//
کدخبر: ۴۰۶۸۲۴ //

بهترین اپلیکیشن نیازمندی های آنلاین، دیوار یا شیپور؟

خیلی دور نیست که برای فروش و یا خرید کالاهای دست دوم به سمساری‌ها، وانت‌های سیار خریدار لوازم منزل و دلال‌ها مراجعه می‌کردیم.

بهترین اپلیکیشن نیازمندی های آنلاین، دیوار یا شیپور؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اما امروزه با راه اندازی وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های نیازمندیها، امکان ثبت آگهی خرید و فروش اجناس دست دوم در صفحات آنلاین فراهم شده که به آسانی پس از تهیه یک عکس مناسب از کالا و ثبت‌نام در قسمت درج آگهی، می‌توان جنس کارکرده را در معرض دید عموم و مشتریان قرار داد.

به دنبال خرید خانه یا مغازه هستید؟ قصد دارید خودروی کارکرده خودتان را بفروشید و خودرویی صفر را جایگزین آن کنید؟ به دنبال خرید گوشی موبایل هستید، اما تصور می‌کنید قیمت فروشگاه‌های اینترنتی غیرمنصفانه است؟ قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید وسایل منزل‌تان را در کوتاه‌ترین زمان بفروشید؟ ساعت، عینک و اکسسوری‌های زیادی دارید که هیچ‌وقت از آن‌ها استفاده نمی‌کنید؟

این روزها در هر کجای ایران که باشید می‌توانید خودرو، خانه، وسایل الکترونیک و وسایل منزل یا وسایل شخصی‌تان را با قیمت مناسب و بدون واسطه بفروشید و یا در کوتاه‌ترین زمان، کالا یا خدمات دلخواهتان را در شهر خود یا شهرهای اطرافتان پیدا کنید.

اپلیکیشن های "دیوار" و "شیپور"، دو نمونه از ابزارهای داد و ستد آنلاین هستند که به شما اجازه خرید و فروش کالا را به صورت رایگان می دهند. در این مطلب سعی داریم جوانب مختلف این دو اپلیکیشن را با یکدیگر مقایسه کرده و برتری های هر کدام نسبت به دیگری را مشخص کنیم:

دیوار و شیپور هر دو برای استفاده رایگان بوده و برای سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس اند.  دیوار بزرگترین پلتفرم خرید و فروش محصولات دست‌دوم در ایران است که انتخاب اول بسیاری از کاربران برای اطلاع از قیمت‌ها و بهبود تجربه خرید آنلاینشان است.اما شیپور نیز به عنوان یک تعقیب‌کننده قهار در تلاش است که سهم بزرگی از بازار را از آن خود کند و در این رقابت، خدمات و سرویس‌های جدیدی را به خریداران و فروشندگان خود ارائه دهد. همین باعث شده است که بخش فروشگاهی شیپور از امکانات جذابی برای کسب و کارها برخوردار باشد.

اپلیکیشن دیوار دارای 19 میلیون نصب است، اما اپلیکیشن شیپور، اگرچه قدیمی‌تر از اپلیکیشن دیوار است، اما تنها 5 میلیون نصب در برنامه کافه‌بازار دارد!

تعداد بازدیدکنندگانی که سایت دیوار را بررسی می کنند حدود 10 برابر بیشتر از سایت شیپور است! آمار جالب بعدی این است که تنها 34 درصد از بازدیدکنندگان سایت دیوار از گوگل وارد این سایت می شوند، اما همین آمار در مورد سایت شیپور تقریباً  56 درصد است.

ویژگی های سایت دیوار

  • وجود آگهی های غیر رایگان

  • زمان تایید و انتشار بالای آگهی

  • مارکت پلیس دیوار

 ویژگی های سایت شیپور

  • زمان کم تایید و انتشار آگهی

  • رایگان بودن ثبت آگهی در تمامی قسمت های سایت شیپور

  • درج آسان آگهی

  • سهولت درج آگهی

در هر دو اپلیکیشن خوشبختانه بسیار ساده و راحت می‌توان آگهی درج کرد. شروع درج آگهی در هر دو اپلیکیشن، با فشردن علامت + است. پس از تایید آگهی توسط تیم پشتیبانی در هر یک از این دو اپلیکیشن، آگهی منتشر می‌شود. زمان تایید آگهی در اپلیکیشن دیوار بسیار کوتاه‌تر است.

دانلود دیوار برای ایفون

هزینه ثبت آگهی در دیوار و شیپور

ثبت آگهی در هر دو اپلیکیشن رایگان است و تنها برای بهتر دیده شدن آگهی باید هزینه‌ای پرداخت کنید. در اپلیکیشن دیوار برای ثبت آگهی فوری و فراخوان استخدام باید هزینه‌ای پرداخت کنید. هزینه ثبت آگهی در دیوار با توجه به مدت زمان و نوع آن متغییر می باشد.

مارکت پلیس دیوار

سایت دیوار قابلیت جدیدی برای کاربران خود فراهم کرده است. به دلیل بیماری کرونا سایت دیوار به فکر راه اندازی مارکت پلیس افتاده است و کاربران می توانند به جای اینکه روزانه به صورت پراکنده چند آگهی در دیوار قرار دهند، یک پنل اجاره کنند و مجموع آگهی های خود را در آنجا قرار دهند. راه اندازی مارکت پلیس توسط سایت دیوار باعث برتری این سایت نسبت به سایت شیپور شده است

ویتامین آگهی در سایت شیپور

در اپلیکیشن شیپور نیز برای بهتر دیده شدن آگهی شما توسط کاربر، باید «ویتامین» بخرید. ویتامین تعرفه‌های مختلفی دارد که در سایت شیپور قابل مشاهده است. با خرید ویتامین، آگهی شما به بخش فوری منتقل می‌شود و بیشتر در معرض دید است.

در مقایسه با دیوار، آگهی های شیپور در عین داشتن ساختار بهتر اطلاعات بیشتر و مفیدتری در اختیارتان قرار می دهند. اولا در شیپور بر خلاف دیوار تصاویر به کادر مربعی محدود نیستند. بنابراین برای قرار دادن عکس وسیله ای با طول زیاد، مثلا یک خودرو می توانید از تصاویر افقی هم استفاده کنید تا وسیله به طور کامل در عکس قابل مشاهده باشد. ضمنا خود اپلیکیشن شیپور را هم می توانید در حالت افقی استفاده کنید، در صورتی که دیوار فقط به نمایش عمودی محدود شده است.

اگر در شیپور مجبورید که کالای مد نظرتان را برای جستجو تایپ کنید، دیوار این امکان را به شما داده که با جستجوی صوتی به نتیجه دلخواهتان برسید. این جستجوی صوتی به لطف موتور تشخیص گفتار گوگل انجام می شود که معمولا از دقت خوبی برخوردار است. بنابراین برای گشت و گذار در میان آگهی ها عملا نیازی به تایپ نخواهید داشت. 

شیپور به خاطر فیلترهایی مثل «جدیدترین»، «ارزان ترین» و «گران ترین» آگهی ها می تواند شما را سریع تر به مقصودتان برساند.

البته شیپور یک مزیت دیگر هم در زمینه فیلترهای جستجو دارد: با آن می توانید جستجو را در میان تمامی آگهی های ثبت شده از سراسر کشور انجام بدهید، نه بر خلاف دیوار در یک شهر یا یک منطقه. این موضوع شما را از مراجعه به تنظیمات اپ برای تعویض شهر جستجوی آگهی ها بی نیاز می کند.

در مجموع باید بگوییم که اختلاف میان دیوار و شیپور دیگر مثل سابق نیست و طی چند ماه اخیر به حداقل خود رسیده، حالا هر دو طرفداران مختص به خود را دارند و در هر دو می توانید فروش موفقیت آمیزی از کالای دست دوم تان را تجربه کنید. بنابراین دفعه بعد که قصد فروش یکی از کالاهایتان را داشتید، شاید بد نباشد که هر دو مجموعه را  به یک اندازه برای ثبت آگهی مد نظر قرار دهید و ببینید که در کدام یک سریع تر به معامله موفقیت آمیز می رسید.  با توجه به وضعیت فعلی تصور می کنیم که اختلاف خیلی زیاد و چشمگیر نخواهد بود.

دانلود برنامه دیوار و شیپور ios با خرید اشتراک اپ استور ایرانی iOS سیبچه به راحتی و بدون دغدغه بر روی گوشی اپل قابل نصب است و کلیه خدمات خرید و فروش اجناس دست دوم در صفحات آنلاین را از طریق این دو اپلیکیشن با کاربری بسیار ساده در اختیار شماست.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۸۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان