//
کدخبر: ۴۲۸۰۶۷ //

راز عینک نارنجی داریوش مهرجویی چه بود ؟ | چرا داریوش مهرجویی همیشه از عینک نارنجی استفاده میکرد ؟

اغلب قاب های دیده شده از داریوش مهرجویی به تنهایی یا در کنار همسرش، تصویری از او را نشان میدهد که با عینک نارنجی خود ظاهری خاص تر دارد.

راز عینک نارنجی داریوش مهرجویی چه بود ؟ | چرا داریوش مهرجویی همیشه از عینک نارنجی استفاده میکرد ؟
به گزارش فرتاک نیوز،

پس از انتشار خبر ناراحت کننده درگذشت داریوش مهرجویی و همسرش، توجهات بیشتری به سمت آنها معطوف شد و پس از بحث بیوگرافی داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر، نکته دیگری که حتی برای برخی جالب توجه بود، رنگ نارنجی عینک داریوش مهرجویی بود که نظرات مختلفی درمورد علت این رنگ در میان کاربران رد و بدل شد؛ در ادامه این مطلب، به علل اصلی استفاده از عینک با این رنگ شیشه خواهیم پرداخت تا برایتان شفاف سازی صورت بگیرد.

داریوش مهرجویی

عینک نارنجی همان عینک شادی است؟

برخی در این مورد میگویند که عینک نارنجی داریوش مهرجویی، همسر وحیده محمدی فر در برخی از کشورهای اروپایی به عنوان عینک خوشحالی شناخته می شود و حتی تراپیست ها هم استفاده از این عینک را به برخی افراد توصیه می کنند چرا که از پشت این عینک، محیط گرمتر و شادتر از واقعیت دیده می شود برای همین برای درمان افسردگی و کاهش استرس مورد استفاده قرار میگیرد.

فواید علمی استفاده از عینک با شیشه نارنجی رنگ

استفاده از رنگ نارنجی در شیشه‌های عینک ممکن است برای اهداف مختلف باشد. یکی از دلایل اصلی ممکن برای استفاده از رنگ نارنجی در شیشه‌های عینک عبارتند از:

کاهش تابش نور

افزایش کنتراست

محافظت از چشم در مقابل برخوردهای نوری مهاجم

استفاده در ورزش‌های خاص بخصوص زیر آب

در مجموع

لنزهای مسی، نارنجی، زرد یا کهربایی و قهوه‌ای در شرایط کم نور مفید هستند زیرا محیط را روشن‌تر نشان می‌دهند. آنها همچنین کنتراست و درک عمق نور را افزایش می دهند و برای شرایط ابری، مه آلود عالی هستند. همچنین، این لنزها نور آبی را مسدود می کنند.

داریوش مهرجویی از جوانی تا سالمندی

داریوش مهرجویی از همان دوران جوانی به بحث فلسفه و سپس فیلمسازی علاقه مند بود و تمام سالهای عمرش در این زمینه فعالیت کرد و آثار فراموش نشدنی ثبت کرد که فیلم گاو، سنتوری، مهمان مامان و... جزو برترین فیلم های داریوش مهرجویی محسوب می شوند. به عنوان خلاصه بیوگرافی داریوش مهرجویی میتوان گفت، ایشان در تاریخ 17 آذر 1318 در شهر تهران متولد و در 22 مهر ماه 1402 در کرج درگذشتند، در ادامه تصویری از دوران جوانی داریوش مهرجویی را مشاهده می کنید.

عکس قدیمی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۰۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان