//
کدخبر: ۱۲۳۱۷۱ //

پرسپولیس؛ تیمی برای بازی‌های برگشت/ از اولین باخت پرسپولیس تا برد شیرین در کویت

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برگشت‌های خوبی داشته است.

پرسپولیس؛ تیمی برای بازی‌های برگشت/ از اولین باخت پرسپولیس تا برد شیرین در کویت
به گزارش فرتاک نیوز،

 پرسپولیس در دومین فصل متوالی که به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده، شب گذشته در بازی رفت مرحله‌ی یک چهارم نهایی این رقابت‌ها مقابل الدحیل قطر با یک گل باخت.

با وجود باخت پرسپولیسی‌ها در بازی رفت، شاگردان "برانکو ایوانکوویچ" عملکرد قابل قبولی داشتند و امیدوار هستند در بازی برگشت با حمایت خوب هواداران خود بتوانند الدحیل را شکست دهند و تبدیل به اولین تیم ایرانی شوند که در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا، دو دوره‌ی پیاپی به نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کرده‌ است.

پرسپولیسی‌ها در 75 درصد از بازی‌های خود در آسیا زمانی که در مرحله‌ی حذفی بازی رفت را به حریف خود باخته‌اند، موفق شده در بازی برگشت به پیروزی برسند و به مرحله‌ی بعدی صعود کنند.

تنها باری که پرسپولیس بازی رفت را به حریف خود باخت و نتوانست در بازی برگشت آن باخت را جبران کند به جدال فصل گذشته‌ی سرخپوشان پایتخت با الهلال عربستان در مرحله‌ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برمی‌گردد که البته آن بازی در زمین بی طرف برگزار شد و پرسپولیسی‌ها نتوانستند از امتیاز میزبانی خود استفاده کنند.

از اولین باخت پرسپولیس تا برد شیرین در کویت

پرسپولیس تهران در پانزدهم مرداد ماه سال 1372 در سومین حضورش در جام برندگان جام آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم السالمیه کویت رفت. سرخپوشان پایتخت که تا آن بازی تا به حال به هیچ تیمی از کشورهای عربی نباخته بودند، مقابل السالمیه در تهران با یک گل شکست خوردند تا کار سختی برای صعود به مرحله‌ی بعدی بازی‌ها داشته باشند.

پرسپولیسی‌ها در بازی برگشت که یک هفته بعد در کویت برگزار شد، موفق شدند با نتیجه‌ی 2 بر یک در روزی که "حسن شیرمحمدی" و "بهزاد داداش‌زاده برای آن‌ها گلزنی کردند از سد السالمیه بگذرند و ضمن جبران شکست بازی رفت، بتوانند به مرحله‌ی بعدی بازی‌ها صعود کنند.

پرسپولیس، تیمی برای بازی‌های برگشت

پرسپولیسی‌ها که در فصل قبل جام برندگان جام آسیا با شکست مقابل نیسان ژاپن نایب قهرمان شده بودند، بعد از حذف السالمیه کویت، در دو بازی رفت و برگشت در مجموع مقابل العربی قطر تن به شکست دادند و وداعی تلخ با آن دوره از رقابت‌ها داشتند.

برگشتی فراموش نشدنی

پرسپولیس تهران همراه با "استانکو" روزهای خوبی در فوتبال ایران داشت. سرخپوشان پایتخت در روز اول شهریور ماه سال 1375 همراه با "استانکو" از مرحله‌ی یک هشتم نهایی جام باشگاه‌های آسیا باید به مصاف آلیمای قزاقستان در این کشور می‌رفتند.

قزاق‌ها در یک بازی برتر موفق شدند در بازی رفت 3 بر صفر از سد پرسپولیس بگذرند تا شانس خوبی برای صعود به مرحله‌ی بعدی رقابت‌ها داشته باشند. بازی برگشت دو تیم روز نهم شهریور ماه در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با وجود شکست سنگین سرخپوشان پایتخت، هواداران این تیم حمایت خوبی از آن‌ها کرده بودند و در ورزشگاه آزادی جای سوزن انداختن نبود.

پرسپولیسی‌ها بازی را هجومی شروع کردند و در اوایل بازی یک ضربه‌ی پنالتی بدست آوردند. "کریم باقری" پنالتی را از دست داد اما پرسپولیسی‌ها دست از حمله برنداشتند و در حالی که نیاز داشتند 4 گل به حریف خود بزنند تا صعود کنند، با نتیجه‌ی 5 بر صفر میهمان خود را شکست دادند تا شبی خاطره‌انگیز را برای هواداران خود رقم بزنند.

در آن بازی "علی دایی" 2 بار و "کریم باقری"، "رضا ترابیان" و "افشین پیروانی" هم یکبار برای سرخپوشان پایتخت گلزنی کردند. در آن فصل از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، پرسپولیس همراه با "استانکو" توانست به نیمه نهایی صعود کند اما در این مرحله با شکست 3 بر یک مقابل پوهانگ استیلرز کره جنوبی از رسیدن به فینال باز ماند و راهی بازی رده بندی شد.

پرسپولیسی‌ها در بازی رده بندی با پیروزی 4 بر یک مقابل الزورا عراق به مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا رسیدند.

برد شیرین

پرسپولیسی‌ها برای تجربه جبران یک بازی باخته در دیدار برگشت بیش از دو دهه انتظار کشیدند. پرسپولیس در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا، حضور پررنگی در سالهای اولیه نداشت. تا چند سال پیش هم بازی یک هشتم نهایی به صورت تک بازی صورت می گرفت و در واقع پرسپولیس فرصتی برای جبران باخت رفت در دور برگشت نداشت.

پرسپولیس، تیمی برای بازی‌های برگشت

قرمزها در سال گذشته دو بار تساوی های خطرناک در بازی رفت را با برد در دیدار برگشت جبران کردند. جبران بازی باخته دیدار رفت در دیدار برگشت همین چند ماه پیش رقم خورد.

بعد از اینکه پرسپولیس در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا توانست در گروه خود اول شود و به مرحله یک هشتم نهایی بازی‌ها صعود کند، در این مرحله باید با الجزیره‌ی امارات رو به رو می‌شد.

شاگردان "برانکو ایوانکوویچ" در تیم پرسپولیس در بازی رفت در امارات تا دقایق پایانی موفق شده بودند با نتیجه‌ی 2 بر 2 میهمان خود را متوقف کنند اما در دقیقه 96 بازی بود که ضربه ایستگاهی الجزیره‌ای‌ها با خروج اشتباه "علیرضا بیرانوند" دروازه‌بان پرسپولیس همراه شد و "خلیفه الحمادی" دروازه‌ی پرسپولیس را باز کرد تا الجزیره ثانیه‌های آخر بازی تساوی را با برد عوض کند

با این نتیجه پرسپولیس در بازی برگشت به برد نیاز داشت و شاگردان "برانکو" برای صعود حداقل باید یک گل به حریف خود می‌زدند. پرسپولیسی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقیقه‌ی 3 بازی دیرک دروازه‌ی الجزیره را به لرزه در آوردند. حملات آن‌ها در نیمه‌ی اول نتیجه‌ای به همراه نداشت و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند؛ نتیجه‌ای که پرسپولیس را مقابل هواداران پر شور خود حذف می‌کرد.

در نیمه‌ی دوم و در دقیقه 63 بازی "احمد نوراللهی" با یک شوت دیدنی از پشت محوطه‌ جریمه پرسپولیسی‌ها را پیش انداخت. پرسپولیس با آن گل به مرحله‌ی یک چهارم نهایی صعود می‌کرد اما بر خلاف جریان بازی الجزیره در دقیقه 70 موفق شد بازی را به تساوی بکشاند تا پرسپولیسی‌ها خود را حذف شده ببینند، اما این پایان کار نبود.

"سید جلال حسینی" کاپیتان پرسپولیس که برای کمک به خط حمله‌ی این تیم جلو آمده بود در دقیقه 89 موفق شد گل برتری سرخپوشان را بزند تا پرسپولیس برای دومین فصل پیاپی به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

پرسپولیسی‌ها امیدوار هستند در بازی برگشت مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی، باز هم با هدایت "برانکو ایوانکوویچ" بتوانند خاطره‌ی خوبی که از بازی با الجزیره در ورزشگاه آزادی دارند را تکرار کنند و خود را به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا برسانند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۱۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان