//
کدخبر: ۴۳۲۱۶۱ //

برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم؟

برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم؟ اگر به تدریس زبان علاقه دارید احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است. با ما همراه باشید.

برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بعید است کسی در رشته زبان انگلیسی تحصیل کند و به تدریس زبان انگلیسی به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های شغلی فکر نکرده باشد. تدریس به همان اندازه که شیرین است، پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد و برای ورود به آن، باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. اگر شما هم به معلمی علاقه دارید و مدام از خود می‌پرسید که برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم، این مقاله را از دست ندهید! 

یادگیری زبان انگلیسی، قدم اول برای تدریس

پیش از اینکه بدانیم چگونه معلم زبان انگلیسی شویم، باید بفهمیم که چه روش‌هایی برای یادگیری و دریافت مدرک زبان انگلیسی وجود دارد. برای شروع این مسیر، دو راه اصلی خواهید داشت:

۱- تحصیل در دانشگاه

اولین گزینه برای یادگیری زبان انگلیسی و ورود به حوزه تدریس، این است که با شرکت در کنکور زبان انگلیسی، وارد گرایش‌های مختلف این رشته در دانشگاه شوید. در صورتی که می‌خواهید در مدارس دولتی تدریس کنید، بهتر است رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نمایید. با ورود به این رشته، می‌توانید به استخدام رسمی آموزش و پرورش در بیایید و در کنار فعالیت به عنوان معلم زبان در مدرسه، به صورت خصوصی هم تدریس کنید. همچنین می‌توانید در دانشگاه‌های دولتی یا آزاد در رشته زبان انگلیسی یا مترجمی تحصیل کنید. در این حالت، بازهم چند راه پیش روی شما خواهد بود؛ هم می‌توانید در آزمون استخدامی شرکت کنید و در مدارس دولتی مشغول شوید و هم با شرکت در دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی، وارد موسسات خصوصی شوید. 

۲- شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی

اگر رشته تحصیلی دانشگاهی شما زبان انگلیسی نیست و از خود می‌پرسید برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم، می‌توانید در یک موسسه زبان انگلیسی ثبت‌نام کنید. در این دوره‌ها، صفر تا صد زبان انگلیسی را خواهید آموخت و پس از پایان دوره، می‌توانید در همان موسسه یا موسسات دیگر مشغول به کار شوید. البته در بیشتر موارد، باید پس از رسیدن به سطح پیشرفته زبان انگلیسی، در  دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی هم شرکت کنید تا صلاحیت تدریس به این زبان را به دست آورید. 

تدریس زبان انگلیسی

انتخاب حوزه تدریس زبان انگلیسی

پس از اینکه در دانشگاه یا موسسات، زبان انگلیسی را به صورت کامل آموختید، نوبت به آن می‌رسد که تصمیم بگیرید در کدام حوزه زبان انگلیسی تدریس کنید. اگر می‌خواهید به سوال «برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم» به طور دقیق‌تری پاسخ دهید، باید از قبل بدانید که هدفتان تدریس در چه مقطع و گرایشی است. 

تدریس زبان انگلیسی می‌تواند در یکی از حوزه‌های زیر باشد:

۱- تدریس زبان انگلیسی عمومی برای رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال

کسانی که حوزه عمومی را برای تدریس انتخاب می‌کنند، می‌توانند در مدارس دولتی در مقاطع متوسطه اول یا دوم یا در موسسات خصوصی مختلف شروع به کار نمایند. آموزش زبان انگلیسی عمومی در تمامی رده‌های سنی از سطح مبتدی آغاز می‌شود و تا سطح پیشرفته ادامه خواهد یافت. به یاد داشته باشید که حتی برای تدریس در سطح مبتدی، نیاز به مهارت پیشرفته زبان انگلیسی و ارائه مدرک معتبر دارید؛ مگر اینکه بخواهید بدون مجوز رسمی تدریس کنید که البته شیوه اصولی و کارآمدی نیست. همچنین در صورتی که قصد دارید به گروه سنی کودکان یا نوجوانان تدریس کنید، حتما از قبل با شیوه‌های تدریس به این رده سنی و اصول روانشناسی تربیتی آشنا شوید تا حین تدریس دچار مشکل نشوید. شرکت در دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد. 

۲- تدریس تخصصی زبان انگلیسی در حوزه ترجمه یا مکالمه

برخی زبان‌آموزان ترجیح می‌دهند زبان انگلیسی را به صورت تخصصی در حوزه‌های خاص بیاموزند. حوزه ترجمه و مکالمه، پرطرفدارترین شاخه‌های تخصصی برای تدریس هستند. برای تدریس در این دوره‌ها، باید مدرک دانشگاهی زبان انگلیسی یا مدرک پیشرفته این زبان از موسسات معتبر را ارائه دهید. عموما برای تدریس در این دوره‌ها، نیازی به مدرک مترجمی یا دوره‌های مکالمه ندارید. اگرچه شرکت در این دوره‌ها می‌تواند برای شما یک امتیاز مثبت باشد، اما بهتر است پیش از آن‌ها، در دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی شرکت کنید که ضروری‌تر است. 

۳- تدریس دوره‌های آمادگی برای شرکت در آزمون‌های تخصصی

با گرم شدن بازار مهاجرت کاری و تحصیلی، آمادگی برای شرکت در آزمون‌های تخصصی مانند آیلتس و تافل به یک ضرورت تبدیل شده است. افرادی که قصد دارند در یک موسسه زبان انگلیسی  معتبر یا به صورت خصوصی، دوره‌های آمادگی آزمون‌های تخصصی را برگزار نمایند، علاوه بر مدرک زبان انگلیسی معتبر، باید صلاحیت خود در آزمون مذکور را نیز نشان دهند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید تدریس آیلتس انجام دهید، باید خودتان در این آزمون شرکت نموده و نمره بالایی کسب کرده باشید.  

۴- تدریس خصوصی زبان انگلیسی به صورت حضوری یا مجازی

اگر دوست ندارید خود را پایبند مدرسه یا موسسه خاصی کنید، می‌توانید تدریس خصوصی زبان انگلیسی را انتخاب نمایید. در این روش، امکان تدریس حضوری یا آنلاین در ساعات و روزهای دلخواه وجود خواهد داشت. البته باید بدانید که در این روش، کار شما دشوارتر خواهد شد؛ زیرا باید علاوه بر مدارک معتبر زبان انگلیسی، مهارت بالایی در تدریس و جذب مخاطب داشته باشید تا افراد بیشتری در کلاس‌هایتان ثبت‌نام کنند. 

دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی

دوره TTC سفیر؛ برای تدریس زبان انگلیسی

شاید شما جزو دسته‌ای باشید که تحصیل در رشته زبان انگلیسی را به پایان رسانده‌ا‌ید یا مدرک پیشرفته این زبان را دارید، اما همچنان از خود می‌پرسید برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم. برای اینکه این مسیر را اصولی شروع کنید و بتوانید به موفقیت بیشتری برسید، بهتر است در دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی شرکت کنید. موسسه سفیر گفتمان، یکی از معتبرترین موسسات برگزار کننده این دوره‌ها است. در دوره TTC سفیر، نکات زیر ارائه خواهند شد:

  • مدیریت کلاس درس

  • محتواهای آموزشی زبان انگلیسی

  • نکات تدریس مکالمه و نوشتن به زبان انگلیسی

  •  مدیریت ناهنجاری‌ها در فضای آموزشی

  • نحوه تعامل با دانش‌آموزان و تدریس فعال

  • شیوه‌های نوین در تدریس زبان انگلیسی

  • تمرین‌های عملی برای یادگیری تدریس

این دوره به دو شکل آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. پس از پایان دوره تربیت مدرس سفیر، می‌توانید در شعب مختلف این موسسه مشغول به کار شوید. همچنین امکان تدریس در سایر موسسات معتبر یا فعالیت به عنوان معلم خصوصی زبان انگلیسی را نیز خواهید داشت. 

در صورتی که می‌خواهید در دوره دوره TTC سفیر شرکت کنید، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • رسیدن به سطح پیشرفته زبان انگلیسی 

  • ثبت‌نام آنلاین از طریق سایت تربیت مدرس موسسه سفیر به آدرس ttc.Gosafir.com

  • شرکت در جلسه مصاحبه

  • شرکت در آزمون کتبی

  • انتخاب زمان و نوع دوره (مجازی یا حضوری)

مدرک دوره TTC سفیر مورد تایید دانشگاه Bloomsbury است. در صورتی که قصد دارید در موسساتی به غیر از سفیر مشغول به کار شوید، حتما اعتبار مدرک سفیر در آن موسسه را جویا شوید. همچنین به یاد داشته باشید که پایان دوره TTC به معنی استخدام قطعی شما در سفیر نیست و تنها در صورت نیاز به استاد، به واحدهای این موسسه معرفی خواهید شد. با این حال، اولویت جذب، همواره با زبان‌آموزان سفیر است. 

سخن پایانی

تدریس به زبان انگلیسی، یکی از حوزه‌های شغلی پردرآمد برای کسانی است که در این رشته تحصیل کرده‌اند یا مدرک سطح پیشرفته زبان انگلیسی دارند. برای ورود به حوزه تدریس، باید تعیین کنید که قصد شما تدریس در کدام موسسات است، دوست دارید در چه حوزه‌ای تدریس کنید و با کدام رده‌های سنی بهتر کنار می‌آیید. در نهایت، انتخاب شما هرچه که باشد، با شرکت در دوره TTC سفیر، آمادگی بیشتری برای تدریس خواهید داشت. برای اطلاع از دوره تربیت مدرس سفیر به آدرس https://ttc.gosafir.com/ مراجعه نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۱۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان