//
کدخبر: ۴۰۴۶۲۴ //

میخوای دوغت خوشمزه بشه و تو مهمانی همه تعریف کنند؟ بیا تا بهت چاشنی معروف رو بگم!

دوغ به دلیل طبع سردی که دارد باید به ادویه ها و چاشنی های مخصوصی مخلوط شود این ادویه ها علاوه بر طعم خوبی که به دوغ و ماست می دهند طبع آن را نیز گرم می کند.

میخوای دوغت خوشمزه بشه و تو مهمانی همه تعریف کنند؟ بیا تا بهت چاشنی معروف رو بگم!
به گزارش فرتاک نیوز،

دوغ یک نوشیدنی سنتی در ایران است که با ترکیبی از سبزیجات و ادویه‌ها تهیه می‌شود. سبزیجاتی مانند نعنا، پونه، گل سرخ، برگ پیازچه و برگ کرفس به صورت خشک یا تازه به دوغ اضافه می‌شوند و تنوع بسیاری را در این نوشیدنی به ارمغان می‌آورند.

نعنا یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین چاشنی‌هایی است که به دوغ اضافه می‌شود. همچنین ادویه‌هایی مانند کاکوتی، برگ سیر، گل آویشن و ترخون نیز برای بهبود طعم و مزه دوغ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ادویه‌ها باید کاملاً خشک باشند تا بهترین اثر را در دوغ به ارمغان بیاورند.

نمک نیز طعم دهنده اصلی دوغ است و میزان آن بستگی به سلیقه افراد دارد. همچنین، فلفل قرمز خشک نیز یک چاشنی جذاب برای دوغ است که به آن طعم و ادویه اضافه می‌کند.

چاشنی‌ها و ادویه‌های محبوب در دوغ محلی و خانگی

چاشنی و ادویه‌های محلی دوغ تنوع زیادی دارند. پونه کوهی، کاکوتی و خیار از میان چاشنی‌ها و ادویه‌های محبوب در دوغ محسوب می‌شوند. دوغ دارای خواص زیادی برای بدن است و با اضافه کردن ادویه‌های دوغ، خواص آن بهتر جذب می‌شود.

سبزیجات معطر مناسب برای دوغ

سبزیجاتی که دارای طعم و عطر بسیار خوبی هستند، به عنوان چاشنی و ادویه در غذاها استفاده می‌شوند.

نعنا، یکی از سبزیجات خوشبوترین و محبوب‌ترین است که به صورت خشک و پودر شده به دوغ اضافه می‌شود و به آن طعم و اشتها برانگیزی می‌بخشد. مصرف دوغ طعم‌دار با سبزیجات در همراهی با غذا، وعده غذایی شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند. پونه کوهی نیز یکی دیگر از سبزجات معطری است که برای خوش طعم شدن دوغ محلی به آن اضافه می شود.

دوغ

مهمترین خاصیت ادویه‌های دوغ چیست؟

خاصیت مهم ادویه‌های دوغ این است که می‌توانند سردی دوغ را کاهش دهند و برای افرادی که طبع سردی دارند، بسیار مفید هستند.

آیا ادویه دوغ و ماست تفاوت دارند؟

می‌توان گفت ادویه‌های دوغ و ماست شامل گل محمدی، موسیر، کرفس کوهی، نعنا، پونه کوهی و سایر ادویه‌ها می‌شوند، اما طعم و اثرات آنها بر ماست و دوغ ممکن است متفاوت باشد.

چه مقدار ادویه‌ی دوغ باید در دوغ استفاده شود؟

مقدار استفاده از ادویه دوغ بستگی به مقدار دوغی که قصد تهیه آن را دارید دارد. به طور کلی، برای یک لیوان دوغ، نصف قاشق مرباخوری از ادویه دوغ کفایت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۶۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان