//
کدخبر: ۳۹۳۶۶۹ //

دلایل خرابی کولر گازی - برسی تمام مشکلات کولر گازی

دلایل خرابی کولر گازی چیست؟ در این مقاله رایج ترین مشکلات کولر گازی را بررسی کرده و روش رفع ان ها را به شما آموزش می دهیم.

دلایل خرابی کولر گازی - برسی تمام مشکلات کولر گازی
به گزارش فرتاک نیوز،

با پیشرفته شدن تجهیزات ساختمانی، اکثر خانه ها و ساختمان ها مجهز به سیستم کولر گازی اسپلیت هستند. کولر های گازی در مدل ها و برند های مختلف تولید شده اند که هر کدام ویژگی و مشخصات خاص خودشان را دارند.

اگر شما نیز از کولر گازی استفاده می کنید، ممکن است با بروز مشکلاتی در این دستگاه مواجه شوید. در این مقاله قصد داریم شما را با دلایل خرابی کولر گازی آشنا کنیم تا با مشکلات رایج این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

مشکلات کولر گازی

حتما برای شما نیز پیش آمده که کولر گازی منزلتان دچار مشکل یا خرابی شود. در واقعا استفاده نادرست از کولر گازی و فرسودگی قطعات باعث خرابی و بروز مشکل در این دستگاه خواهد شد. برخی از مشکلات کولر گازی بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند؛ بنابراین خودتان نیز می توانید آن ها را رفع کنید. اما بعضی از مشکلات کولر گازی بسیار تخصصی بوده و برای رفع آن باید حتما از یک تعمیرکار فنی و ماهر کمک بگیرید.

در ادامه شما را با دلایل مختلف خرابی کولر گازی آشنا می کنیم:

علت آب دادن کولر گازی

آب دادن کولر گازی یکی از بدترین نوع خرابی کولر گازی محسوب می شود؛ زیرا باعث کثیف کردن منزل می شود و ممکن است خسارات مالی زیادی به شما وارد شود. ممکن است یونیت خارجی کولر گازی یا پنل داخلی آن آب خارج شود. دلایل آب دادن کولر گازی عبارت اند از:

* کثیفی یا خرابی فیلتر ها

* نصب غیر اصولی لوله درین

* خرابی پمپ تخلیه آب

* نشتی یا کمبود گاز مبرد

* عایق بندی نادرست کولر گازی و لوله هایش

برای رفع این مشکل ابتدا فیلتر های کولر گازی را تمیز کرده و یا در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید. همچنین مطمعن شوید که لوله ها نشتی آب ندارند. اگر همچنان این مشکل وجود داشت، حتما به یک تعمیرگاه مجاز کولر گازی مراجعه کنید.

علت یخ زدن کولر گازی

گاهی ممکن است در فصل زمستان یونیت خارجی کولر گازی شما یخ بزند. یخ زدن کولر گازی مشکل رایجی محسوب نمی شود اما باید آن را جدی بگیرید. عوامل زیر منجر به یخ زدن کولر گازی خواهند شد:

* کثیفی بلوور فن یا کویل ها

* گرفتگی لوله درین

* کار نکردن فن دستگاه

* کمبود گاز

* شارژ نشدن گاز دستگاه

یخ زدن کولر گازی

علت سوختن خازن کولر گازی

خازن یکی از اصلی ترین قطعات کولر گازی است که وظیفه ذخیره انرژی الکتریکی را برعهده دارد. در صورتی که این قطعه بسوزد، کولر گازی کارایی خودش را از دست می دهد و نمی توانید از آن استفاده کنید. دلایل سوختن خازن کولر گازی عبارت است از:

* فرسوده شدن قطعه به مرور زمان

* نوسانات جریان الکتریکی

* نامناسب نبودن ظرفیت خازن مورد استفاده

* گرمای بیش از حد محیط

برای جلوگیری از سوختن خازن کولر گازی، حتما از یک محافظ برق استفاده کنید تا دستگاه از نوسانات ناگهانی برق در امان باشد. توجه داشته باشید که تعویض خازن کولر گازی نیاز به تخصص و دانش فنی دارد و برای این کار باید حتما از یک تعمیرکار متخصص کولر گازی کمک بگیرید.

علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی

یکی از مشکلات کولر گازی این ات که دستگاه خود به خود خاموش و روشن می شود. در صورتی که این مشکل تخصصی به موقع رفع نشود، ممکن است به قطعات دیگر کولر گازی نیز آسیب برسد. بنابراین اگر با این مشکل مواجه شدید، سریعا دستگاه را خاموش کنید و از یک تعمیرگاه معتبر کمک بگیرید. دلایل بروز این مشکل شامل موارد زیر هستند:

* اختلال در عملکرد برد کولر گازی

* سوختن خازن الکتریکی کولر گازی

* سوختن سیم پیچ

نیم سوز شدن کمپرسور کولر گازی

نیم سوز شدن کمپرسور یکی دیگر از دلایل خرابی کولر گازی محسوب می شود. علت بروز این مشکل عبارت است از:

* نوسان برق و پریدن فیوز

* خرابی برد کولر گازی

* نشتی گاز و خنک نکردن کولر گازی

ضعیف شدن موتور کولر گازی

اگر به درستی از کولر گازی استفاده نکنید، موتور دستگاه ضعیف خواهد شد. ضعیف شدن موتور کولر گازی هزینه های زیادی را روی دست شما خواهد گذاشت و متحمل خسارات زیادی خواهید شد. دلایل ضعیف شدن موتور کولر گازی عبارت است از:

* کثیف بودن فیلتر های هوا

* انسداد لوله ها و مسیر جریان هوا

* عدم روغن کاری موتور

* برطرف کردن مشکلات کولر گازی

همانطور که بالاتر مطالعه کردید، اکثر مشکلات کولر گازی تخصصی بوده و برای رفع آن ها باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. در صورتی که کولر گازی خود را به یک تعمیرکار بی تجربه بسپارید، ممکن است با خسارت و هزینه های زیادی روبرو شوید. بنابراین در صورت بروز هر گونه خرابی در کولر گازی حتما به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید.

آموزش تعمیرات کولر گازی

شغل تعمیر کولر گازی یکی از بهترین شغل ها در ایران است و درآمد بسیار خوبی را دارد. به دلیل پیشرفته بودن سیستم کولر گازی اسپلیت، هر کسی نمی تواند این دستگاه را تعمیر کند. بنابراین می توانید با آموزش تعمیرات کولر گازی درآمد بسیار بالایی را داشته باشید. برای این کار حتما باید اقدام به ثبت نام در دوره تعمیرات کولر گازی فنی و حرفه ای نمایید تا مدرک حرفه ای و تخصصی را دریافت نمایید.

آموزش تعمیرات کولر گازی

جمع بندی نهایی

در این مقاله سعی کردیم شما را با دلایل خرابی کولر گازی آشنا نماییم. در صورتی که از کولر گازی خودتان به درستی استفاده نمایید و به طور اصولی از این دستگاه نگهداری کنید، حالا حالا ها مجبور به تعمیر آن نخواهید شد. با توجه به پیچیده بودن سیستم این دستگاه، مطمعن شوید تعمیرگاهی که کولر گازی را به آن سپرده اید مجاز و حرفه ای باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۳۶۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان