//
کدخبر: ۴۱۵۹۸۷ //

گیاهانی که هم زیبایی‌بخش آپارتمان شما هستند و هم محیط را با عطر آرام‌بخششان پر می‌کن!

چه چیزی از این بهتر که گیاهان خانه شما علاوه بر زیبایی، بویی خوش و رایحه‌ای دلپذیر داشته‌باشند؟

گیاهانی که هم زیبایی‌بخش آپارتمان شما هستند و هم محیط را با عطر آرام‌بخششان پر می‌کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

گیاهان آپارتمانی مناسب می‌توانند فضای داخلی محیط شما را معطر کنند و در عین حال زیبایی زیادی را برای محیط به ارمغان بیاورند. فرقی نمی‌کند رایحه‌های گلی، میوه‌ای، گیاهی یا علف‌دار را دوست داشته باشید، در هر حال یک گیاه آپارتمانی برای سلیقه شما وجود دارد.

نکته:  چند مورد از این گیاهان برای گربه و سگ سمی هستند و ممکن است باعث تحریک پوست، ناراحتی معده و حتی مرگ آن‌ها شوند. پس اگر حیوان خانگی دارید، توضیحات هر گیاه را هم با دقت بخوانید.

گیاهان آپارتمانی خوش‌بو

۱- گیاه گل وانیل (heliotrope)

راحیه وانیل این گیاه بسیار خوش بو و دلپذیر است. گرچه برخی از طرفداران ادعا می‌کنند که گل‌های بنفش تیره آن عطری از پودر بچه و پای گیلاس دارند. این گیاه نام خود را از خدای خورشید هلیوس گرفته است. برای نگهداری مناسب این گیاه آن را در هوایی مرطوب و در معرض نور خورشید بگذارید. 

۲- گیاه هویا (Hoya)

برای رفع خستگی پس از یک روز کاری سخت، محال است که در خانه را باز کنید و از عطر این گیاه لذت نبرید. گل‌های ستاره‌ای شکل خیره‌کننده آن رایحه‌ای شیرین منتشر می‌کنند که می‌تواند یک اتاق را پر کند و عطر آن در هنگام عصر حتی قوی‌تر می‌شود.

رشد این گیاه گرمسیری آسان است و نگهداری آن بسیار آسان است—به سادگی زمانی که خاک خشک می‌شود آن را آبیاری کنید و همچنین به طور مرتب با آب مه پاش کنید تا رطوبت مورد نیاز خود را تامین کند.

۳- گیاه اکالیپتوس (Eucalyptus)

روغن موجود در برگ‌های آن دارای عطر تندی است که سینوس‌ها را باز می‌کند. هرچند ممکن است این رایحه باب سلیقه همه نباشد، اکالیپتوس به راحتی در نور غیر مستقیم یا آفتاب رشد می‌کند و می‌تواند دمای خنک را تحمل کند.

بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کمی خشک شود و به طور مرتب آن را هرس کنید تا ظاهری پر و زیبا از گیاه اکالیپتوس داشته باشید.

هشدار:  اکالیپتوس می‌تواند باعث استفراغ، اسهال و (در کمال تعجب) افسردگی در گربه‌ها و سگ‌ها شود.

۴- گیاه گل مریم (Tuberose)

هم ظاهر و هم عطر این گیاه زیبایی جسورانه‌ای دارد. بوی شیرین قوی آن، قرن هاست که آن را به یک ماده عطری محبوب تبدیل کرده است. این گیاه گرمسیری، باید نور مستقیم خورشید و آب کافی دریافت کند.

گل سرخ روی یک ساقه بلند رشد می‌کند و باغبانان توصیه می‌کنند که برخی از ساقه ها را در مرحله گلدهی قطع کنید تا جای دیگری این گیاه را بکارید.

هشدار:  گیاه گل مریم برای سگ و گربه نامناسب است و آن‌ها را بیدار می‌کند.

۵- گیاه پلومریا (Plumeria)

این گیاه خوش بو را در جایی قرار دهید که بتواند نور آفتاب کافی را جذب کند و در حالی که آبیاری هر چند روز یک بار در پاییز و زمستان کافی است، این گیاه خیره کننده گرمسیری در تابستان تشنه‌تر می شود و نیاز به آبیاری بیشتری دارد.

هشدار:  این گیاه در خانه‌ای با حیوانات خانگی جایی ندارد.

۶- گیاه گل ساعتی (Passionflower)

این گیاه رایحه ای اغواکننده و در عین حال آرامش بخش میوه ای-گلی دارد. این گیاه یک تاک چوبی چند ساله است که با آفتاب زیاد، رطوبت کافی و خاک مرطوب اما با زهکشی خوب بهترین عملکرد را دارد. به خاطر داشته‌باشید حتما این گیاه را هرس کنید.

۷- گیاه بادرنجبویه (Lemon Balm)

اگر بوی مرکبات را دوست دارید اما فضا یا حوصله پرورش یک درخت لیموی سرپوشیده را ندارید، بادرنجبویه را امتحان کنید. این گیاه چند ساله  نه تنها عطر و طعم دلپذیری به خانه شما می‌دهد، بلکه برگ‌های سبز روشن آن طعم تازه ای به سوپ ها، سالادها و سایر دستور العمل‌ها می دهد و آن را به انتخابی فوق‌العاده برای آشپزخانه تبدیل می‌کند.

آن را در یک پنجره آفتاب گیر قرار دهید و با استفاده از خاک کمی شنی و با زهکشی خوب، و بیش از حد آبیاری نکردن آن را تازه و سالم نگهدارید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۹۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان