//
کدخبر: ۴۱۷۳۹۹ //
انگشتر |‌ در آرودن انگشتر تنگ

انگشتر تنگ رو چجوری از انگشتم در بیارم؟ | آموزش در آرودن انگشتر تنگ + فیلم

در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چجوری انگشتر تنگ رو از انگشتتون خارج کنین

انگشتر تنگ رو چجوری از انگشتم در بیارم؟ | آموزش در آرودن انگشتر تنگ + فیلم
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر انگشتر یا حلقه تنگ دارید که در دست شما به دلیل ورم کردن یا هرچیز دیگری گیر کرده، سه راه فوری برای در آوردن انگشتر از انگشت ورم کرده را یاد میگیرید. استفاده از انگشتر و حلقه همیشه به عنوان یکی از زیورآلات محبوب میان مردم رواج داشته است. انتخاب سایز مناسب حلقه یا انگشتر از اهمیت زیادی برخوردار است. نباید سایز انگشتر یا حلقه را خیلی بزرگتر یا خیلی تنگ انتخاب کرد.

در صورتی که انگشتر تنگ باشد یا دست متورم شود، ممکن است انگشتر در انگشت گیر کند. در این صورت می توان به روش های مختلف مانند چرب کردن یا با استفاده از نخ انگشتر را از انگشت خارج نمود.

روش در آوردن انگشتر تنگ

درآوردن انگشتر کوچک از دست ورم کرده با نخ

استفاده از نخ برای خارج کردن انگشتر برای زمانی که انگشت خیلی ورم کرده باشد یا انگشتر خیلی تنگ باشد مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش یک سر نخی محکم مانند نخ دندان توسط یک جسم تیز مانند خلال دندان از زیر انگشتر رد شده و سر دیگر از بالای انگشتر تا آخرین بند روی انگشت پیچیده می شود بهتر است روی نخ به مواد لیز کننده آغشته شود. با کشیدن سر نخی که زیر انگشتر است در خلاف جهت پیچش نخ روی انگشت، انگشتر روی انگشت شروع به حرکت کرده و از دست خارج می شود.

در آوردن انگشتر از انگشت ورم کرده

استفاده از انگشتر بین زنان و مردان از زمان های دور رایج بوده است. در هنگام خرید انگشتر باید دقت نمود تا انگشتر بیش از حد در انگشت بازی نکند و یا بیش از حد تنگ نباشد. اگر انگشتر کمی تنگ باشد، ممکن است بعد از مدتی به علت چاق شدن یا ورم کردن دست، انگشتر در دست گیر کند. البته گرمای هوا نیز می تواند سبب تورم دست و انگشت شود. هوای گرم سبب افزایش خون رسانی و تورم رگ ها خواهد شد. به همین علت ممکن است انگشتان کمی متورم شوند. در این حالت اگر انگشتر کمی تنگ باشد در انگشت گیر خواهد کرد.

در اوردن انگشتر کوچک از دست

در این صورت اگر انگشت زخمی، رنگ پریده یا بی حس نباشد، می توان با استفاده از انگشت اشاره و شست دست مخالف، انگشتر را در انگشت به آرامی به سمت عقب و جلو حرکت داد و همزمان به سمت بیرون کشید. اگر با این روش انگشتر از انگشت خارج نشد، می توان به روش های زیر انگشتر را از دست خارج کرد.

گیر کردن انگشتر در دست

روش اول: اگر انگشتر به علت ورم کردن انگشت از آن خارج نمی شود، ابتدا باید ورم انگشت را خواباند. برای خواباندن تورم انگشت می توان از کمپرس آب سرد استفاده کرد یا انگشت را برای مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در آب و یخ قرار داد. در صورت عدم دسترسی به کمپرس آب سرد یا یخ می توان دست را برای مدت چند دقیقه بالای سر نگه داشت. در این حالت خون رسانی به انگشت کمتر شده و ورم دست کم می شود. البته این روش به نسبت استفاده از کمپرس آب سرد تاثیر کمتری دارد. بعد از کاهش تورم انگشت می توان انگشتر را با حرکت دادن به عقب و جلو به آرامی از دست خارج کرد.

روش دوم: در این روش باید انگشت و انگشتر را به خوبی به مواد لیز کننده مانند مایع ظرفشویی، صابون، روغن، کرم نرم کننده و مرطوب کننده یا وازلین آغشته کرد و سپس انگشتر را به آرامی از دست خارج نمود.

اگر انگشتر در انگشت گیر کند

روش سوم: در این روش انگشت را از قسمت بالای انگشتر تا آخرین بند انگشت با نخ محکم پیچیده و سپس روی نخ با وازلین چرب می شود. در انتها باید انگشتر را به آرامی از دست خارج کرد.

اگر انگشت به علت آرتروز ورم کرده باشد، مصرف ایبوپروفن می تواند در کاهش تورم موثر باشد.

در صورتی که با هیچ یک از روش های بالا نتوان انگشتر را خارج کرد، توصیه می شود به طلاساز مراجعه شود. طلاساز با استفاده از یک دریل کوچک و سوهان مخصوص حلقه یا انگشتر را شکسته و آن را خارج می کند. خارج کردن انگشتر به این روش آسیبی به انگشت نخواهد رساند. چون طلاساز یک قطعه محافظ بین انگشت و انگشتر قرار می دهد تا دریل و سوهان به دست برخورد نکند.

لازم به ذکر است خارج کردن انگشتر از انگشت متورم ضروری است. چرا که انگشتر می تواند خون رسانی به انگشت را مسدود کرده و انگشت شروع به کبود شدن و بی حس شدن می کند. در صورت بروز کبودی در انگشت باید به پزشک مراجعه نمود تا انگشتر را در اسرع وقت از انگشت خارج کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۳۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان