//
کدخبر: ۴۴۴۷۸۶ //

چگونه عمده فروش پیدا کنیم ؟

چگونه عمده فروش پیدا کنیم ؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز همواره با این مسئله برای مشاغل خود مواجه هستند که چگونه عمده فروش پیدا کنیم ؟ در حالی که این فرایند ساده است. زیرا با داشتن اطلاعات و تسلط به مراحل خرید به راحتی امکان خرید عمده هر نوع کالا یا محصول از هر جای کشور ممکن است. عمده فروشی در واقع واسطه بین تولیدکننده و خرده فروشی بوده و توزیع کالاها از طریق آن‌ها بهتر و با قیمت کمتری انجام خواهد شد.

بر این اساس یافتن عمده فروش همواره اولویت کسب و کارها بوده و در صورت مشاهده کیفیت، عمده فروشان همواره مشتریان خاص و ثابت خود را خواهند داشت. بنابراین در ادامه، نحوه و فرایند پیدا کردن عمده فروش مناسب مطرح خواهد شد.

عمده فروش و تامین کننده عمده چیست‌؟

در واقع عمده فروشان، محصولات و کالاهای خود را از یک تولیدکننده با قیمت کمتر و در حجم بالایی خریداری کرده و واسطه خرید سایر کسب و کارها و مشتریان هستند. عمده فروش شرایط خرید را با قیمت پایین‌تر برای سایرین فراهم کرده و به توزیع مناسب و با هزینه به صرفه کمک زیادی خواهد نمود.

از طرفی برخی از شرکت‌ها تامین کننده عمده فروشی بوده و کالاها را به طور مستقیم از تولیدی خریداری کرده و به خرده فروشان بازارها برای کسب سود، می‌فروشد. این گروه واسطه‌های زنجیره تامین بوده که از مجوزهای مخصوص به خود برخوردار هستند. بنابراین عمده فروشان برای خرده فروشان مانند یک پل یا راه میان‌بر برای تامین کالا و محصول با قیمت کمتر هستند و ارتباط خرده فروش با تولیدکننده اصلی از این طریق کوتاه و یا حذف خواهد شد.

مزایای همکاری با عمده فروشی

پیش از پرداختن به این موضوع که چگونه عمده فروش پیدا کنیم ، دانستن مزایای این نوع خرید لازم است. کار کردن با عمده فروشان منافع گوناگون برای خرده فروش خواهد داشت، زیرا دیگر نیاز به پیچیدگی‌های تجاری و بازرگانی برای هر شغل به ویژه کسب و کارهای آنلاین وجود نخواهد داشت. از جمله مزایای اصلی همکاری و خرید کالاها از عمده فروشی عبارتند از:

  • عدم نیاز به اجاره کردن انبارها

  • خریداری محصول فقط به میزان نیاز و مطابق شرایط بازارها

  • تهیه و جایگزین کردن محصولات پر فروش‌تر با ارائه سفارش به عمده فروش همیشگی

  • خرید محصولات با قیمت‌های کمتر در بازار

  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه جهت شناخت و اعتماد به کالاها و برندها یا عمده فروشی‌های دیگر

  • کسب تخفیفات قیمتی با خرید از عمده فروشان

  • موجودی دائم و همیشگی انبار و جذب راحت‌تر مشتری

  • امکان ایجاد تنوع بیشتر در محصول خریداری شده به کمک عمده فروشان

  • سرعت عمل در ارائه و تحویل سفارش کالاها

  • خرید همزمان و کاهش مخارج حمل و نقل کالاها

مراحل پیدا کردن عمده فروشی

برای یافتن پاسخ این پرسش که چگونه عمده فروشی پیدا کنیم‌‌؟ باید ابتدا با مراحل این عملیات آشنایی پیدا کرد. زیرا بدون شناخت مراحل امکان زیان احتمالی و خرید اشتباه وجود داشته و اعتماد کردن به عمده فروش نیز دشوارتر و زمان بر خواهد بود. به طور کلی مراحل پیدا کردن عمده فروش عبارتند از:

۱) انتخاب کردن محصول

معمولا هر عمده فروش در توزیع و خرید و فروش یک کالا یا محصول فعالیت کرده و برای خرده فروش اولین کار تحقیق درباره عمده فروش و تعیین کسب و کار خود است. برای مثال در صورت فعالیت در فروش پوشاک و لباس، از طریق تولیدی پوشاک امکان ارائه سفارش و خرید هر نوع لباس از جمله خرید بادی عمده ، کراپ، مانتو یا دیگر موارد وجود دارد. بنابراین انتخاب محصول ارجحیت زیادی برای خریداران در هر شیوه فروش سنتی یا آنلاین خواهد داشت.

۲) تعیین نوع تامین کننده محصول

پس از محصول، تعیین تامین کنندگان عمده کالاها اهمیت زیادی دارد. ممکن است که اشخاص در نوع تامین کننده به دنبال رابط مستقیم با تولید کننده اصلی باشند. همچنین امکان استفاده از واسطه‌ها یا عمده فروشان حقیقی و دارای سوابق گسترده در زمینه فروش آن محصول نیز وجود دارد. برای خریدارانی که نیاز به واردات یا کالاهای خارجی با برندهای جهانی دارند نیز برخی از تامین کنندگان و عمده فروشان این فرایند را انجام داده و زحمت و سختی‌های انبارداری یا سفرهای تجاری را کاهش خواهند داد.

۳) پیدا کردن عمده فروشی مناسب

در این مرحله انتخاب‌ها محدودتر شده و اصلی‌ترین کار برای خرید و سودآوری یافتن یک عمده فروش برتر در زمینه محصول مورد تقاضا است. برای پیدا کردن آن باید بر اساس تجربه، جستجو و مشورت با افراد هم صنف یا همکاران و حتی رقبا این فرایند را تکمیل کرد. با این وجود برای برخی از سازمان‌ها، اشخاص، فروشگاه‌ها یا سایر مراکز فروش همواره اعتماد به هر عمده فروشی دشوار است و حاضر به خرید اجناس خود با واسطه‌گری آن‌ها نیستند. بنابراین روش‌ها یا مواردی وجود دارد که با کمک گرفتن از آن‌ها می‌توانیم به اینکه چگونه عمده فروش پیدا کنیم، راحت‌تر از رقبای بازاری برسیم.

روش‌های پیدا کردن عمده فروشی

تامین کننده و محصول از دید خریداران در این حالت ابتدا معین شده و اکنون نوبت به انتخاب عمده فروشی موقت یا حتی دائمی خواهد رسید. برای این کار می‌توان از متدها و یا ابزارهای زیر استفاده کرد تا نتایج مثبت آن را در یافتن عمده فروشی‌های عالی برای رشد و رونق کسب و کار مشاهده کرد که عبارتند از:

  • جستجو و تحقیق درباره عمده فروشی‌ها و شرایط و پتانسیل فروش آن‌ها

  • ساخت شبکه و برقراری ارتباط با سایر کسب و کارهای مشابه و هم‌تراز

  • استفاده از دایرکتورهای آنلاینی مانند تلگرام و اینستاگرام برای شناسایی عمده فروشان

  • برقراری تماس با انواع عمده فروشی و کاهش دامنه انتخابی

  • مقایسه قیمت و شرایط فروش هر عمده فروشی بعد از دریافت پیشنهادات و اطمینان از قوانین، شرایط پرداخت و بازگشت کالا

  • شرکت کردن و استفاده از نمایشگاه‌های تجاری متنوع و مرتبط با محصول

  • استفاده از موتورهای جستجو و برخورداری از نظریات موجود در وب سایت‌ها که گفته‌اند چگونه عمده فروش پیدا کنیم

  • برخورداری از تجارب دیگران و استفاده از مارکت پلیسی‌ها

۴) صحبت کردن و مشورت درباره شرایط مطلوب عمده فروشان

بعد از همه این مراحل نیاز به برقراری ارتباط حضوری و فیزیکی در منطقه عمده فروشی انتخاب شده یا برقراری ارتباط تلفنی یا آنلاین با مدیران و مسئولان عمده فروشی مورد نظر وجود دارد تا بدانیم چگونه عمده فروش پیدا کنیم. در این مرحله با پرسش و پاسخ، امکان یافتن جواب نهایی مثبت یا منفی برای همکاری و خرید محصول از عمده فروشی وجود دارد. برای مثال خریداران و مشتریان پوشاک زنانه، با مراجعه به وب سایت تولیدی پوشاک آسال و مشاهده شرایط خرید و قیمت‌ها امکان استفاده از خدمات و همکاری با این مرکز عمده فروشی را دارند.

چالش‌های اصلی پیدا کردن بهترین عمده فروش

برای پیدا کردن یک عمده فروش بهتر و خریدی ارزان‌تر باید به پرسش‌های گوناگونی از طرف خریدار پاسخ داده شود. این امر نیمی از فرایند یافتن عمده فروش و کالاهای باکیفیت را برطرف خواهد کرد. بنابراین از جمله سوالات مربوطه و کمک کننده به یافتن عمده فروش ممتاز عبارتند از:

  • از سلایق مشتریان متنوع آگاهی دارید؟

  • آیا از روانشناسی مشتری مداری آگاهی دارید؟

  • عمده فروش برتر دارای چه سوابقی است؟

  • بودجه مشتریان برای محصول در چه بازه و چه مقدار است؟

  • ترجیحات مشتریان به خریدهای آنلاین بیشتر است یا حضوری؟

  • نوع نگهداری کالا و شرایط حفظ طولانی مدت آن ممکن است یا خیر؟

  • اعتبار و شهرت عمده فروش چقدر است؟ و این چنین سوالات متداول دیگر

بهترین بازارهای عمده فروشی محصولات

بازارهای تولیدی شهرهای بزرگی مانند تهران و کرج به عنوان برترین و ممتازترین نقاط برای خریدهای عمده محسوب می‌شود و گزینه‌ای مطمئن برای کسانی بوده که می‌گویند چگونه عمده فروش پیدا کنیم. به همین دلیل سایت تولید آسال و موارد این چنینی همواره بهترین فرصت برای مراکز و افراد خرده فروش محسوب می‌شود. زیرا از بهترین شرایط قیمتی، خرید، تحویل و حتی پشتیبانی رسید محصولات برخوردار هستند.

تولیدی پوشاک در تهران نیز از جمله بازارهای پیشرو در صنعت مد و لباس بوده و با آگاهی از این اطلاعات درباره نحوه و چگونگی یافتن عمده فروشی، همه با کمترین قیمت می‌توانند کالاهای مورد نیاز یا دلخواه خود را خریداری کنند و دیگر درباره اینکه چگونه عمده فروشی پیدا کنیم با مشکلات و ابهام مواجه نخواهند شد.

نتیجه گیری

یافتن یک عمده فروشی متبحر، مطمئن و با قیمت به صرفه همواره از اهداف کسب و کارهای مبتدی یا پیشرفته‌ای بوده که قصد خرید کالاهای متنوع دارند. با این وجود عمده فروشی‌های برتر همواره با عملیات و فعالیت خود، رضایت و اعتماد این افراد خرده فروش یا حتی مصرف کنندگان غیر نهایی را جلب خواهند کرد. با این وجود خریداران برای تعیین عمده فروش باید مراحل این کار و روش‌‌های آن را بدانند و سپس سرمایه خود را صرف خرید کالاها و محصولات توزیعی این واسطه‌گران نمایند.

استفاده از تجربیات، فضاهای مجازی، تحقیق و دیگر روش‌ها در پیدا کردن هر عمده فروشی موثر خواهد بود. همچنین در این مقاله از سایت تولیدی آسال نیز به اینکه چگونه عمده فروش پیدا کنیم و روش‌های کاربردی در این زمینه پرداخته شد.

سوالات متداول

۱) چند روش تاثیر گذار برای انتخاب و یافتن تولیدی پوشاک زنانه است؟

همایش و نمایشگاه‌ها، موتورهای جستجوگر مانند گوگل و وب سایت‌ها، تجارب همکاران و فضاهای مجازی برای شناسایی عمده فروشان فعال و امن در این زمینه موثر خواهد بود.

۲) آیا تفاوت عمده فروشی و خرده فروشی برای مصرف کننده اهمیت دارد؟

بله مصرف‌کنندگان با آگاهی از شیوه کار متفاوت عمده فروشان و خرده فروشان، به سطح قیمت‌ها آگاهی داشته و از رقابت بین فروشندگان‌ می‌توانند منافع گوناگونی مانند دریافت کالاهای باکیفیت‌تر و ارزان‌تر را داشته باشند.

۳) در صورت داشتن کسب و کارهای اینترنتی آیا پیدا کردن عمده فروشی باید با توجه به موارد گفته شده انتخاب گردد؟

بله این موارد در هر صورت و با هر مشاغل خدماتی یا کالایی می‌تواند مفید واقع شود به ویژه مشاغل اینترنتی باید با تحقیق و اطلاعات گوناگون و مطمئن از عمده فروشی‌ها اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز خود نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۷۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان