//
کدخبر: ۳۹۰۳۰۸ //

نوسانات قیمت بیت کوین : دلایل نوسانات قیمت بیت کوین و تاثیر آن بر سرمایه گذاران

این روزها با توسعه بازارهای مالی جهانی و آگاهی هرچه بیشتر مردم نسبت به حوزه‌ ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری در این بازارهای مالی رونق قابل توجهی یافته است.

نوسانات قیمت بیت کوین : دلایل نوسانات قیمت بیت کوین و تاثیر آن بر سرمایه گذاران
به گزارش فرتاک نیوز،

احتمالا با رمز ارز بیت کوین آشنایی دارید و از قدرت آن در بازار مالی مطلع هستید. این رمز ارز به عنوان اولین ارز دیجیتال معرفی شده، تحلیل‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته در حوزه این ارز دیجیتال، نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین روند افزایشی مثبتی دارد و آینده روشنی برای آن پیش‌بینی شده است؛ اما با این حال نوسانات قیمت بیت کوین نگرانی‌های بسیاری را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است. از این رو ما بر آن شدیم که در این مطلب نوسان قیمت این رمز ارز و تأثیر آن در سرمایه تریدرها را بررسی کنیم.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳

قبل از هر چیزی باید بدانید که قیمت بیت کوین بر اساس میزان عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.‌ ضمن اینکه قیمت این رمز ارز به صورت لحظه‌ای در نوسان است و ثبات قیمت ندارد. پیش‌بینی‌های صورت گرفته نیز محدوده قیمتی را مشخص می‌کند. با این حال آنچه مشخص است قدرت بالای بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز است. اگر با تحلیل‌های بازار ارز دیجیتال آشنا باشید، می‌دانید که نوسان قیمت این ارز دیجیتال به قدری است که احتمال دارد پس از مدت‌ها روند افزایشی قیمت به یک باره با کاهش قیمت شدیدی مواجه شود؛ اما آنچه در این بین اهمیت دارد، ماهیت بیت کوین و رشد قابل توجه آن از سال ۲۰۰۹ تا کنون است.

images_1678383151_640a182f537a0

کارشناسان بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین در ماه‌های اول سال۲۰۲۳ به بیش از صد هزار دلار می‌رسد؛ اما برخی دیگر از تحلیل‌گران پیش‌بینی‌های محتاطانه‌تری داشته و این زمان را اواخر سال ۲۰۲۳ تعیین کرده‌اند. تا کنون رخدادهای بسیاری وجود داشته که به این پیش‌بینی‌ها قوت بخشیده و سرمایه گذاران را نسبت به آینده بیت کوین امیدوار ساخته است. در دو سه سال اخیر نیز اتفاقات جالب توجهی بر افزایش قیمت این ارز دیجیتال دامن زده‌اند. اگر شاخص‌های نمودار تکنیکال بیت کوین را در سالی که گذشت بررسی کنید، ممکن است با عملکرد ضعیف این رمز ارز مواجه شوید؛ اما شاخص‌های بلندمدت بیت کوین از عملکرد مثبت این ارز در آینده خبر می‌دهند.

دلایل نوسانات قیمت بیت کوین

تا اینجا راجع به قدرت بیت کوین و پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای آینده آن صحبت کردیم. حال می‌خواهیم دلایل نوسان قیمت این رمز ارز را بررسی کنیم. همانطور که می‌دانید نوسان قیمت به روند کاهشی یا افزایشی قیمت بیت کوین اشاره دارد. این نوسان قیمت امر کاملا بدیهی است. ثبات قیمت ارز دیجیتال نشان‌دهنده آن است که هیچ گونه خرید و فروش و معامله در این بازار صورت نمی‌گیرد و به عبارتی بازار کریپتو در خواب است. هدف از سرمایه گذاری در بازار مالی تنها حفظ سرمایه نیست؛ بلکه تریدرها به دنبال کسب سود مالی در این بازار هستند. با این حساب نوسان قیمت خوب است؛ ولی اگر از حد متعادل خود تجاوز کند، سرمایه گذاران با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

دلایل بسیاری وجود دارد که نوسان قیمت بیت کوین را هدایت می‌کند. جالب است بدانید قیمت این رمز ارز در تعطیلات کریسمس و مدتی پس از آن با افزایش قیمت همراه است. این در حالی است که این روند افزایشی هیچ ارتباطی با ترس از دست دادن فرصت ندارد و در کل دلایل منطقی برای آن تعریف نشده است.

images_1678383065_640a17d9a5272

دلایل نوسان قیمت ارز بیت کوین دلایل علمی و منطقی نیست و بیشتر تحت تأثیر پیش‌بینی‌های صورت گرفته بر اساس آنالیز رفتار این رمز ارز است. در بررسی نوسان قیمت ارز بیت کوین می‌توان دلایل رشد آن را بررسی کرد. یکی از دلایل رشد این ارز قدمت آن و پیش‌بینی‌های قاطعانه تحلیلگران نسبت به آینده این رمز ارز است. با توجه به اینکه کارشناسان دید مثبتی نسبت به آینده بیت دارند، قیمت این رمز ارز را افزایش می‌دهد.

در مورد نوسان قیمت بیت کوین یک نکته مهم وجود دارد ‌و آن هم تأثیر دلار آمریکا بر نوسان قیمت این ارز دیجیتال است. هر چند بیت کوین یک ارز غیر متمرکز بوده و هیچ نهاد فیزیکی بر آن نظارت ندارد و سیستم آن با ارزهای فیات کاملا متفاوت است؛ اما حمایت دلار آمریکا از بیت کوین سبب شده است، افزایش قیمت دلار موجب رشد قیمتی ارز بیت کوین شود.

تآثیر نوسان قیمت بیت کوین بر سرمایه گذاران

طبیعتا وقتی قیمت یک رمز ارز روند افزایشی را پیش بگیرد، سرمایه گذاران تلاش می‌کنند دارایی خود را به فروش برسانند تا از سود کوتاه مدت آن استفاده کنند. این در حالی است که عملکرد سرمایه گذاران در حوزه بیت کوین کمی متفاوت است.

کارشناسی‌های قاطعانه نسبت به آینده بیت کوین و رفتار این رمز ارز از سال ۲۰۰۹ تا کنون سبب شده است تا اکثر تریدرهایی که در حوزه بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اند، پوزیشن‌های طولانی مدت را پیش گرفته و چندان از روند کاهش قیمت این رمز ارز آشفته و مضطرب نمی‌شوند. همین مسئله یعنی عدم استخراج بیت کوین سبب می‌شود که روند کاهش قیمت ارز بیت کوین ثبات چندانی نداشته باشد و روند افزایشی خود را از سر بگیرد. بهتر است بگوییم بازار بیت کوین تحت کنترل سرمایه گذاران قرار دارد.

images_1678527403_640c4bab4e012

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به دلایل نوسان قیمت بیت کوین و تأثیر آن بر رفتار سرمایه گذاران را بررسی کردیم. در چکیده این مطلب می‌توان گفت بیت کوین به عنوان اولین ارز رمز نگاری شده از ارزش بالایی در بازار کریپتو برخوردار است، نوسان قیمت آن امری بدیهی و طبیعی است و نشان می‌دهد که فعالیت بازار بیت کوین در هر لحظه در جریان است. برای اینکه از نوسان قیمتی این رمز ارز مطلع شوید، باید شاخص‌های بلند مدت آن را بررسی کنید؛ چون بیت کوین از سال ۲۰۰۹ تا کنون با وجود نوسانات قیمتی شدیدی که تجربه کرده، عملکرد مثبتی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۳۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان