//
کدخبر: ۴۲۱۵۶۳ //

ارزانترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

ممکن است فکر کنید که مهاجرت تحصیلی، یک کار بسیار هزینه‌بر است و تمکن مالی لازم برای انجام آن را نداشته باشید. اما باید بدانید که تصور شما اشتباه است و امکان مهاجرت، حتی برای افراد کم‌درآمد هم مهیاست.

ارزانترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی
به گزارش فرتاک نیوز،

مهاجرت تحصیلی به عوامل زیادی بستگی دارد و هر شخص مطابق با شرایط خود، می‌تواند کشور و دانشگاه خوبی را برای تحصیل با هزینه کم، پیدا کند. مهاجرت به بعضی از کشورها، نسبت به کشورهای دیگر راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است. شما با گرفتن مشاوره صحیح از موسسات معتبر مهاجرت تحصیلی، می‌توانید بهترین مقصد را برای ادامه تحصیل در خارج پیدا کنید. اگر می‌خواهید بدانید ارزانترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کدام کشور است، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

عوامل مؤثر در هزینه‌های مهاجرت تحصیلی

عوامل زیادی روی هزینه‌های مهاجرت تحصیلی تأثیرگذارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • هزینه تهیه بلیت
  • هزینه شهریه دانشگاه
  • هزینه تهیه مسکن
  • هزینه رفت‌وآمد
  • هزینه‌های روزمره شامل خورد و خوراک، پوشاک، اینترنت و...

در این میان، هزینه‌های روزمره زندگی و  تهیه مسکن عوامل مهم‌تری هستند. بنابراین انتخاب کشوری که هزینه‌های زندگی در آن کمتر است، می‌تواند نقش مهمی در مهاجرت راحت تحصیلی داشته باشد. علاوه بر این، امکان انجام کار در حین تحصیل یا دریافت بورسیه، می‌تواند نقش مؤثری در جبران هزینه‌های مهاجرت تحصیلی داشته باشد. در ادامه، کشورهایی که هزینه مهاجرت تحصیلی به آن‌ها کمتر است را معرفی می‌کنیم.

معرفی ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

در این قسمت، کشورهایی را معرفی می‌کنیم که یا هزینه زندگی در آن‌ها نسبت به بقیه کشورها کمتر است، یا این که کمک‌هزینه‌های مناسبی را در اختیار دانشجویان خارجی می‌گذارند.

ایتالیا

ایتالیا این روزها به عنوان مقصد بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در نظر گرفته می‌شود. علت این موضوع هم به راحت بودن دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور برمی‌گردد. علاوه بر این، بورسیه‌ای به نام بورسیه استانی در ایتالیا وجود دارد که دانشجویان خارجی می‌توانند با دریافت آن، اکثر هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند. دریافت این بورسیه هیچ ارتباطی به رزومه تحصیلی و کاری دانشجویان ندارد و تنها لازم است تا آن‌ها، نداشتن تمکن مالی برای تحصیل و زندگی در ایتالیا را ثابت کنند.

از طرفی، هزینه‌های زندگی در این کشور هم نسبت به کشورهایی مانند انگلیس، کانادا و آمریکا، بسیار کمتر است. با وجود امکان دریافت بورسیه استانی و پایین بودن هزینه‌ها، به راحتی می‌توان ایتالیا را به عنوان ارزانترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفت.

کانادا

کانادا به صورت کلی یک کشور ارزان برای زندگی و تحصیل نیست. اما یک امکان مهم را در اختیار دانشجویان بین‌المللی می‌گذارد و آن هم توانایی کار کردن به صورت تمام وقت است. شما می‌توانید حین تحصیل در کانادا، ۴۰ ساعت در هفته را به کار کردن اختصاص دهید. بقیه کشورهای دنیا، محدودیت‌هایی را برای کار کردن حین تحصیل در نظر گرفته‌اند. برای مثال در بیشتر کشورهای اروپایی، هر دانشجوی خارجی تنها قادر است تا ۲۰ ساعت در هفته را به سر کار برود.

اگر رزومه تحصیلی خوبی را داشته باشید، شانس دریافت بورسیه تحصیلی هم برای شما فراهم است تا باز هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود. گرفتن ویزای تحصیلی کانادا با سیم آخر ، مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا و انجام کار تمام وقت در این کشور را برای شما تسهیل می‌کند.

انگلیس

در دانشگاه‌های انگلیس، مدت زمان لازم برای اخذ مدرک مقاطع مختلف، کوتاه‌تر است. برای مثال با تحصیل در انگلیس می‌توانید مدرک کارشناسی را در ۳ سال و مدرک ارشد را هم در عرض تنها یک سال، اخذ کنید. کوتاه بودن دوره آموزش‌، مساوی است با مدت زمان کمتر اقامت در آن کشور و صرفه‌جویی در هزینه‌ها. با گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس با سیم آخر، می‌توانید مدرک موردنیاز خود را در مدت زمان کوتاه‌تر و با هزینه کم‌تر، دریافت کنید.

اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که دانشگاه‌های بسیار باکیفیتی در آن قرار دارد. هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به کشوری مانند آمریکا، ۱۲۳ درصد کمتر است. پایین بودن هزینه‌های زندگی در اسپانیا به تنهایی می‌تواند این کشور را به عنوان ارزانترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، مطرح کند. همچنین برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. در نتیجه، هزینه‌های مربوط به دریافت مدرک زبان از خرج‌های شما حذف خواهد شد. 

سخن پایانی

در این مطلب، درباره مهاجرت تحصیلی ارزان و راحت صحبت کردیم. تجربه یک مهاجرت تحصیلی کم‌هزینه، بستگی ویژه‌ای به شرایط شما دارد. برای این که بتوانید ارزانترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی را انتخاب کنید، بهتر است از مشاوره حرفه‌ای موسسات مهاجرت تحصیلی بهره‌مند شوید. کارشناسان باتجربه موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر، این آمادگی را دارند تا با بررسی شرایط شخص شما، کشوری را انتخاب کنند که بتوانید با صرف هزینه کم، به آن‌جا مهاجرت کنید. در طول تمامی مراحل مهاجرت هم می‌توانید از کمک مشاوران سیم آخر بهره‌مند شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان