//
کدخبر: ۴۵۴۵۴۰ //

آفتاب و گرما، دشمنان خودرو در تابستان؛ با این راهکارها از آنها محافظت کنید

آفتاب تابستان یکی از چیزهای مضر برای خودرو و رنگ خودرو است از این رو بهتر است راههایی را برای مراقبت از خودرو در مقابل آفتاب بدانید.

آفتاب و گرما، دشمنان خودرو در تابستان؛ با این راهکارها از آنها محافظت کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

با فرا رسیدن فصل گرما مراقبت از خودرو به یکی از دغدغه های افراد تبدیل می شود زیرا نور خورشید می‌تواند منجر به محو شدن و اکسید شدن رنگ، آسیب به اثاثیه یا لوازم داخلی، ترک خوردن داشبورد و سایر خرابی مواد شود. گرچه نگهداری از خودرو در روزهای گرم تابستانی نیاز به دانش پیچیده ای ندارد اما با رعایت برخی نکات ساده می توان از ماشین خود در برابر آسیب محافظت کنید و عمر مفید آن را افزایش دهید. 

چگونه از خودرو در برابر آسیب های خورشید محافظت کنیم؟

برای جلوگیری از آسیب آفتاب به خودرو، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

پارک در جای سایه

درصورت امکان خودرو را در مکان سایه پارک کنید. این کار از آسیب جدی ناشی از تماس مستقیم نور خورشید به بدنه خودرو جلوگیری می کند. از پارک کردن ماشین در آفتاب، در ساعت گرم روز خودداری کنید.

پارکینگ ماشین

استفاده از پوشش‌های خورشیدی

استفاده از پوشش‌های خورشیدی بر روی شیشه‌های جلویی و عقب خودرو می‌تواند از ورود نور مستقیم خورشید به داخل خودرو جلوگیری کند و در نتیجه از گرمای زیاد داخل خودرو محافظت کند.

استفاده از پنجره‌های عکس‌العمل

اگر خودرو دارای پنجره‌های عکس‌العمل است، آن‌ها را بر روی شیشه‌ها قرار دهید. این پوشش‌ها مانند پوشش‌های خورشیدی عمل می‌کنند و از ورود نور مستقیم خورشید به داخل خودرو جلوگیری می‌کنند.

استفاده از سایه‌های شیشه‌

از سایه‌های شیشه‌های جلویی و عقبی خودرو در صورت امکان استفاده کنید. این سایه‌ها می‌توانند از ورود نور مستقیم خورشید به داخل خودرو جلوگیری کنند.

نظافت و مراقبت از بدنه خودرو

با نظافت منظم و مراقبت از بدنه خودرو، از آسیب‌های ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید و انتقال حرارت زیاد به بدنه خودرو جلوگیری کنید. این شامل شستشو و واکس زدن منظم بدنه خودرو می‌شود.

شستن ماشین مراقبت از ماشین در افتاب

استفاده از پوشش‌های خودرو

در صورتی که خودرو برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار دارد، می‌توانید از پوشش‌های خودرو استفاده کنید تا بدنه خودرو را محافظت کنند. کاورهای باکیفیت می‌توانند از رنگ بدنه در برابر اشعه UV، گرد و غبار، باران و سایر عوامل محیطی محافظت کنند.

سرامیک بدنه

برای محافظت از بدنه خودرو از سرامیک بدنه استفاده نمایید، سرامیک بدنه لایه محافظ قوی و بادوام است که از رنگ بدن در برابر اشعه UV، خط و خش، مواد شیمیایی و سایر آسیب‌ها محافظت می‌کند.

انتخاب پارکینگ مناسب

هنگامی که می‌خواهید خودرو را پارک کنید، ترجیحاً در پارکینگ سر پوشیده پارک کنید و در صورت عدم امکان در مکان‌هایی که سایه وجود دارد، پارک کنید و از روکش خودرو استفاده کنید تا از آسیب آفتاب به خودرو جلوگیری کنید.

چگونه از فضای داخلی خودرو در برابر آفتاب مراقبت کنیم؟

برای جلوگیری از آسیب نور خورشید به فضای داخلی خودرو نکات زیر را رعایت نمایید:

ازروکش صندلی استفاده نمایید.

برای خنک نگه داشتن فضای داخلی و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید، در سایه پارک کنید.

صندلی‌های پارچه‌ای و چرمی هر دو در مقابل آفتاب آسیب پذیرند، انتخاب نوع صندلی به سلیقه، نیازها و بودجه شما بستگی دارد.

برای محافظت از صندلی ها و سایر اجزای داخلی چرمی، از کرم ضد آفتاب مخصوص چرم استفاده کنید تا از چرم در برابر اشعه UV و خشکی محافظت و به حفظ لطافت آن کمک ‌کند.

 برای محافظت از داشبورت در مکان سایه پارک کرده و از سپر آفتاب استفاده کنید، سایه‌بان‌های پنجره را نصب کنید و از روکش خودرو استفاده نمایید.

دودی کردن شیشه ها می‌تواند از ورود اشعه UV به داخل کابین و آسیب به اجزای داخلی جلوگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۵۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان