//
کدخبر: ۴۰۹۳۷۷ //
مرسدس بنز

نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن برای خداحافظی با پیشرانه ۸ سیلندر معرفی شد

مرسدس بنز نسخه ویژه جدیدی از جی واگن را معرفی کرد. این نسخه نهایی شاسی بلند لوکس G500 خداحافظی با پیشرانه 8 سیلندر این برند را رقم خواهد زد.

نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن برای خداحافظی با پیشرانه ۸ سیلندر معرفی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مرسدس بنز اخیراً از نسخه ویژه جدیدی از جی واگن G500 با نام «فاینال ادیشن» (Final Edition) رونمایی کرد. فاینال ادیشن خداحافظی با پیشرانه 8 سیلندر این شاسی بلند لوکس پس از گذشت 30 سال را رقم می‌زند تا از مدل 2024 به بعد پیشرانه کوچک‌تر 6 سیلندر جایگزین آن شود. این نسخه در مقیاس محدود تولید می‌شود و مجموعاً 1500 دستگاه برای آن در نظر گرفته شده است. در ادامه به جزئیات نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن می‌پردازیم.

معرفی نسخه ویژه Final Edition مرسدس بنز جی واگن

نمای جلو نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن

جی کلاس فاینال ادیشن در رنگ‌های سفید (Opalith White Magno)، مشکی (Obsidian Black) و زیتونی (Olive Magno) عرضه می‌شود و بنا به اعلام مرسدس بنز، از هر کدام آن‌ها 500 دستگاه به تولید می‌رسد. همه این نسخه‌ها از یک برچسب با نوشته «Final Edition» با نقش کرومی برای کاور تایر زاپاس و همچنین رینگ‌های 20 اینچی آ ام گ برخوردارند. این رینگ‌ها در نسخه زیتونی رنگ، دو پر و همرنگ با بدنه‌اند و در نسخه‌های سفید و مشکی رنگ مشکی دارند. اگر در جزئیات حتی دقیق‌تر شویم، لوگوهای برجسته جی واگن روی دستگیره‌های درب را می‌توان مشاهده کرد.

نمای عقب نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن

فرد با ورود به داخل کابین مرسدس بنز G500 نسخه Final Edition با لوگو G و نوشته «Stronger than time» به معنای «قوی‌تر از زمان» مواجه می‌شود. روی آستانه درب و دستگیره‌ها هم نوشته «Final Edition» به چشم می‌خورد و این نوشته ضمناً پشت کلید خودرو قرار گرفته است. همچنین همان‌طور که انتظار می‌رود، مرسدس بنز در کابین این جی واگن به وفور چرم به کار برده و از استفاده از چرم ناپا در تقریباً هر قسمتی از این شاسی بلند دریغ نکرده است. تریم چرمی حتی در پنل‌های درب برای شیشه بالابرها و فضای بار پیدا می‌شود.

شاسی بلند لوکس G500 Final Edition

برای صندلی‌ها ترکیب دو رنگ مشکی و قهوه‌ای انتخاب شده که کاملاً هماهنگ با ماهیت لوکس این اس یو وی آلمانی است. این ترکیب دو رنگی در هدلاینر چرمی این خودرو هم مشاهده می‌شود و مرسدس بنز قسمت وسط هدلاینر را مشابه وسط صندلی‌ها به رنگ قهوه‌ای با الگوی لوزی‌شکل درآورده است؛ هماهنگی جذابی که جلوه خودرو را هرچه لوکس‌تر می‌کند.

کابین نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن

کابین نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن

کابین نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن

کابین نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن

درحالی که تغییرات جذابی چه در نمای بیرونی و چه در فضای داخلی مرسدس بنز جی واگن برای نسخه ویژه Final Edition صورت گرفته، زیر کاپوت خبری از تغییر نیست. این پیشرانه قوای محرکه خود را از پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو مرسدس بنز تامین می­‌کند که قابلیت تولید قدرت 416 اسب بخار و گشتاور 610 نیوتن متر را دارد.

کابین نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن

نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن

نسخه ویژه نهایی مرسدس بنز جی واگن

 

مرسدس بنز G500 فاینال ادیشن از سپتامبر 2023 تا مارس 2024 تولید می‌شود و با قیمت معادل 215 هزار دلار در آلمان در دسترس قرار می‌گیرد. البته مرسدس بنز علی‌رغم خداحافظی با پیشرانه 8 سیلندر، همچنان جی کلاس را با پیشرانه درون‌سوز عرضه خواهد کرد. این خودروساز آلمانی در کنار این شاسی بلند لوکس پرطرفدار، شاسی بلند تمام الکتریکی EQG را که بر پایه نسخه اصلاح‌شده پلتفرم جی کلاس توسعه پیدا کرده است، در آینده نزدیک روانه بازار می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۳۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان