//
کدخبر: ۴۵۸۳۵۰ //
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه:

وجود ۵۰۰۰ معتاد متجاهر در استان / ۳۶ محله حاشیه‌ نشین در کرمانشاه شناسایی شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: ۵۰۰۰ معتاد متجاهر در استان وجود دارد که سال گذشته ۲۵۰۰ نفر از آنان جمع‌آوری و به کمپ‌های ماده ۱۶ سپرده شدند.

وجود ۵۰۰۰ معتاد متجاهر در استان / 36 محله حاشیه‌ نشین در کرمانشاه شناسایی شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در حوزه اجتماعی فرهنگی با اصحاب رسانه امروز(۲۴اردیبهشت) برگزار شد.

علی شعبانی با اشاره به اینکه، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه سه حوزه تخصصی را دنبال می‌کند  اظهار داشت:به دلیل ایجاد فضای سیاسی و بحث انتخابات،حوزه اصلی این معاونت غالبا سیاسی بود اما در حوزه‌های دیگر نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی افزود: در اسفند‌ماه ۱۴۰۱ با ورود به معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با اعداد اعجاب‌آوری در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی از جمله،خودکشی  و معتادین متجاهر و... روبرو شدم که به دلیل عدم توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی در دولت‌های قبل رنگ و بوی سیاسی داشت و آسیب‌زا شده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: طی این مدت با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات و توجه ایشان به موضوع آسیب‌های اجتماعی، پنج آسیب عمده از جمله اعتیاد، طلاق، خودکشی، حاشیه نشینی و  مفاسد اخلاقی با جدیت در استان کرمانشاه بررسی شد.

به گفته شعبانی در راستای ارتقا سواد رسانه‌ای در حوزه فضای مجازی کارهای خوبی انجام گرفت و با راه‌اندازی مجمع خیرین استان در راستای مساعدت و یاری این قشر از افراد آسیب‌دیده اجتماعی حمایت گردید که با  کار جدی‌تر این مجمع در سال جاری امیدواریم اقدامات مطلوب‌تری انجام گیرد.

وی در ادامه اشاره‌ای به تعداد معتادین متجاهر در استان داشت و گفت:در حال حاضر ۵۰۰۰ معتاد متجاهر در استان وجود دارد که این تعداد در سال ۱۳۹۵ حدود ۹۰۰ نفر بوده است و نشان‌ از این دارد که طی سال‌های گذشته کاری برای کاهش این آسیب‌اجتماعی در استان انجام نشده که با افزایش این آسیب روبرو شده‌ایم.

.شعبانی اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده در سال گذشته کمپ ماده ۱۶ با ظرفیت ۶۰۰ نفر در اختیار شهرداری کرمانشاه قرار گرفت و ۲۵۰۰ معتاد متجاهر نیز از سطح شهر جمع‌آوری شدند که با کاهش تعداد این افراد، سرقت‌های خرد نیز در استان کاهش یافت.

وی همچنین اذعان داشت: با راه‌اندازی  اردوگاه ۲۵ هکتاری صیانت در شهرستان کنگاور نیز، حدود ۱۰۰ نفر از معتادین متجاهر بهبود یافته در این اردوگاه اسکان داده شدند و هم اکنون در حال آماده‌سازی فضای این محیط برای سایر افراد بهبود یافته هستند.

  معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: در زمان راه‌اندازی مرکز صیانت با نگاه‌های سیاسی بسیاری روبرو شدیم اما اعلام‌کردیم این مرکز تنها برای نگهداری معتادین بهبود یافته در استان در نظر گرفته  شده و هیچ معتاد بهبود یافته‌ای از خارج استان در این مرکز پذیرفته نخواهد شد.

شعبانی افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده قصد داریم در این اردوگاه با راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف در زمینه کشاورزی، دامپروری، صنعت‌ چوب ،تولید پوشاک و ... اشتغالزایی ایجاد کنیم و در این زمینه اعتبار خوبی نیز از وزارت کشور دریافت کرد‌ه‌ایم که امیدواریم کارهای خوبی انجام شود.

وی در ادامه اشاره‌ای به آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین داشت و گفت: الحاق روستا‌ها به شهر به فضای حاشیه‌نشینی دامن می‌زند و به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی را افزایش خواهد داد.

 شعبانی افزود: درحال حاضر ۳۶ محله حاشیه‌نشین در شهرستان کرمانشاه با سطح آسیب‌های اجتماعی ضعیف‌وشدید شناسایی شده است.

شعبانی افزود:در راستای کاهش اعتیاد در  محلات حاشیه‌نشین، ۱۰۵ پاتوق استعمال مواد مخدر تخریب شد و براساس پیش‌بینی انجام شده با تغییر کالبدی این مناطق و راه‌اندازی و تاسیس مرکز فرهنگی که اعتبار آن نیز تامین شده است خواهیم توانست گامی مهمی در راستای کاهش اعتیاد در این محلات باشیم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در گوشه‌ دیگری از سخنانش به موضوع کودکان کار اشاره کرد و گفت: شناسایی و ساماندهی کودکان کار بر عهده بهزیستی و شهرداری است که شهرداری کرمانشاه در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

وی تکدی‌گری را موضوعی جدا از کودکان کار عنوان کرد و بیان داشت: این آسیب‌اجتماعی در استان بصورت کاملا سازمان یافته انجام می‌شود و در این زمینه پیشنهاد سلب ولادت والدینی که شایستگی سرپرستی را ندارند به دادسرا داده‌ایم و دادسرا نیز پذیرفته است.

 شعبانی در ادامه، مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم و ضروری دانست و گفت: مجوز ۶۰۴ سمن در استان صادر شده است و ۱۷۵ سمن نیز از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری مجوز خود را دریافت کرده‌اند که با فعالیت این سمن‌ها راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باز خواهد شد.

وی اضافه کرد: اینکه سمن‌ها توقع داشته باشند، در راه‌اندازی سمن مورد نظر به آنها کمک نماییم تصوری اشتباه است، استانداری و حوزه امور اجتماعی در اجرای برنامه‌های مطلوب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با این سمن‌ها مشارکت خواهد داشت و از آنها نیز حمایت می‌کند اما بدون داشتن برنامه نمی‌تواند حمایتی از آنها داشته باشد.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۸۳۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان