//
کدخبر: ۱۳۴۹۴ //

گرد و خاک خوزستان به دلیل بی‌کفایتی است/ دولت کنار بکشد گروه‌های جهادی معضل گرد و خاک را حل خواهند کرد

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) گفت: مسئله گرد و خاک خوزستان مسئله بی‌کفایتی است و گروه‌های جهادی مستقلاً بدون کمک گرفتن از دولت و با ظرفیت‌های مردمی قادر هستند طی سه سال معضل گرد و خاک خوزستان را حل کنند.

گرد و خاک خوزستان به دلیل بی‌کفایتی است/ دولت کنار بکشد گروه‌های جهادی معضل گرد و خاک را حل خواهند کرد

به گزارش فرتاک نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان در اولین نشست خبری اردوی جهادی خوزستان اظهار داشت: وضعیت موجود در خوزستان تأسف‌بار است و افرادی که دارای همت بلندی هستند از تعطیلات نوروز خود بگذرند و لباس‌های خاکی می‌پوشند و با حضور در مناطق محروم به محرومین خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: نخستین جایی که در جنگ تحمیلی دشمن به آنجا حمله کرد، نخستین جایی که در مقابل دشمن ایستادگی کردند، نخستین جایی که تمام ذخایر کشور در آن پنهان شده است و محروم‌ترین جای کشور خوزستان است.

وی افزود: ثروت کشور از زیر پای کسانی در می‌آید که در محرومیت شدید زندگی می‌کنند و این خلاف جوانمردی است.

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) گفت: یک عده افراد بی تفاوت به عنوان دولتمرد در مراکز استان نشسته‌اند و دارند سر مسائل بی اهمیت دعوا می‌کنند و عده‌ای دیگر دارند جان می‌دهند، هم در جنگ جان داده‌اند و هم در حال حاضر.

وی یادآور شد:‌ مسئله گرد و خاک خوزستان مسئله بی‌کفایتی است. گروه‌های جهادی بدون کمک گرفتن از دولت و مستقلاً می‌توانند مسئله گرد و خاک خوزستان را رفع کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمیان افزود: قطعاً گروه‌های جهادی با ظرفیت مردمی می‌توانند مسئله گرد و خاک خوزستان را در سه سال حل کنند و آنجایی که از ظرفیت مردم به درستی استفاده شده است کارهای بزرگی اتفاق افتاده است.

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) یادآور شد: امسال این قرارگاه با دعوت مختصری که برای اردوهای جهادی  از 15 اسفند تا 15 فروردین داشته است 9 هزار نفر بسیج شدند که از بیرون از استان خوزستان وارد این شهر شوند و خدمات جهادی ارائه دهند و 6 هزار نفر نیز از داخل استان خوزستان ابراز تمایل برای اقدامات جهادی داشته‌اند.

وی گفت: آنقدر برای اردوهای جهادی خوزستان استقبال زیاد بود مجبور شدیم جهاد نیابتی ایجاد کنیم و کسانی که نمی‌توانند در این اردوها حضور داشته باشند در صورتی که پوستر این اردو را در اینستاگرام خود قرار دهند به جای آن افراد نیز خدماتی ارائه می‌دهیم.

 رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) گفت: خدماتی که گرو‌ه‌های جهادی ارائه می‌دهند در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، مشاوره خانواده، اشتغال و ... بوده است.

وی گفت: طرح مطالعاتی وسیعی در قرارگاه جهادی امام رضا (ع) برای اشتغال‌زایی انجام شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمیان گفت: با توجه به آلودگی‌های موجود در استان خوزستان موضوع درختکاری نیز در اولویت قرار گرفت و سیل جمعیتی آماده کاشت درخت در این استان شدند.

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) تأکید کرد: اگر بلد باشیم به درستی از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم قطعاً‌ به نتیجه خواهیم رسید و اگر اقدامات را به گروه‌های جهادی بسپاریم مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مسئولان فضاهای جهادی را نمی‌شناسند،‌ گفت: به غیر از محمدباقر قالیباف شهردار تهران و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت هیچ مسئول دیگری از اردوهای جهادی قرارگاه امام رضا (ع) بازدیدی نداشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمیان افزود: افرادی که در اردوهای جهادی حضور دارند بیش از 95 درصد آنها دانشجو هستند و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۴۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان