکر موجود در آن حل شود.

با توجه به علایق شخصی خود به شیرینی جات می توانید شکر بیشتری به آب در حال جوشیدن اضافه کنید. لازم به یادآوری است که می بایست در میزان مصرف شکر و قند صرفه جویی کنید زیرا برای سلامتی مضر است. که شما میتوانید در این اینجا چند نمونه غذا برای بیماران دیابتی را مشاهده کنید.

مرحله پنجم

در پنجمین مرحله از طرز تهیه کمپوت گلابی تکه های گلابی را از درون محلول آب و سرکه خارج کرده و به درون قابلمه ای که آب و شکر در آن در حال جوشیدن است می ریزیم و می گذاریم تا گلابی ها پخته و نرم شوند.

زمان لازم برای پختن گلابی ها در حدود یک ربع الی بیست دقیقه می باشد. گر گلابی ها زمان بیشتری در قابلمه بجوشند، فرم و شکلشان را از دست می دهند و حالت مارمالاد به خود می گیرد.

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه کمپوت گلابی یعنی دو دقیقه قبل از خاموش کردن گاز ، گلاب را به قابلمه اضافه می کنیم. با ریختن گلاب به درون قابلمه کمپوت ، دو دقیقه بعد زیر گاز را خاموش می کنیم.

بعد از خاموش کردن گاز می گذاریم تا کمپوت خنک شود و سپس آن در ظرف درب بسته ای می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. بعد از خنک شدن کامل آن کمپوت گلابی ما آماده سرو کردن می باشد. کافی است آن را درون ظروف شیشه ای یا چینی ریخته و میل نماییم.

امیدواریم با مواد و وسایل موجود در بازار از تهیه آن در منزل مطابق طرز تهیه کمپوت گلابی نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده از سرو آن لذت ببرید . نوش جانتان باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان